Pilot Doświadczalny
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Wydawnictwo:
- Agencja lotnicza ALTAIR
- Data wydania:
- 2014-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-01-01
- Liczba stron:
- 266
- Czas czytania
- 4 godz. 26 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788386217595
- Tagi:
- autobiografia lotnictwo
Pilot doświadczalny, to najwyższy stopień lotniczego wtajemniczenia. By nim zostać należy wykazać się nie tylko talentem, ale i niezwykłym uporem, umieć pokonać wiele słabości, no i mieć sporo szczęścia. Henryk Bronowicki, by zostać pilotem doświadczalnym, wspinał się po wszystkich szczeblach lotniczej kariery - od obserwowania samolotów startujących i lądujących na lotnisku w Mielcu, obok którego mieszkał, poprzez budowanie modeli, a potem szkolenie w lataniu szybowcami. Później była praca konstruktora w WSK PZL Mielec, a z czasem loty wyczynowe i szkolenie samolotowe. Bronowicki szybko został instruktorem lotniczym i pilotem zawodowym. Wkrótce rozpoczął loty agro i pasażerskie, by wreszcie zostać pilotem doświadczalnym.
Ukoronowaniem jego kariery były loty prototypami polskiego samolotu szkolno-bojowego I-22 Iryda.
Był jednym z dwóch pilotów, obok inż. Ludwika Natkańca, którzy w latach 1980. mieli uprawnienia do takich lotów. Iryda, wskutek wielu trudnych do usprawiedliwienia działań jej przeciwników, nie weszła do produkcji seryjnej, ale przygoda z nią była ważną kartą historii polskiego lotnictwa.
W swych wspomnieniach Henryk Bronowicki opisuje lotnicze życie w sposób prawdziwy, nie unikając nawet najtrudniejszych tematów. To nie lada gratka dla miłośników lotnictwa. Mogą z nich dowiedzieć się o wielu wydarzeniach do tej pory będących co najwyżej tematem prywatnych rozmów pilotów i ich znajomych.
Dla historyków wspomnienia Henryka Bronowickiego będą podstawą do skorygowania i uzupełnienia różnych kart dziejów polskiego lotnictwa. Dobrze, że ten znakomity pilot zdecydował się je spisać i udostępnić Czytelnikowi.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 49
- 16
- 5
- 5
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Trzecia książka na tapecie. Tym razem klika słów o autobiografii Henryka Bronowickiego, wieloletniego pilota doświadczalnego zakładów w Mielcu. Pan Henryk swoją lotniczą karierę rozpoczął w roku 1966. I tu zaczyna się ciekawa opowieść o kolejach lotniczego życia zafascynowanego lataniem nastolatka. Szybowce, samoloty, akrobacja, a jednocześnie nauka i praca. Tak to w tamtych czasach było. I właśnie klimat tamtych lat oddany poprzez własne wspomnienia przeplatane ciekawymi zdarzeniami i anegdotami stanowi o wartości tej książki. I choć stosunek do lat PRL-u można mieć różny, to dynamiczny rozwój lotnictwa i przemysłu lotniczego w tym czasie jest faktem. Warto więc zapoznać się ze wspomnieniami człowieka, który to przeżył, będąc od pewnego etapu swojej lotniczej kariery w samym centrum wydarzeń.
Z wielu ciekawych zdarzeń warto wspomnieć o pierwszej kraksie na samolocie S-4 Kania. Ktoś jeszcze pamięta tak samolot?
Po okresie fascynacji akrobacją samolotową przychodzi czas na ciężka pracę, w dużej mierze związaną z lotami agro wykonywanymi na różnych samolotach od Gawrona, poprzez Dromadera, aż po Belfegora. Najwięcej ciekawych rzeczy można się dowiedzieć o zapomnianym i nie do końca docenianym odrzutowcu rolniczym.
...
Końcowe rozdziały poświęcone są samolotowi M-28 Skytuck. Najciekawsza jest opowieść o eskapadzie zwanej lotem akwizycyjnym do obu Ameryk. Niestety to już czas „szybkiego i wspomaganego” wygaszania naszego przemysłu lotniczego i lotnictwa w ogóle. Kilka ciekawych zdarzeń z tego okresu w smutny sposób przybliża nas do końca książki. Ostatnim etapem kariery Pana Henryka była praca w EuroLocie w latach 1998-2004.
Niezwykle cenne są profesjonalne opinie pilota o samolotach, których badania w locie prowadził. Są to informacje z pierwszej ręki, których części próżno szukać w innych publikacjach.
Podsumowując – jeden z najciekawszych życiorysów lotnictwa cywilnego z późnego PRL-u i początków III RP.
Książka. Warta polecenia wszystkim, którzy chcą dowiedzieć się więcej o naszym lotnictwie, głównie cywilnym tego okresu.
Więcej na: https://lot-nisko.blogspot.com/2017/12/pilot-doswiadczalny-ksiazka-godna.html
Trzecia książka na tapecie. Tym razem klika słów o autobiografii Henryka Bronowickiego, wieloletniego pilota doświadczalnego zakładów w Mielcu. Pan Henryk swoją lotniczą karierę rozpoczął w roku 1966. I tu zaczyna się ciekawa opowieść o kolejach lotniczego życia zafascynowanego lataniem nastolatka. Szybowce, samoloty, akrobacja, a jednocześnie nauka i praca. Tak to w...
więcej Pokaż mimo toRewelacyjne wspomnienia !!!
Rewelacyjne wspomnienia !!!
Pokaż mimo to