Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Miraklet i LEGO
- Wydawnictwo:
- Agora
- Data wydania:
- 2019-08-14
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-08-14
- Liczba stron:
- 440
- Czas czytania
- 7 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788326829109
- Tłumacz:
- Agnieszka Świerk
- Tagi:
- historia biznes Lego Dania firma literatura duńska literatura faktu
Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia Lego - idei, która musiała narodzić się na nowo.
Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.
Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszechczasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jorgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha Lego i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.
Autorem „Lego” jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Borsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie LEGO i poza nią.
To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych LEGO. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego czym właściwie jest firma LEGO, jak i ich zmagania z zarządem firmy, sprawiły że duński twórca zabawek kilkakrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku – i z powrotem.
Słynna już „kuracja Knudstorpa” która wyprowadziła legendarnego producenta zabawek ze strat ku rekordowym zyskom jest do dziś obiektem analiz i inspiracją niejednego lidera – i nigdzie nie opisano jej tak drobiazgowo, jak w tej właśnie książce.
Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 280
- 160
- 42
- 13
- 5
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Lego. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Nie mam pojęcia kto niby miałby to czytać, bo ta książka jest tak nudna, że aż zęby bolą. Zaczyna się w przypadkowym momencie, kończy się w przypadkowym momencie i zawiera tyle summa summarum (ulubione określenie tłumacza) zbędnych szczegółów, że de facto opowiada o niczym. Pozycja o którą nikt się nie prosił, która nawet jeżeli nie jest fatalna, to niewiele wnosi. Raczej odradzam.
Nie mam pojęcia kto niby miałby to czytać, bo ta książka jest tak nudna, że aż zęby bolą. Zaczyna się w przypadkowym momencie, kończy się w przypadkowym momencie i zawiera tyle summa summarum (ulubione określenie tłumacza) zbędnych szczegółów, że de facto opowiada o niczym. Pozycja o którą nikt się nie prosił, która nawet jeżeli nie jest fatalna, to niewiele wnosi. Raczej...
więcej Pokaż mimo toDla mnie książka była ok. Nie jestem jakąś wielką pasjonatką lego, ale byłam ciekawa historii tych klocków i firmy i powieść zapewniła mi tą ciekawość. Rzeczywiście nie była jakaś ultraciekawa, nie zmieniła także mojego życia, ale doczytałam do końca i nie żałuję.
Dla mnie książka była ok. Nie jestem jakąś wielką pasjonatką lego, ale byłam ciekawa historii tych klocków i firmy i powieść zapewniła mi tą ciekawość. Rzeczywiście nie była jakaś ultraciekawa, nie zmieniła także mojego życia, ale doczytałam do końca i nie żałuję.
Pokaż mimo toDziewczyna zaznajomiona z literaturą skandynawską (zwłaszcza fińską) wyjaśniła czemu mi się to momentami ciężko czytało. Ja Jan Marian Kowalski wraz kolegą Kurtem Markiem Nowakiem... Historia wzlotów i upadków, wspaniale przedstawiona, ale ile czasu czytelnik i dynamiki opowieść by zyskała, gdyby nie ciągłe przedstawianie bohaterów z pełnego imienia/imion i nazwisk? Cóż, może i dużo, ale po tej książce jeszcze bardziej uwielbiam LEGO.
Dziewczyna zaznajomiona z literaturą skandynawską (zwłaszcza fińską) wyjaśniła czemu mi się to momentami ciężko czytało. Ja Jan Marian Kowalski wraz kolegą Kurtem Markiem Nowakiem... Historia wzlotów i upadków, wspaniale przedstawiona, ale ile czasu czytelnik i dynamiki opowieść by zyskała, gdyby nie ciągłe przedstawianie bohaterów z pełnego imienia/imion i nazwisk? Cóż,...
więcej Pokaż mimo toOd początku mojej kariery zawodowej interesuję się tym jak działają firmy, te małe i te duże. Te w których pracowałem i pracuję. Dużo rozmawiam z ludźmi o tym jak pracujemy, dlaczego tak to wygląda i co to daje. Poza obserwacjami otaczającego mnie środowiska biznesowego i tego do którego mam dostęp przez moich znajomych lub inne osoby poznane na licznych konferencjach, warsztatach, szkoleniach, sięgam po książki. Chętnie i z zainteresowaniem czytam jak wyglądają historie firm, czy nawet ludzi, aby być może zabrać coś dla siebie, zainspirować się.
LEGO kojarzy każdy i poznanie historii takiej firmy było moim kolejnym celem.
Książka „LEGO” opisuje historie człowieka – Kjelda Kirka Kristiansenam, który walczył w własnym ojcem i jego przekonaniami o tym w jakim kierunku ta firma powinna pójść.
Przedstawia bardzo szczegółowo informacje z posiedzeń zarządu, licznych spotkań na najwyższych szczeblach. Przyznam, że w żadnej innej książce o jakieś firmie nie miałem okazji zapoznać się z takimi detalami. Przeczytać oficjalne komunikaty zarządu czy nawet podsumowania spotkań.
W książce można przeczytać także liczne wywiady z ludźmi z bezpośredniego otoczenia zarządu, którzy również wyrażają swoje opinie i przemyślenia odnośnie decyzji biznesowych zarządzających firmą.
