Juliet E. McKenna fascynuje się tematyką fantasy, mitologiczną i historyczną, odkąd nauczyła się czytać. Ukończyła filologię klasyczną w College`u Św. Hildy w Oxfordzie, pracowała w firmie zarządzającej personelem, cały czas czytając SF, fantasy, kryminały, powieści historyczne, thrillery, literaturę piękną i wszystko inne, co wzbudziło jej zainteresowanie. Porzuciła karierę na rzecz macierzyństwa i sprzedaży książek; debiutowała w 1999 r. powieścią The Thief`s Gamble (wyd. pol. Złodziejski Hazard, 2001),wówczas pierwszą z cyklu The Tales of Einarium, przetłumaczonego do tej pory na kilkanaście języków. Jej dziewiąta książka, Eastern Tide, zakończyła w październiku 2006 r. cykl The Aldabreshin Compass. Autorka różnego typu mniejszych form literackich; od czasu do czasu pracuje jako nauczycielka kreatywnego pisania, z zainteresowaniem śledzi wydarzenia na rynku wydawniczym, działa w Write Fantastic, stowarzyszeniu pisarzy promującym pełną gamę literatury spekulatywnej. Mieszka w Oxfordshire z synami i mężem; w pisarstwie wykorzystuje cechy swoich najbliższych i vice versa. Obecnie pracuje nad trzecim cyklem fantasy.
Tego typu antologie mają tę zaletę, że możemy posmakować przeróżnych opowieści o odmiennych stylach pisania. Mamy tutaj bowiem zebranych szesnaście historii, a każda z nich w innym dzieje się miejscu i innym czasie. I choć wybrane do antologii opowiadanie Jeffa Vandermeer'a nieco mnie rozczarowało, to odkryłam wielu innych autorów, po których z pewnością jeszcze sięgnę w nieco dłuższym wydaniu. Dlatego też polecam tę antologię każdemu, kto szuka i smakuje różnych fantastycznych opowieści od tych klasycznych po totalnie psychodeliczne.
Patrząc ogólnie, to jest to bardzo dobra antologia. Jednak w każdej tego typu pozycji zdarzają się niezbyt, przynajmniej moim zdaniem, udane opowiadania. Tak jest i tutaj. Np. znudziła mnie"Błotnista pułapka nadfioletu", a "Opowieści królewskie" wydały mi się wręcz dziecinną bajeczką.
Nie chcę jednak zbyt surowo oceniać tej antologii, bo w większości była naprawdę dobra. Warto tu wspomnieć takie tytuły jak:"Pieśń jej serca", "Wir iskier", "Pomiędzy snami" i "Hocus-Pokus". Te były super.
Reszta też na dobrym poziomie.