Wojny konsolowe

Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Wydawnictwo: Sine Qua Non
7,29 (139 ocen i 24 opinie) Zobacz oceny
10
8
9
14
8
41
7
39
6
25
5
9
4
3
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Console Wars: Sega, Nintendo, and the Battle that Defined a Generation
data wydania
ISBN
9788365836380
liczba stron
576
kategoria
literatura faktu
język
polski

Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske – człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do wygrywania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem,...

Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo.

W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske – człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do wygrywania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął.

Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią.

Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.

 

źródło opisu: http://www.wsqn.pl/zapowiedzi/

źródło okładki: http://www.wsqn.pl/zapowiedzi/

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (415)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 201
Krzysiek | 2018-10-10
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 09 października 2018

"Wojny Konsolowe" opisują walkę rzucającego wyzwanie znacznie większemu, drobnego producenta - SEGI, z niekwestionowanym potentatem na rynku konsol - NINTENDO.

Moją opinię podzielę na kilka części. I raczej będą to spostrzeżenia aniżeli spójna recenzja.

1. Od strony atrakcyjności dla czytelnika nie można książce nic zarzucić. Nie jest może porywająco napisana, ale to w końcu nie jest temat który ma porwać, wbić w fotel, wywołać dreszcze czy co tam jeszcze. Czyta się dobrze, szybko a przecież do chudych pozycja ta nie należy. Pisana jest językiem przyzwoitym, myślę, że w dobry sposób przybliża ten kawałek historii gier.

2. Polski - a jeszcze lepiej, gdy w kulcie pieniądza nieobyty - czytelnik - ma dzięki tej książce możliwość przypatrzenia się mechanizmom masowej sprzedaży i promocji. Ma możliwość przyjrzeć się nie tylko sprycie Amerykanów w "robieniu pieniędzy", ale i często służącym do tego zagrywkom nieetycznym. W ich mniemaniu zapewne po prostu sprytnym, w moim - drańskim. Bo...

książek: 423
astaldohil | 2017-10-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 23 października 2017

Największą wartością "Wojen konsolowych" Harrisa jest nie dogłębna analiza konfliktu pomiędzy korporacjami Sega i Nintendo, ale ukazanie tego, jak frontalny i miejscami bezpardonowy atak pierwszej z nich (jednako, na rynek gier i na Nintendo) wpłynął na ukształtowanie się branży komputerowej rozrywki i trendów nią rządzących, takimi jakie znamy je współcześnie. W szerszej perspektywie jest to historia o tym, jak gry komputerowe z marginesu popkultury przedzierzgnęły się w jedną z najbardziej dochodowych gałęzi rozrywki a nawet sztuki.

Książka ta, która dostarcza bezcennych i niepojawiających się wcześniej w innych źródłach informacji na temat burzliwej i pionierskiej epoki gier komputerowych (konsolowych), cierpi jednak na spore niedostatki w warstwie stylistycznej (zwłaszcza w materii brzmiących sztucznie, raz to sztampowo, raz to tandetnie dialogów). Autor z pewnością nie jest mistrzem pióra, ale niedostatki te zasklepia informacjami uzyskanymi z drobiazgowego reasearchu...

książek: 479
Maciej Horała | 2019-01-24
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 24 stycznia 2019

Książka niezwykle pasjonująca, choć nie dla każdego! Autor mnóstwo miejsca poświęca przepychankom marketingowym pomiędzy liderem rynku Nintendo a rodzącą się potęgą Segą. Niestety gry i ich wpływ na kolejne pokolenia graczy są tylko tłem. Dlatego też osoby nie interesujące się ekonomią, reklama i marketingiem jako takim mogą się poczuć rozczarowane.
Mnie natomiast książka pochłonęła. Zwłaszcza jej pierwsza część, czytało się niczym dobry thriller.
Podsumowując:
Styl pisania: 7/10, żadnych zastrzeżeń, ciężko pisać o jakimkolwiek stylu w przypadku tego typu literatury
Bohaterowie: 8/10Opisana jest cała menadżerska śmietanka od Segi i Nintendo na Sony Playstation kończąc
Fabuła: 8/10 wciągająca i przykuwająca uwagę
Wady: no cóż, książka nie dla każdego , mniej więcej od połowy traci nieco płynność ale i tak autor wykonał kawał dobrej roboty
Mocne 7,5/10

książek: 86
Jellycrusher | 2018-11-08
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 08 listopada 2017