Książka niedokończona
Jednak o dziwo… nie skończyłem tej książki. Przerwałem jej czytanie na 223 stronie, zmęczyła mnie. Miałem wrażenie, że akcja w niej stoi w miejscu, nie dostrzegałem przekazywanej wartości. Każda kolejna kartka była kolejnym spotkaniem zarządu i kolejnym komunikatem, kolejnymi niezgodami i politycznymi układami. Tyle zapamiętałem z tej książki.
Może jestem na nią jeszcze za młody? Może chciałem zbyt szybko poznać już coś nowego, a właśnie głównym przekazem tej książki jest przebieg tych wszystkich spotkań i ustaleń?
http://www.oksiazka.com/lego-jak-pokonac-kryzys-zawojowac-swiat-i-zbudowac-potege-z-klockow-niels-lunde-ksiazka-o-biznesie-inna-niz-wszystkie/
Od początku mojej kariery zawodowej interesuję się tym jak działają firmy, te małe i te duże. Te w których pracowałem i pracuję. Dużo rozmawiam z ludźmi o tym jak pracujemy, dlaczego tak to wygląda i co to daje. Poza obserwacjami otaczającego mnie środowiska biznesowego i tego do którego mam dostęp przez moich znajomych lub inne osoby poznane na licznych konferencjach,...
więcej Pokaż mimo toTen kto pracował lub pracuje w bardzo dużej firmie ten na pewno znajdzie tu wiele znajomych obrazków. Szumnie wdrażane strategie o których za dwa lata nikt nie pamięta. Wielkie plany podboju Świata dzięki oszczędnemu gospodarowaniu papierem toaletowym. I zarząd, który orientuje się w ostatnim momencie na czym tak naprawdę polega biznes, którym kieruje.
"Gdyby zespół menedżerski w Billund znał trzon działalności Lego jak własną kieszeń, wiedziałby, jak trudno jest w rzeczywistości wytarzać klocki."
Książka może nie dla wszystkich (chyba, że ktoś jest Duńczykiem to wtedy obowiązkowa) ale niektórzy powinni ją przeczytać z całą pewnością. I dla nich będzie bardzo dobra.
Ten kto pracował lub pracuje w bardzo dużej firmie ten na pewno znajdzie tu wiele znajomych obrazków. Szumnie wdrażane strategie o których za dwa lata nikt nie pamięta. Wielkie plany podboju Świata dzięki oszczędnemu gospodarowaniu papierem toaletowym. I zarząd, który orientuje się w ostatnim momencie na czym tak naprawdę polega biznes, którym kieruje.
więcej Pokaż mimo to"Gdyby zespół...
Nie miałem zielonego pojęcia o czym będzie książka, przed rozpoczęciem nie czytałem o niej nic w sieci dlatego po pierwszych stronach nie byłem ani rozczarowany ani zaskoczony. Podejście autora na poważnie do biznesowych i ekonomicznych losów firmy, a dokładnie roszad na najwyższych stołkach nie każdemu może przypaść do gustu. Samych działań marketingowych LEGO między latami 90’, a rokiem 2010 jest bardzo mało, a to dla mnie w momencie czytania było najistotniejsze. Koniec końców nie jestem rozczarowany zakończeniem czy też formą pozycji chociaż dla osób, które na co dzień nie czytają biografii czy książek o korporacjach (jak ja) będzie to nie lada wyzwanie bo bardzo podobnych duńskich nazwisk jest w niej ogrom.
na skalach:
goodreads: 3,2/5
lubimyczytać: 6,4/10
u mnie: 64/100
Nie miałem zielonego pojęcia o czym będzie książka, przed rozpoczęciem nie czytałem o niej nic w sieci dlatego po pierwszych stronach nie byłem ani rozczarowany ani zaskoczony. Podejście autora na poważnie do biznesowych i ekonomicznych losów firmy, a dokładnie roszad na najwyższych stołkach nie każdemu może przypaść do gustu. Samych działań marketingowych LEGO między...
więcej Pokaż mimo toWzloty, upadki, wzloty, upadki. Dobrzy menadżerowie, źli menadżerowie, itd. Generalnie, jest happy end (wszyscy znamy LEGO). Rada: skup się na swojej marce, upraszczaj biznes, a jak trzeba: tnij koszty.
Wzloty, upadki, wzloty, upadki. Dobrzy menadżerowie, źli menadżerowie, itd. Generalnie, jest happy end (wszyscy znamy LEGO). Rada: skup się na swojej marce, upraszczaj biznes, a jak trzeba: tnij koszty.
Pokaż mimo toMoże nie być interesująca dla osób, które chcą tylko poznać markę Lego, ale jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich tych, którzy interesują się biznesem.
Może nie być interesująca dla osób, które chcą tylko poznać markę Lego, ale jest to lektura obowiązkowa dla wszystkich tych, którzy interesują się biznesem.
Pokaż mimo toMega nuda
Mega nuda
Pokaż mimo toPoczątek koszmarny (za dużo szczegółów, które może interesują prezesa Lego),ale potem się rozkręca.
Początek koszmarny (za dużo szczegółów, które może interesują prezesa Lego),ale potem się rozkręca.
Pokaż mimo to