Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2018-09-05
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-09-05
- Data 1. wydania:
- 2017-09-05
- Liczba stron:
- 336
- Czas czytania
- 5 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788381292436
- Tłumacz:
- Bartosz Czartoryski
- Tagi:
- gry komputerowe historia gier tworzenie gier
Międzynarodowy bestseller! Jak powstają znane gry – Wiedźmin, Dragon Age, Stardew Valley, Destiny, Diablo?
Tworzenie gier komputerowych w dzisiejszych czasach jest często bardziej fascynujące niż efekt końcowy. Jason Schreier zabiera czytelników w niezwykłą podróż za kulisy przemysłu gier wideo, gdzie twórcą może być zespół 600 przepracowanych geeków lub jeden geniusz. Opisując artystyczne wyzwania stojące przed producentami, techniczne bariery, żądania graczy i pracę przypominającą robotę w korporacji, autor dochodzi do wniosku, że każda z gier jest swoistym cudem.
To podróż do istnego piekła, jakim jest świat twórców gier, a jednocześnie hołd dla wszystkich tych, którzy próbują sprostać niebotycznym oczekiwaniom otoczenia i stworzyć najlepszą grę, jaką tylko można sobie wyobrazić.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 830
- 575
- 207
- 30
- 27
- 16
- 12
- 12
- 10
- 9
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry
Dodaj cytat
Opinia
Publikacja Jasona Schreiera skierowana jest głównie do tych fanów "elektronicznej rozrywki", którzy nie zagłębiali się dotąd w tajniki procesu deweloperskiego i - skupiając się na czerpaniu radości, bądź przeklinaniu efektu końcowego pracy programistów - nie śledzą na co dzień informacji z branży.
Autor wyjaśnia tutaj rzeczy, które są "oczywistą oczywistością" dla co bardziej wnikliwych graczy i wydaje mi się, że poza kilkoma ciekawostkami nie dowiedzą się oni niczego nowego o swoich ulubionych grach, ich twórcach, czy też "znienawidzonych" studiach i wydawcach.
Myślę jednak, że ten napisany w niezwykle przystępny i interesujący sposób zbiór felietonów, okaże się ciekawym dla tych, którzy co prawda w gry grać lubią, ale niekoniecznie są one dla nich ich największym - bądź jedynym -hobby, a chcieli by (choć na moment) zajrzeć w kulisy ich powstawania. Tu znajdą informacje - niepokojące, smutne, inspirujące (historia Erica Barone i "Stardew Valley", moja ulubiona i najbardziej przejmująca partia tej książki) - a może i takie, które powstrzymają niektórych z nich przed wylewaniem "wiader" złośliwości, kiedy ta czy owa gra okaże się nie spełniać oczekiwań.
Naprawdę świetna, znakomicie napisana i - dodać trzeba, wybornie przetłumaczona na język polski przez Bartosza Czartoryskiego - publikacja!
Publikacja Jasona Schreiera skierowana jest głównie do tych fanów "elektronicznej rozrywki", którzy nie zagłębiali się dotąd w tajniki procesu deweloperskiego i - skupiając się na czerpaniu radości, bądź przeklinaniu efektu końcowego pracy programistów - nie śledzą na co dzień informacji z branży.
więcej Pokaż mimo toAutor wyjaśnia tutaj rzeczy, które są "oczywistą oczywistością" dla co...