Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Bajty Polskie

Wydawnictwo: Orka
7,11 (46 ocen i 10 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
5
8
14
7
11
6
13
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-927229-1-5
liczba stron
216
kategoria
rozrywka
język
polski
dodał
Piotr

"Bajty polskie" to efekt dwuletniej pracy Bartłomieja Kluski (autora książki "Dawno temu w grach" i artykułów w miesięczniku "CD-Action") oraz Mariusza Rozawdowskiego (lidera demoscenowej grupy Samar Productions i redaktora naczelnego magazynu "C&A Fan"). Autorzy według zapowiedzi podjęli próbę opisania historii polskich gier komputerowych, a także poczatków branży elektronicznej rozrywki w...

"Bajty polskie" to efekt dwuletniej pracy Bartłomieja Kluski (autora książki "Dawno temu w grach" i artykułów w miesięczniku "CD-Action") oraz Mariusza Rozawdowskiego (lidera demoscenowej grupy Samar Productions i redaktora naczelnego magazynu "C&A Fan").

Autorzy według zapowiedzi podjęli próbę opisania historii polskich gier komputerowych, a także poczatków branży elektronicznej rozrywki w naszym kraju. Główny nacisk w swoich poszukiwaniach położyli na przełom lat 80. i 90., czasy ZX Spectrum, Atari XL/XE, Commodore 64, Amigi, Pegasusa, "Bajtka" i "Top Secret".

 

źródło opisu: http://retrogames.pl/txt,7240,Bajty_polskie.html

źródło okładki: http://retrogames.pl/txt,7240,Bajty_polskie.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 372
Łukasz | 2015-07-31
Na półkach: Przeczytane

Jeśli ktoś zaczynał przygodę z informatyką od komputerów ośmiobitowych i miał wtedy "naście" lat, ten powinien sięgnąć po "Bajty polskie". Pamiętam, że pierwsza moja "jedynka" (z geografii; było to tuż po wprowadzeniu sześciostopniowej skali ocen) była pośrednio skutkiem prezentu, którym był pierwszy w życiu komputer - Atari 65XE, który został kupiony za dewizy w Pewexie. Doskonale pamiętam w jakie gry wtedy grałem - przez które zaniedbałem prowadzenie dzienniczka pogody czy czegoś takiego. Aż łzy się w oku kręcą na takie wspomnienia...

Oczywiście moja wysoka nota (8/10) nie jest oceną wartości literackich. To raczej wpływ sentymentu i docenienie wysiłków autorów, którzy włożyli naprawdę wiele pracy w zebranie wielu faktów z początków komputeryzacji w Polsce.
Niestety książka koncentruje się prawie wyłącznie na grach komputerowych - pomija choćby historię polskiej demosceny - nie wspominając o tzw. poważnych zastosowaniach. Rozumiem jednak, że objętość wzrosłaby wtedy co najmniej dwukrotnie. Szkoda również, że zapomniano wspomnieć o programach telewizyjnych z tamtego okresu (choćby o "Joysticku").

Polecam wszystkim, którzy przygodę z komputerami rozpoczynali w czasach przed-internetowych.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Powrót królów

Świetny retelling historii o wojnie trojańskiej, wyraziści bohaterowie, mroczny i brudny klimat antycznej Grecji z czasów herosów. Pokuszę się o stwie...

zgłoś błąd zgłoś błąd