Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego: moc oddziaływania na ludzi i sytuacje
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Seria:
- Onepress
- Tytuł oryginału:
- Influence
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2001-01-01
- Liczba stron:
- 101
- Czas czytania
- 1 godz. 41 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324633616
- Tłumacz:
- Arkadiusz Romanek
- Tagi:
- Cialdini
Dr Robert Cialdini jest obecnie najczęściej cytowanym żyjącym psychologiem społecznym, specjalizującym się w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji.
Amerykański "Harvard Business Review" w uznaniu wielkiego znaczenia przełomowych prac dr. Cialdiniego umieścił je na liście "Breakthrough Ideas for Today’s Business Agenda".
Psychologia na Twoich usługach.
Chcesz nakłonić kogoś do trwałej zmiany poglądów?
Chcesz zbudować silne relacje zawodowe i osobiste?
Chcesz wpłynąć na czyjeś postępowanie i podejmowane decyzje?
Chcesz przekonać ludzi, że Twoja oferta jest wyjątkowa i niepowtarzalna?
Chcesz dowiedzieć się, jak być lubianym, cenionym i podziwianym?
Chcesz nauczyć się negocjować, by osiągać więcej, niż początkowo zakładałeś?
Chcesz wiedzieć, jak już nigdy nie dać się nabić w butelkę?
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 4 813
- 3 684
- 849
- 219
- 125
- 122
- 42
- 28
- 27
- 21
Opinia
Ta niebieska książnica, o złowieszczo nadrukowanym, wręcz krzyczącym do nas, tytule została polecona przez mojego wykładowcę od teorii negocjacji (przy okazji pozdrawiam, jeśli zdarzyłaby się jakaś niespodziewana sposobność odwiedzin mojego fotobloga). Jako, iż zawsze bazgrzę po marginesach takie ciekawostki, zapragnęłam ją przeczytać. Przy tropieniu książki (ach, lubię to robić :D) okazało się, iż w zawrotnym tempie poznikała ze wszystkich możliwych miejsc w Poznaniu. Toteż sprawdziłam (tak na wszelki wypadek...), co moje miasto ma do zaoferowania. A tu... szok (po raz enty ostanimi czasy!) i niedowierzanie: jest! Abrakadabra i mam ją u siebie. :) Tak to przedstawia się od strony poszukiwań, a jak od strony merytorycznej?
Już spieszę z odpowiedzią.
Robert Cialdini, mężczyzna tyle sprytny, co i pożyteczny, postanowił pewnego dnia napisać taką oto książkę, wypływającą bezpośrednio z jego zainteresowań w tym temacie. Krótko mówiąc: psycholog społeczny zabrnąwszy głębiej w tematykę manipulacji postanowił w niej pozostać (i chwała mu za to!), a, i jeszcze dodatkowo dzielić się swoją wiedzą z innymi. Istny społecznik :).
Na początku pragnę wyrazić swoją totalnę arobatę i zachwyt nad dwoma kwestiami, a mianowicie: nad wyglądem poszczególnych rozdziałów i językiem. Rodziały, a, jest ich dokładnie osiem, dzielą się na: teorię wzbogacaną grafikami i rysunkami satyrycznymi, doniesienia czytelników (autentyczne), podsumowanie i pytania powtórkowe.
Język natomiast, jest kompletnym zaprzeczeniem suchej i jałowej formy w podręcznikach! Dowcipny, poucząjący, popierający teorię przykładami. Doskonale zmiksowana wiedza z przyjemnością czytania.
Dlaczego nazwałam Cialdiniego spryciarzem? Powód jest prosty: aby jego badania były autentyczne zatrudniał się u różnych praktyków wpływu społecznego (agenci, spece od reklamy, komiwojażerowie, domokrążcy itp.) i na własnej skórze, acz incognito, zbierał doświadczenie.
Na przestrzeni książki jest wiele reguł i zasad wpływu na innych ludzi takich, które nie zaskakują swoją treścią, ale tym, iż... doskonale nieświadomie je znamy i naśladujemy! Przypomina to obłą materię, która nagle w naszych głowach zostaje zlokalizowania, zdefiniowana i nazwana. Bogatsi o tę wiedzę, poszerzamy ją jeszcze wnikliwiej odkrywając rzeczy o tyle ciekawe, co zaskakujące! Bezczelność niektórych sprzedawców, czy też innych person oddziaływujących zawodowo na innych nie zna granic... Nierzadko klient łapany jest w siatkę manipulacji, zupełnie o tym nie wiedząc. Oprócz wyrachowanych technik, mamy na szczęście też do czynienia z subtelniejszymi trickami, które na pewno przydadzą się w życiu każdego z nas.
Wnioski: książka absolutnie uniwersalna. Dla ludzi zajmujących się wywieraniem nacisku społecznego zawodowo, jak i dla tych, którzy badają ową problematykę na studiach, a kończąc na zwykłych personach, kierujących się normalną, ludzką ciekawością, pragnących poszerzyć horyzonty, czy też w końcu, chcących posiąść "czarodziejską moc" wpływania na innych ;). Pouczające, pożytecznie i zabawne! Zdecydowanie najlepszy podręcznik, z jakim miałam styczność!
Ocena: 8/10.
Ta niebieska książnica, o złowieszczo nadrukowanym, wręcz krzyczącym do nas, tytule została polecona przez mojego wykładowcę od teorii negocjacji (przy okazji pozdrawiam, jeśli zdarzyłaby się jakaś niespodziewana sposobność odwiedzin mojego fotobloga). Jako, iż zawsze bazgrzę po marginesach takie ciekawostki, zapragnęłam ją przeczytać. Przy tropieniu książki (ach, lubię to...
więcej Pokaż mimo to