Opinie użytkownika
"Czasy, które nadejdą" to zbiór opowiadań autorstwa Andrzeja Pilipiuka, który zainteresuje fanów jego twórczości, jednakże nie wzbudzi zachwytu na miarę poprzednich dzieł.
Pilipiuk, jak zawsze, kreśli barwne historie, które poruszają wyobraźnię czytelnika, jednakże brak im tego czegoś, co sprawia, że zapadają w pamięć na dłużej. Niektóre motywy, według mnie, są nieco zbyt...
Ostatnimi laty, coraz częściej wydawane są książki autorów pochodzących z Azji, bądź mających tamtejsze korzenie, którzy wzorują się na mitologii czy historii Dalekiego Wschodu. Uważam, że to bardzo dobrze, gdyż są to ciekawe rzeczy, ale mam wrażenie, że rynek przesycił się już takimi powieściami. Sięgnąłem jednak po "Tego, który zatopił świat", aby dowiedzieć się jak...
więcej Pokaż mimo to
„Krwawy Wierch" Arkadego Saulskiego to bez wątpienia jego najlepsze dzieło, jakie miałem przyjemność czytać. Fabuła tej książki dosłownie wciąga od pierwszych stron, pełna intryg i zwrotów akcji, co sprawia, że trudno oderwać się od lektury.
Bohaterowie są niezwykle intrygująco napisani i różnorodni, zarówno Ci poznani już przez nas w poprzedniej części, jak i nowi...
Choć kiedyś często czytałem kryminały, to w ostatnim czasem, niestety, rzadko udaje mi się sięgnąć po takie powieści, choć nadal je lubię.
Ostatnio udało mi się przeczytać "Trzcinowisko" Kingi Wójcik. Powieść ta opowiada o detektywie Aleksandrze Zamojskim, który podejmuje się nierozwiązanej sprawy sprzed 24 lat.
Muszę przyznać, że książka wciągnęła mnie od samego...
Q: Mieszkacie w swoim rodzinnym mieście czy włóczycie się po świecie?
"Włóczęga" to kontynuacja "Rycerza" z serii o świętym Graalu i łuczniku, Thomasie z Hookton. Ponownie dostajemy dużą dawkę walk i poszukiwań mistycznego Graala. Znów momentami miałem wrażenie, jakbym czytał powieść z uniwersum Assassin's Creed 😁
Tym razem akcja nie dzieje się tylko we Francji, ale...
"Księgarnie i kościopył" to kolejny dowód, po "Legendach i latte", że da napisać się dobrą obyczajową powieść fantasy. Mam wrażenie, że tym razem jest trochę więcej akcji w książce, ale jest to zrozumiałe, patrząc na to, że Viv jest młodsza i skłonna do walki, co widać od początku fabuły.
Początkowo obawiałem się, że tytuł ten będzie wtórny, patrząc na podobieństwo do...
Arkady Saulski po raz kolejny zabiera nas do świata Nipponu! Tym razem poznajemy ten świat, jeszcze sprzed najazdu Manduków.
"Czarne miecze" to pierwszy tom nowej serii "Droga Samotnego Psa", która niby jest cyklem odrębnym od "Zapisków stali", ale wiele wskazuje na to, że jest to bardziej prequel względem poprzedniej serii. Wskazuje na to postać Inu, który w Zapiskach był...
Gdy weźmiecie do ręki "Ogród Imperium" to na pewno będziecie zachwyceni. Bardzo ładnie wykonana okładka, genialne pomalowane brzegi i kunsztowne, pasujące do wszystkiego ilustracje. Zdecydowanie jest na czym zawiesić oko!
"Ogród Imperium" to kontynuacja "Dłoni Króla Słońca", powieści, która jak najbardziej przypadła mi do gustu (wizualnie również), dlatego i do tej książki...
Q: Macie takiego autora, o którym słyszeliście wiele dobrego i którego twórczość chcielibyście sprawdzić, ale jeszcze tego nie zrobiliście?
Miałem tak przez długi czas z Bernardem Cornwellem. Wiele dobrego o nim słyszałem, zwłaszcza o "Wojnach Wikingów", ale dopiero teraz dane było mi sięgnąć po jego powieść "Rycerz" z Serii o Świętym Graalu. Muszę przyznać, że rozumiem...
W "Pariasie" nadprzyrodzonych mocy czy potworów rodem z fantastyki jest mało. Nazwałbym tę powieść książką przygodową, ale taki rodzaj kojarzy mi się z literaturą dla dzieci i młodzieży, a "Pariasa" zdecydowanie nie przyporządkowałbym do żadnej z tych kategorii.
Fabuła książki toczy się dosyć leniwie, ale kompletnie nie odczuwałem znużenia. Styl autora jest tak wciągający...