Wojny marketingowców

TL,DR: Nie lubię marketingu, a ta książka jest o przepychankach w reklamowej mierzwie, nie o grach ani konsolach. Można ją przeczytać, by nauczyć się lepiej demaskować reklamowe sztuczki i kłamstwa, trudno jednak uznać ją za ciekawą lekturę dla gracza. Dodatkowo jest dość kiepsko napisana i nie za dobrze przetłumaczona. Podsumowując – jest to bezkrytyczny, zalatujący megalomanią pean na cześć dętego marketingu i zarozumiałych marketingowców.

Wojny konsolowe przeczytałem za drugim podejściem. Za pierwszym razem odbiłem się od tej książki, ponieważ w kilkusetstronicowym tomiszczu efekciarski styl, charakterystyczny dla kilkustronicowego artykułu w Internecie, jest raczej ciężko strawny. Szczególnie odstręczający był dla mnie dialog, od którego rozpoczyna się książka, a który wydał mi się „czymś o niczym”, watą słowną wciśniętą tam z całkowicie niewiadomych powodów.

1. Język sztywny, który nie powie tego, co pomyśli głowa
W odbiorze książki nie pomaga też...

książek: 31
Marcin Kaliński | 2017-10-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 października 2017

Wydawca "Wojen konsolowych" rzetelnie odrobił lekcje płynące z ich lektury. Przez kilka ostatnich tygodni, książka była dosłownie wszędzie, śmiało wychodząc poza środowisko graczy - czyli target, który można by jej przypisywać po zerknięciu na okładkę. Ilość osób, które pochwaliły się nią na Facebooku czy Instagramie, nakazuje podejrzewać, że kampania marketingowa opłaciła się z nawiązką, ale niesprawiedliwie byłoby przypisywać sukces książki tylko jej sprawnej promocji. Opowieść Blake'a J. Harrisa o rywalizacji SEGI z NINTENDO naprawdę pochłania czytelnika niemalże od początku do końca, dostarczając znacznie więcej frajdy, niż można by się spodziewać po przerzuceniu kilku pierwszych stron.

Całość bowiem niestety nie zaczyna się zbyt dobrze. Książka ma jeden z najgorszych wstępów w dziejach literatury i choć nie bardzo wiem kim są Seth Rogen i Evan Goldberg, wystarczy mi, że są równie "zabawni" jak niesławny duet ze Studia Yayo, a jeśli mają więcej niż trzynaście lat to dodatkowo...

książek: 71
ZaczytaneStrony | 2018-03-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 02 marca 2018

Nowość u mnie na półce, nigdy nie czytałam takich książek o konsolach wiem tyle że jedna z nich jest u mnie w domu ale i tak zapraszam na moją recenzje książki "Wojny konsolowe Sega, Nintendo i batalia, która zdefiniowała pokolenie" Blake J. Harris.
W książce opisane są losy Toma Kalinske, młodszego menadżera który pracuje w Sega of America, jest on tak jakby narratorem. Chociaż autor książki twierdzi że wydarzenia oraz dialogi są autentyczne to moim zdaniem czasami są podkoloryzowane i lepiej ukazujące firme Sega, czyli dość nieobiektywne. Książka ma na celu ukazanie batali między Nintendo i Sega które wiodły prym w tym czasie i prześcigały się w byciu najlepszym, czasami tylko wspominane są Atari, Sony czy Electronic Arts które były na rynku w końcówce lat 80.
Główna postać czyli Tom Kalinske to człowiek który wybił się w firmie Mattel produkując lalki Barbie a potem zaczoł się zajmować grami, wraz z zespołem stworzył gre Sonic którą pewnie zna większość z nas. Tom ukazany jest w...

książek: 297
Mrs_Bookies | 2018-02-13
Na półkach: Przeczytane

Pozycja obowiązkowa dla fanów konsol i grania w gry!

