Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- Mission Python: A Programming Adventure in Space
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2019-03-18
- Data 1. wyd. pol.:
- 2019-03-18
- Liczba stron:
- 330
- Czas czytania
- 5 godz. 30 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301205003
- Tłumacz:
- Natalia Chounlamany-Turalska
- Tagi:
- Programowanie Python Języki programowania
Misja Python to praktyczny kurs budowania gry komputerowej w języku Python - języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany nie tylko przez miliony profesjonalistów, ale również hobbystów programujących dla rozrywki.
W Misji Python zaprogramujesz prawdziwą grę przygodową z zagadkami, grafiką, dźwiękami i animacjami. Zabawa polega na ewakuowaniu się ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby uciec przed niebezpieczeństwem, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, omijając jednocześnie zabójcze drony i toksyczne wycieki. Po zbudowaniu gry możesz podzielić się nią z przyjaciółmi!
Pisząc kod, nauczysz się podstaw języka Python i dowiesz się jak:
- Przechowywać dane w zmiennych, listach i słownikach
- Dodawać do gry obsługę klawiszy
- Tworzyć funkcje w celu grupowania instrukcji
- Budować pętle do powtarzania fragmentów kodu
- Dodawać do gry obiekty graficzne, dźwięk i animacje
Książka korzysta z Pygame Zero - darmowego oprogramowania, ułatwiającego budowanie gier. Co więcej, wszystkie wykorzystywane w grze obrazki, dźwięki i kod są dostępne do bezpłatnego pobrania.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 2
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Książka na okładce reklamuje się popularnym i atrakcyjnym motywem - za pomocą tej książki napiszesz własną grę. Między innymi dlatego kupiłem ją dla dzieci - ja sam uczyłem się podstaw z książek podążających tym samym schematem i wiem, jak niesamowitym uczuciem jest napisanie własnego programu, gry, po raz pierwszy - nawet jeśli będzie to robione według ściśle podanych instrukcji.
Niestety, czytelnik nawet zanim dojdzie do pierwszego rozdziału dostaje do pobrania i uruchomienia całą i skompletowaną grę.
Kolejne rozdziały to tylko odtworzenie jej od zera, bez motywacji do osiągnięcia tego. Nie podoba mi się ta struktura.
Mimo wszystko, książka dość rzetelnie wprowadza we wszystkie wymagane elementy związane z językiem (zmienne, funkcje, struktury, listy, tablice wielowymiarowe, itd) ale również podstawy animacji. Pod tym względem może stanowić zarówno materiał uzupełniający jak i kompendium, ale nie traktuje tego jako dobrej książki na pierwszy kontakt z językiem Python. Inne książki sprawdzają tu się lepiej.
Książka na okładce reklamuje się popularnym i atrakcyjnym motywem - za pomocą tej książki napiszesz własną grę. Między innymi dlatego kupiłem ją dla dzieci - ja sam uczyłem się podstaw z książek podążających tym samym schematem i wiem, jak niesamowitym uczuciem jest napisanie własnego programu, gry, po raz pierwszy - nawet jeśli będzie to robione według ściśle podanych...
więcej Pokaż mimo to