Kultura biznesu. Normy i formy
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2011-11-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-11-01
- Liczba stron:
- 384
- Czas czytania
- 6 godz. 24 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-01-16738-7
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych.
Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały.
(Z tekstu)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 68
- 27
- 12
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
To nie jest kolejny sztywny poradnik savoir vivre’u, ani zbiór oschłych porad spisanych lata temu, które nie maja odniesienia do współczesnych czasów. Normy i formy panujące w biznesie wcale nie muszą być opisane w nudny i męczący sposób - czego najlepszym przykładem jest właśnie ta książka. Biurowe zwyczaje i zachowania zapisane są w niej prostym i przystępnym dla każdego czytelnika stylu. A co dokładnie możemy w niej znaleźć? Zapraszam do lektury.
Irena Kaminska-Radomska jest m.in.: konsultantem z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych. Co wcale nie dziwi zważywszy na zawartość merytoryczną książki. Okazała się również dobra pisarką. Na wstępie wspomniałam już o prostym języku, co zdecydowanie czyni lekturę bardziej, nazwałabym to osiągalną. Brak w niej naukowego żargonu. Do wszystkich pojęć, które mógłby nas bardziej zainteresować są odwołania oraz obszerny spis polecanej przez autorkę literatury, w której możemy znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Sama forma książki jest czytelna, wyróżnione rozdziały, po każdym z nich mini quiz z danego tematu. Nie trzeba czytać wszystkiego od deski do deski, możemy wybrać sobie konkretne fragmenty, nie czytając poprzednich i nie będziemy mieli poczucia, że czytamy coś wyrwanego z kontekstu. Ponadto całość opatrzona jest adekwatnymi (często zabawnymi) ilustracjami.
W książce poruszone zostały tematy m.in.: zwykłej grzeczności, komunikacji międzyludzkiej, korespondencji, wizerunku czy wystąpień publicznych. Każdy znajdzie tu interesujące go zagadnienie. Mnie szczególnie zaciekawiły rozdziały o wizerunku i przyjęciach.
Tworzenie wizerunku jest prawdziwą sztuka. W biznesie jego znaczenie jest dwa razy istotniejsze, ponieważ oprócz siebie reprezentujemy też naszą firmę. Strona po stronie, krok po kroku przeprowadzani jesteśmy po garderobie zarówno biznesmena jak i bizneswoman. Dyskretnie udzielane są rady i wskazówki, omówione najczęściej popełniane błędy. Po takim szybkim kursie biznesowej mody nie sposób już będzie popełnić żadnej gafy. Dowiedzieć się również można wielu zaskakujących ciekawostek. Dla przykładu: czy wiedzieliście, że szary garnitur wzbudza największe zaufanie?
Każdy co jakiś czas albo musi zorganizować, albo wybiera się na jakieś przyjecie. W „Kulturze biznesu” nie tylko wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z tym tematem, ale również w prosty sposób opisano jak zabrać się do przygotowania uroczystości, w jaki sposób nawiązywać kontakty, jak w elegancki sposób zachowywać się przy stole… opisane jest tam absolutnie wszystko, na co powinniśmy zwrócić uwagę chcąc z klasa przyjąć gości oraz zadbać o to, aby nie popełnić faux pas.
To oczywiście nie wszystko, najlepiej po prostu niezwłocznie zabrać się za lekturę. I chociaż teoretycznie została nam przedstawiona kultura w biznesie, znajdziemy masę informacji przydatnych w życiu codziennym. Książka absolutnie niezbędna w biblioteczce każdego przyszłego dyrektora, managera, pracownika biurowego.
To nie jest kolejny sztywny poradnik savoir vivre’u, ani zbiór oschłych porad spisanych lata temu, które nie maja odniesienia do współczesnych czasów. Normy i formy panujące w biznesie wcale nie muszą być opisane w nudny i męczący sposób - czego najlepszym przykładem jest właśnie ta książka. Biurowe zwyczaje i zachowania zapisane są w niej prostym i przystępnym dla każdego...
więcej Pokaż mimo to