Wyciągająca historia i powstania, rozwoju i konkurowania między sobą. Pełna ciekawostek i nieznanych wcześniej informacji. Poznajemy osoby, które na rozwój konsol i gier miały ogromny wpływ! Sama o połowie nie widziałam! Jej czytanie będzie przyjemnością dla każdego fana Nintendo!

Zabawna, urokliwa i pełna uśmiechu! Mimo, stylu do lekkiej poprawy :)

książek: 1046
Diana | 2017-09-13
Na półkach: Przeczytane

bardziejlubieksiazki.pl

Harris opowiada nam o legendzie świata gier, biznesmenie, który nie wiedząc nic o rynku gier, zmienił jego oblicze. Tom Kalinske przeszedł z firmy Mattel (tej od Barbie) do Segi i wypowiedział wojnę Nintendo. Wojny konsolowe to pełna niuansów, najdrobniejszych szczegółów opowieść o tym, jak wygląda(ł) przemysł i biznes growy. Kiedy człowiek gra, nie zastanawia się nad tym, że to po prostu biznes. A jak w każdym biznesie kluczową rolę odgrywają pieniądze, nie wszyscy zachowują się fair, a podkradanie pomysłów i rywalizacja jest na porządku dziennym. Harris bardzo dobrze oddał ducha rywalizacji, ale przede wszystkim pokazał dynamiczne zmiany i wizjonerskie spojrzenie Kalinskiego. To fascynujące móc zajrzeć w przeszłość, zobaczyć, jak powstawały kultowe dzisiaj gry i postacie. Zawsze ciekawił mnie proces powstawania rzeczy, które dzisiaj uznajemy za oczywiste – a przecież ktoś kiedyś musiał je wymyślić.

Całość książki oparta jest na rywalizacji Segi z...

książek: 108
Rutinoscorbin124 | 2018-04-15
Na półkach: 2018, Przeczytane
Przeczytana: 14 kwietnia 2018

Książka napisana ewidentnie przez fana Segi, bowiem "niebiescy" są często przedstawieni jako "ci dobrzy", a Nintendo - zła, egocentryczna korporacja, przez którą rynek gier wideo stoi w miejscu. Mimo to wciąż można dowiedzieć się masy ciekawych informacji o erze 16-bitowców. Harrisowi należą się wielkie brawa za przedstawienie świata biznesu i korpo-przepychanek w sposób naprawdę przyjemny, a wręcz trzymający w napięciu. Całość nie miała specjalnie nudnych momentów, choć po rozmiarach i poruszanych tematach możnaby sądzić inaczej (powiedziałbym nawet, że autor czasem za często i za szybko przeskakuje z tematu na temat). Trzeba docenić również rozmiar researchu i ilość przeprowadzonych wywiadów z pracownikami obydwu korporacji, które musiały poprzedzić pisanie książki.

książek: 1432
Jenny Dawid | 2017-12-31
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 26 listopada 2017

O przeczytaniu "Wojen konsolowych" marzyłam od momentu, w którym zobaczyłam ją w zapowiedziach. Zaczęłam czytać zaraz po premierze i muszę przyznać, że się nie rozczarowałam.
Historię rozwoju growego biznesu poznajemy z perspektywy Sega of America, a konkretniej jej prezesa Toma Kalinskego. Na pierwszy plan wysuwa się rywalizacja na konsole i gry na nie między amerykańskimi oddziałami Segi i Nintendo, ale oprócz tego dostajemy jeszcze wiele innych smaczków, takich jak relacje między Sega of America i Sega of Japan czy negocjacje z innymi większymi graczami na rynku sprzętu komputerowego i gier. Do tego poznajemy także wiele osób, których nazwiska kojarzą się nam z przełomem lat '80 i '90 (bo w tym czasie dzieje się akcja książki). Poznajemy nie tylko ich nazwiska, ale także dowiadujemy się, skąd się wzięli i w jakim kierunku zmierzają.

Myślę, że książka będzie świetną lekturą nie tylko dla fanów gier video, którzy pojawiające się w grze nazwiska wymieniają przez sen, ale także dla...

zobacz kolejne z 405 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd