Teatro Grottesco

Okładka książki Teatro Grottesco
Thomas Ligotti Wydawnictwo: Virgin Books horror
288 str. 4 godz. 48 min.
Kategoria:
horror
Wydawnictwo:
Virgin Books
Data wydania:
2008-01-09
Data 1. wydania:
2008-01-09
Liczba stron:
288
Czas czytania
4 godz. 48 min.
Język:
angielski
ISBN:
9780753513743
Tagi:
opowiadania groza po angielsku
Średnia ocen

                8,1 8,1 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Dziwne opowieści. Antologia weird fiction Dagmara Adwentowska, Brian Evenson, Bartłomiej Fitas, Zbigniew Golemienko, Wojciech Gunia, Dawid Kain, Łukasz Krukowski, Thomas Ligotti, Marcin Majchrzak, Paweł Mateja, Paweł Matuszek, Jon Padgett, Magdalena Świerczek-Gryboś, Anna Maria Wybraniec
Ocena 6,7
Dziwne opowieś... Dagmara Adwentowska...
Okładka książki Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2018 Dagmara Adwentowska, Piotr Borowiec, Mort Castle, Rafał Chojnacki, Daniel Gapiński, Norbert Góra, Tomasz Jacek Graczykowski, Krzysztof Grudnik, Wojciech Gunia, David Harrington, Radosław Jarosiński, Maciej Kaźmierczak, Konrad Knapek, Agnieszka Kwiatkowska, Thomas Ligotti, Krzysztof Maciejewski, Paweł Mateja, Krzysztof Matkowski, Paweł Matuszek, Bartosz Orlewski, Olaf Pajączkowski, Przemysław Pilarek, Tomasz Połoński, Kamil Subzda, Istvan Vizvary, Adrianna Wiśniewska, Anna Maria Wybraniec
Ocena 7,4
Sny umarłych. ... Dagmara Adwentowska...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,1 / 10
7 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
757
473

Na półkach: , ,

5/10 – PRZECIĘTNY

Thomas Ligotti uznawany jest za mistrza krótkiej formy w odmianie horroru zwanej weird fiction. Porównywany do klasyków gatunku Lovecrafta oraz Poego jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród oraz wyróżnień w kategorii powieści grozy. Niniejsza książka to zbiór najbardziej znanych opowiadań tego autora. Zapraszając czytelnika do „Teatro Grottesco”, Ligotti przedstawia mu własną wizję świata. Świata pełnego dziwadeł i niezwykłych osobliwości.

Jak można wystawić ocenę „przeciętna” książce, która z tradycyjnie pojmowaną przeciętnością nie ma absolutnie nic wspólnego? Ano można, bowiem „Teatro Grottesco” to jedno z tych dzieł, które jest (przynajmniej dla mnie) niezwykle ciężko poddać jakiejkolwiek ocenie. Przede wszystkim jest to utwór skutecznie wymykający się wszelakim standardom, łączący ze sobą swoistą rozprawę filozoficzną z dość specyficznym typem literatury grozy, ukazującej zakorzeniony głęboko w podświadomości koszmar egzystencji. Tematyka zawartych w tym tomie tekstów oscyluje wokół różnorakich fobii oraz urojeń wynikających z paranoicznego strachu przed nieświadomością własnego bytu, podsycaną dodatkowo nihilistycznym i depresyjnym klimatem. Ligotti tworzy pełen dziwnych miejsc i postaci oniryczny świat, który opiera się na dość osobliwych regułach. Muszę przyznać, że nie wszystkie opowiadania znajdujące się w tej książce do mnie przemawiają, niektóre z nich czytałem dwukrotnie, mimo to nadal ich treść jest dla mnie nazbyt abstrakcyjna. Być może powodem tego jest fakt, że w przeciwieństwie do autora nie cierpię na żadne stany lękowe, a może po prostu mój poziom wrażliwości nie jest aż tak wysublimowany (biorę też pod uwagę możliwość, że jestem po prostu za głupi). Tak czy owak teksty zawarte w „Teatro Grottesco” oceniam bardzo różnie – od tych przepełnionych pseudofilozoficznym bełkotem, przez co zupełnie dla mnie niezrozumiałych, poprzez całkiem przeciętne, a skończywszy na sugestywnych i mocno działających na wyobraźnię. Najbardziej przypadły mi do gustu napisane w "kafkowskim" stylu opowiadania mówiące o koszmarze człowieka wtłoczonego w tryby biurokratyczno-korporacyjnej machiny, gdzie ludzie przedstawieni są jako marionetki sterowane przez bliżej nieokreślone byty. Ogólną ocenę tekstów podwyższa warsztat pisarski Ligottiego, któremu nie można wiele zarzucić. Autor posługuje się finezyjnym słownictwem, bardzo zgrabnie łącząc poszczególne wyrazy w płynne zdania – inna sprawa, że problem z ich zrozumieniem może wystąpić w samej treści utworów.

„Teatro Grottesco” na pewno nie jest książką przeznaczoną dla masowego odbiorcy. Dość ciężka w odbiorze, ze specyficznym klimatem, pełna filozoficznych rozważań natury egzystencjalnej nie każdemu przypadnie do gustu. Nie da się więc ukryć, że twórczość Ligottiego jest projektem niszowym, który może się spodobać raczej tylko wąskiej grupie odbiorców. Jeżeli szukacie w horrorze czegoś nowego i oryginalnego, jesteście fanami prozy Lovecrafta, Poego i Kafki, nie są wam straszne rozprawy filozoficzne, to kto wie, może właśnie należycie do tej grupy ludzi.

OCENY POSZCZEGÓLNYCH UTWORÓW:
„Czystość” – 5/10 (przeciętna)
„Zarządca miasta” – 8/10 (rewelacyjna)
„Dziwowisko i inne opowiadania” – 3/10 (słaba)
„Marionetka błazna” – 4/10 (może być)
„Czerwona wieża” – 4/10 (może być)
„Motywy moich działań odwetowych” – 7/10 (bardzo dobra)
„Nasz tymczasowy nadzorca” – 7/10 (bardzo dobra)
„W obcym mieście na obcej ziemi” – 5/10 (przeciętna)
„Teatro Grottesco” – 5/10 (przeciętna)
„Lunaparki przy stacjach benzynowych” – 5/10 (przeciętna)
„Bungalow” – 6/10 (dobra)
„Severini” – 4/10 (może być)
„Cień, ciemność” – 3/10 (słaba)

5/10 – PRZECIĘTNY

Thomas Ligotti uznawany jest za mistrza krótkiej formy w odmianie horroru zwanej weird fiction. Porównywany do klasyków gatunku Lovecrafta oraz Poego jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród oraz wyróżnień w kategorii powieści grozy. Niniejsza książka to zbiór najbardziej znanych opowiadań tego autora. Zapraszając czytelnika do „Teatro Grottesco”, Ligotti...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    627
  • Przeczytane
    284
  • Posiadam
    115
  • Ulubione
    21
  • Teraz czytam
    21
  • Horror
    14
  • Chcę w prezencie
    10
  • Fantastyka
    8
  • Do kupienia
    3
  • Kindle
    3

Cytaty

Więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Thomas Ligotti Teatro Grottesco Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także