"Zawisza. Złamany półksiężyc" był jedną z tych książek, co do których miałem wysokie wymagania i byłem wręcz pewien, że je spełni. Spowodowane to było ciekawym dla mnie, jako fana historii, konceptem na fabułę oraz tym, że ostatnie książki Jacka Komudy, które czytałem były bardzo dobre. Niestety, rzeczywistość bywa rozczarowująca.
Na wstępie zaznaczę, że nie jest to zła...
Mitchell Hogan po raz kolejny mnie zaskakuje! Jest to już trzeci tom serii "Hierarchia Magii", a mam wrażenie, że autor znów pokazał nieco inne oblicze magii i świata, z którym zmagać się musi Caldan.
W pierwszej części cyklu system magii skupiony był przede wszystkim na rzemyśliwach, w drugiej poznaliśmy magię zniewalającą i destrukcyjną. Tym razem ukazana została moc o...
"Yellowface" to tytuł nietypowy. Do tej pory nie znałem żadnej powieści, która opowiadałaby o rynku wydawniczym i autorach książek. Autorka w satyryczny sposób obnażyła kulisy tworzenia bestsellerów i towarzystwa pisarzy, w wielu miejscach pewnie przerysowując prawdę, ale zrobiła to intrygująco. Moim zdaniem najlepiej jednak oddała ducha dzisiejszej poprawności politycznej...
więcej Pokaż mimo to
"Jedna noc z księciem" to idealna lektura dla "Bridgertonów". Powieść opowiada o nowej, krnąbrnej dziewczynie w Londynie, która uparcie nie daje nazywać się damą oraz powracającym do miasta księciu uwikłanym w wielki skandal. Obydwoje mają cięty język i skłonność do kłótni, więc od samego początku iskrzy.
Książkę oceniłbym pewnie nieco wyżej, gdyby nie kilka scen, które...
Q: Lubicie czytać dystopię? Jeśli tak, to czy obawiacie się, że mroczne założenia mogą sprawdzić się w przyszłości?
"Mroczna kołysanka" nie jest pierwszą powieścią, która zakłada przyszłe problemy z bezpłodnością u ludzi, jaką czytam. Ten tytuł różni się jednak od innych tym, że teraz sam mam dziecko, przez co wizja ukazana w książce Polly Ho-Yen była dla mnie...
Niedawno skończyłem pierwsze dwa złączone tomy "Samozwańca" w nowym wydaniu, a dzięki uprzejmości @fabrykaslow już mogłem zabrać się za kolejne tomy w jednej książce.
Kolejna część opowiada o dalszych losach Jacka Dydyńskiego i jego kompanów na moskiewskiej ziemi. Ponownie jest ciekawie, ale i dosyć krwawo.
Fabuła "Samozwańca" jest naprawdę bardzo ciekawa i bardzo dobrze...
"Diddly squat. Tylko krowa zdania nie zmienia" to książka idealna właśnie na wieczór po ciezkim dniu, ponieważ świetnie odpręża, a do tego spokojnie można przeczytać ją w jeden wieczór.
Jeremy Clarkson ponownie w swoich rolniczych felietonach bawi czytelników, ale i ukazuje jak skomplikowany i uciążliwy dla brytyjskich rolników jest system prawny. Książkę czyta się zatem...
"Wiedźmy Kijowa: Strzał w operze" to drugi tom, opowiadający o trzech Kjowicach. Po uratowaniu miasta, muszą zmierzyć się z dziedziczką Kyłyny, poprzedniej Kijowicy, która chce odebrać im moc.
Powieść można podzielić na dwie części, jedną dziejącą się we współczesności i drugą w przeszłości. Jak dla mnie ciekawsza była ta historyczna, ponieważ autorka naprawdę dobrze...
Q: Jaka jest Wasza najładniejsza książka/seria na półce?
Nowe wydanie "Cyklu Demonicznego" na pewno może pretendować do tego tytułu w mojej biblioteczce. Już nie mogę się doczekać, aż cała seria będzie stała na moim regale, ale @fabrykaslow zapowiedziała, że nastąpi to już w tym roku.
Jak już wspominałem w recenzji poprzedniej księgi "Wojny w blasku dnia" fabuła...
"Wojna w blasku dnia. Księga I" to kolejna część "Cyklu Demonicznego", który w nowym wydaniu prezentuje się genialnie. Nie inaczej jest tym razem, książka zachwyca wizualnie, a i merytorycznie jest dobrze.
Myślę, że nie każdy autor poradziłby sobie z napisaniem powieści, w której w sumie nie dzieje się zbyt wiele i jest wstępem do prawdziwej bitwy, a jednocześnie która...