Miasto literatury
(www.miastoliteratury.pl)
Po raz pierwszy w historii największe krakowskie wydawnictwa połączyły siły, aby zaprezentować czytelnikom najlepsze książki tego lata, promując przy tym ideę czytania za pośrednictwem nowoczesnych technologii.
Ponad 60 wiat przystankowych w centrum Krakowa zamieniło się w Wirtualną Bibliotekę Wydawców. Na plakatach, obok okładki każdej książki, umieszczono przyporządkowany jej kod QR – wystarczy zeskanować go za pomocą telefonu komórkowego i bezpłatnie pobrać fragment interesującego nas tomu.
Jak wyjaśnia dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, akcja ma przede wszystkim zachęcić do czytania młodych odbiorców, którzy chętnie wykorzystują w dostępie do kultury nowoczesne technologie.
W projekcie bierze udział około dwudziestu krakowskich wydawnictw, m.in. a5, Austeria, Insignis Media, Karakter, Koobe, Sine Qua Non, Skrzat, WAM, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak, Znak Literanova i Znak Emotikon. Akcja potrwa do końca sierpnia, a na ulicach znaleźć można trzy wersje plakatów, na których umieszczono łącznie ponad 70 tytułów, a wśród nich książki z zakresu literatury pięknej i biograficznej, poezji, literatury dla dzieci, a także literatury popularnej.
Cieszy nas taka akcja promujące e-czytelnictwo, tym bardziej, że wśród książek, których fragmenty będzie można przeczytać, znalazło się wiele wydanych pod naszym patronatem, m.in. „Dziennik Helgi” Helgi Weissovej, „Rico, Oskar i złodziejski kamień” Andreasa Steinhöfela, „Prawda” Michaela Palina, „Niewierna” Reyesa Monforte, „Drogie życie” Alice Munro, „Bractwo Bang Bang” Grega Marinovicha i João Silvy, „Zgoda na szczęście” Anny Ficner-Ogonowskiej, „Chłopcy” Jakuba Ćwieka czy „Steve Jobs” Waltera Isaacsona.
____________________________________________
Przeczytaj także: