Szybkość bezpieczna
- Kategoria:
- motoryzacja
- Wydawnictwo:
- Polska Oficyna Wydawnicza BGW
- Data wydania:
- 1992-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1992-01-01
- Liczba stron:
- 269
- Czas czytania
- 4 godz. 29 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8370664687
- Tagi:
- motoryzacja sport motorsport rajdy wyścigi
Sobiesław Zasada, Człowiek-legenda, którego nazwisko łączy się każdemu z sukcesem. Od wczesnej młodości związał się ze sportem. Najpierw uprawiał lekkoatletykę, później sport samochodowy, w którym osiągnął najwyższe triumfy. Jako jedyny kierowca rajdowy trzykrotnie zdobył tytuł Mistrza Europy, wygrywając na wszystkich niemal kontynentach. Samo wymienienie wygranych przez Sobiesława Zasadę rajdów zajęłoby wiele miejsca. Najważniejsze z nich to rajdy Akropol, Adriatyk, Alpenfahrt, Pneumant, Gran Premio Argentino, Monachium-Wiedeń-Budapeszt, Belgii, Wełtawy, Press-On-Regardless. W Polsce Sobiesław Zasada wielokrotnie zdobywał tytuł mistrza kraju stając na najwyższym podium na mecie takich imprez jak Rajd Polski, Wisły, Barbórka licznych prób płaskich i górskich. Startując w najtrudniejszych rajdach-maratonach, obok najlepszych kierowców rajdowych świata Zasada zawsze w ścisłej czołówce kończył takie imprezy jak Londyn-Sydney, Londyn-Meksyk, Safari czy rajd dookoła Ameryki Południowej. Wygrał plebiscyt "Przeglądu Sportowego" na najlepszego sportowca 1968 roku, otrzymał nagrodę ministra spraw zagranicznych za rozsławianie imienia Polski w świecie.
Zasada od paru już lat nie startuje w rajdach, jednak nadal pozostał wierny samochodom jako generalny przedstawiciel na Polskę niemieckich firm Mercedes-Benz i Porsche, które to marki tak bardzo związane są z jego sportową karierą.
Książka "Szybkość bezpieczna" to przeniesienie rajdowych doświadczeń Sobiesława Zasady do codzienniej, normalnej jazdy. Warto, aby każdy kierowca zapoznał się z uwagami mistrza kierownicy i w miarę możności stosował je. Jeśli stanie się to powszechnym zjawiskiem - jazda dla nas wszystkich będzie na pewno bardziej bezpieczna.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 3
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Interesująca pozycja, mimo upływu wielu lat od jej napisania i wydania zawiera wiele cennych spostrzeżeń, ciągle aktualnych. Wprawdzie są to porady kierowcy rajdowego, które wykorzystać mogą w dużej mierze inni kierowcy rajdowi, ale nie tylko, jest trochę o technice jazdy, o zachowaniu za kierownicą i o innych podstawowych rzeczach, które stanowią „abecadło” kierowcy, a o których my Polacy (i nie tylko) nie chcemy nawet słyszeć – w końcu jesteśmy najlepszymi kierowcami świata… Spodziewam się ględzenia, że to staroć, że nieprzydatna, biorąc pod uwagę m.in.:
- ilość pojazdów na naszych drogach w momencie wydania książki i dziś zgadzam się, jest różnica, nawet przepaść,
- powszechne schamienie i agresję na drodze, myślę, że przepaść się pogłębia,
- prostą obserwację, kiedyś na czerwonym świetle przejeżdżało jedno auto na sto, obecnie „na wahadle” naliczyłem 5 pojazdów wjeżdżających (łącznie z autobusem) pomimo, iż zielone światło już się skończyło, to przepaść osiąga rozmiary rowu mariańskiego,
- stosowaną obecnie powszechnie technikę jazdy 50 cm od zderzaka poprzednika, rów mariański staje się dwa razy głębszy;
to ględzenie ma jakieś tam uzasadnienie, bardziej emocjonalne w zakresie naszego „ego kierowcy - agresora krzykacza”, jeżeli każdy z ględzących osiągnie jedną czwartą sukcesów autora i przejedzie 20% tej odległości co on, to nawet ich poprę.
Racjonalnie rzecz ujmując z książki dowiedziałem się, że na pewno nie zostanę kierowcą rajdowym (zresztą nie każdy zdaje sobie sprawę ile to kosztuje),że trzeba ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć (szczególnie w złych warunkach),że każdy ma pilnować siebie, nie pouczać, nie robić złośliwości, zachować maksimum koncentracji, umożliwiać wykonywanie manewrów, a nie blokować, tych drobiazgów jest dużo, składają się na większą całość i są ważne. Mam świadomość, że część technicznych szczegółów jest nudna i nie do przejścia dla przeciętnego kierowcy, dużo opisywanych przykładów dotyczy rajdowego prowadzenia pojazdu z napędem na tylne koła (obecnie zwykle napęd jest na przednie koła),ale jak wspomniałem wcześniej, duża ilość detali jest przydatna szczególnie dla kierowców, którzy próbują złapać „równowagę duchową” na naszych drogach. Pozycję namierzyłem zupełnie przypadkowo czytając forum po zeszłorocznym wypadku spowodowanym na Słowacji i nie żałuje, że ją przeczytałem, choć nie jest to łatwa lektura. Bardzo ciekawiłby mnie nowe spostrzeżenia autora, ściśle współczesne, dotyczące obecnego stanu bezpieczeństwa na drodze. Mam nieodparte wrażenie, że etap chamstwa i agresji na naszych drogach ewoluuje w stronę etapu jak najwyższych kar z pominięciem etapu edukacji (wszechstronnej, a nie tylko na etapie robienia prawa jazdy),która mocno kuleje na obie nogi … podobne wrażenie mam odwiedzając naszych południowych sąsiadów. W sumie nie dziwi mnie znikome, a właściwie żadne zainteresowanie lekturą, odzwierciedla to co się dzieje na drogach, w końcu jaki sens ma edukacja skoro jesteśmy mistrzami kierownicy …
Interesująca pozycja, mimo upływu wielu lat od jej napisania i wydania zawiera wiele cennych spostrzeżeń, ciągle aktualnych. Wprawdzie są to porady kierowcy rajdowego, które wykorzystać mogą w dużej mierze inni kierowcy rajdowi, ale nie tylko, jest trochę o technice jazdy, o zachowaniu za kierownicą i o innych podstawowych rzeczach, które stanowią „abecadło” kierowcy, a o...
więcej Pokaż mimo to