Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny - katalog wystawy

Wydawnictwo: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza
9 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
978-83-89378-53-8
liczba stron
176
słowa kluczowe
fotografia
kategoria
albumy
język
polski
dodał
aharbaal

Katalog towarzyszący wystawie Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny, otwartej w Muzeum Literatury 14 października 2011 roku. Autorce wystawy przyświecała idea zaprezentowania polskiej publiczności niezwykłej pary – artystki i myśliciela, odmalowania portretu ich związku w kontekście wzajemnych relacji, na tle historii i kultury drugiej połowy XX wieku, środowiska polskiej...

Katalog towarzyszący wystawie Leonor Fini i Konstanty A. Jeleński. Portret podwójny, otwartej w Muzeum Literatury 14 października 2011 roku. Autorce wystawy przyświecała idea zaprezentowania polskiej publiczności niezwykłej pary – artystki i myśliciela, odmalowania portretu ich związku w kontekście wzajemnych relacji, na tle historii i kultury drugiej połowy XX wieku, środowiska polskiej emigracji w Paryżu, Kongresu Wolności Kultury oraz kosmopolitycznego salonu Leonor, w którym spotykali się m.in.: Salvador Dali, Max Ernst, Federico Fellini. Niezwykle bogato ilustrowany katalog zawiera wybór fotografii z wyjątkowo obszernego prywatnego archiwum artystki (Leonor Fini Estate w Paryżu), reprodukcje: obrazów – zarówno jej samej, jak i innych twórców związanych z kręgiem surrealistów – rękopisów, dokumentów oraz liczne cytaty z listów, książek, utworów literackich bohaterów wystawy i ich przyjaciół. Do katalogu zostały zaprojektowane dwie wersje okładki.

Esej wprowadzający w problematykę twórczości Leonor Fini, a jednocześnie przedstawiający koncepcję wystawy napisała autorka wystawy dr Anna Lipa. Ponadto teksty publikowane w katalogu zgodzili się napisać przyjaciele Fini i Jeleńskiego: Andrzej Wat, Neil Zukerman, oraz Wojciech Karpiński. O fotograficznej kreacji Leonor Fini pisze Małgorzata Grąbczewska, zajmująca się opracowaniem bogatego zbioru fotografii w zbiorach Biblioteki Polskiej w Paryżu, publikująca liczne teksty poświęcone sztuce fotograficznej w polskiej i zagranicznej prasie specjalistycznej. Pisarz i dziennikarz „Gazety Wyborczej” – Piotr Szarota – swój esej poświęcił bogatemu opisowi artystycznego trybu życia bohaterów wystawy. Malwina Domagała – asystentka wystawy – dokładnie opisała archiwum Konstantego A. Jeleńskiego, znajdujące się w zbiorach Muzeum Literatury.

 

źródło opisu: http://muzeumliteratury.pl/leonor-fini-i-konstanty...(?)

źródło okładki: http://muzeumliteratury.pl/leonor-fini-i-konstanty...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 164
aharbaal | 2011-12-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 26 grudnia 2011

Wyczerpujący katalog, stanowiący zwieńczenie wspaniałej wystawy w Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza. Oprócz wielu reprodukcji i fotografii szczegółowo przybliża biografie, barwnie opisuje niezwykły związek Fini i Jeleńskiego, wprowadza w atmosferę salonu przy 8 rue de La Vrilliere w samym sercu Paryża. Piękne uzupełnienie ważnego wydarzenia kulturalnego. Wystawa czynna do 30 grudnia 2011 r., http://muzeumliteratury.pl/leonor-fini-i-konstanty-a-jelenski-portert-podwojny/.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Testament

Chyba najbardziej przekombinowana część cyklu. Ja naprawdę rozumiem, że z racji obranej konwencji w książkach o Chyłce i Zordonie musi się sporo dziać...

zgłoś błąd zgłoś błąd