Grecki etos muzyczny i jego wpływ na kształtowanie się koncepcji śpiewu kościoła w pierwszych wiekach chrześcijaństwa

Wydawnictwo: Polihymnia
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Grzegorz Miśkiewicz. Grecki etos muzyczny i jego wpływ na kształtowanie się koncepcji śpiewu kościoła w pierwszych wiekach chrześcijaństwa
data wydania
ISBN
9788378471721
liczba stron
146
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodał
greg1203

Zakres tematyczny niniejszej pracy obejmuje treści wiążące muzykę z jej historią, filozofią i estetyką. Jedną z najważniejszych relacji, w jakiej muzyka znajduje się od wieków, jest jej związek ze słowem – począwszy od tekstów będących wyrazem prozaicznych ludzkich myśli, poprzez różnorodne formy literackie, aż po Słowo Boże (Logos), którego największym wyrazicielem, w opinii wielu...

Zakres tematyczny niniejszej pracy obejmuje treści wiążące muzykę z jej historią, filozofią i estetyką. Jedną z najważniejszych relacji, w jakiej muzyka znajduje się od wieków, jest jej związek ze słowem – począwszy od tekstów będących wyrazem prozaicznych ludzkich myśli, poprzez różnorodne formy literackie, aż po Słowo Boże (Logos), którego największym wyrazicielem, w opinii wielu przedstawionych w pracy autorów, jest właśnie medium dźwiękowe.

Praca ma na celu uzasadnienie tezy na temat „muzyczności” kultury greckiej oraz oddziaływania tej kultury na formujące się, różnorodne koncepcje śpiewu Kościoła w pierwszych wiekach chrześcijaństwa. Narodziny i kształtowanie greckiego etosu muzycznego wymagało uwzględnienia w pracy stosunkowo rozległej przestrzeni czasowej, sięgającej do ok. VIII w. p.n.e. - okresu Grecji archaicznej, z twórczością epicką Homera, Grecji klasycznej z V i IV wieku, wreszcie ważnego okresu hellenistycznego.

Celem pracy jest wykazanie ciągłości istnienia całego dorobku myśli muzycznej, powstałej w obrębie kultury greckiej na tle zmian, jakie dokonały się na etapie powstawania nowej religii chrześcijańskiej, która, choć funkcjonowała w świecie antyku i była jego częścią, wypracowywała własne, odrębne zasady etyki.

Zasadnicza oś podziału pracy przebiega między trzema pierwszymi rozdziałami, opisującymi historyczne uwarunkowania rozwoju muzycznego etosu w obrębie kultury starożytnej Grecji, a czwartym i piątym – w których przedstawiono procesy kształtowania chrześcijańskich koncepcji śpiewu liturgicznego oraz ich relacje z myślą grecką.

 

źródło opisu: http://www.polihymnia.pl/polihymniaS/sklep/index.p...(?)

źródło okładki: http://www.polihymnia.pl/polihymniaS/sklep/index.p...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd