Piranesi. The Complete Etchings
The most famous 18th-century copper engraver, Giovanni Battista Piranesi (1720–1778) made his name with etchings of ancient Rome. His startling, chiaroscuro images imbued the city's archaeological ruins with drama and romance and became favorite souvenirs for the Grand Tourists who travelled Italy in pursuit of classical culture and education.
Today, Piranesi is renowned not just for shaping the European imagination of Rome, but also
for his elaborate series of fanciful prisons, Carceri, which have influenced generations of creatives since, from the Surrealists to Samuel Taylor Coleridge, Edgar Allan Poe, Jorge Luis Borges and Franz Kafka.
Loosely based on contemporary stage sets rather than the actual dingy dungeons of Piranesi's day, these intricate images defy architectural reality to play instead with perspective, lighting, and scale. Staircases exist on two planes simultaneously; vast, vaulted ceilings seem to soar up to the heavens; interior and exterior distinctions collapse. With a low viewpoint and small, fragile figures, the prison scenes become monstrous mega-cities of incarceration, celebrated to this day as masterworks of existentialist drama.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Angielski, niemiecki, francuski.
Niesamowita wędrówka po XVIII wieku. Zwłaszcza weduty papieskiego Rzymu robią wrażenie. Na co miały wpływ podobno Vedute Canaletta z 1744 roku (tylko nie B.B., a jego krewnego - Giovanniego Antonio Canale).
The Rome that had suffocated the immense organic urban order of the ancient city under a formless mass.
Ruins ... remains ... remains ... ruins ...
Niesamowite wrażenie. Gruzowisko, ruiny, pozostałości starożytnych świątyń i budowli.
Colosseum.
Z czasów, gdy nie było fotografii.
Jedyne z czym mogę to porównać, to chyba obraz Londynu/Brytanii z VI wieku, z kroniki Gildasa Mędrca, której niestety nie czytałem.
Pokaźna księga.
Archeolog, architekt, rysownik i grawer.
Ten obraz XVIII-wiecznego, papieskiego Rzymu, przeplatanego ruinami starożytności robi niesamowite wrażenie. Wrażenie adekwatności. Wszak już w XVIII wieku papiestwo było w ruinie.
Pozostaje niedosyt. Te ryciny powinny mieć formę plakatu, co najmniej.
Jedno też nie ulega wątpliwości - wolę Piranesiego od Blake'a.
Angielski, niemiecki, francuski.
więcej Pokaż mimo toNiesamowita wędrówka po XVIII wieku. Zwłaszcza weduty papieskiego Rzymu robią wrażenie. Na co miały wpływ podobno Vedute Canaletta z 1744 roku (tylko nie B.B., a jego krewnego - Giovanniego Antonio Canale).
The Rome that had suffocated the immense organic urban order of the ancient city under a formless mass.
Ruins ... remains ... remains...