Opinie użytkownika
Miłość - pojęcie, które wymyka się wszelkim próbom zamknięcia w konkretnych ramach koncepcyjnych przedstawione zostało tutaj z perspektywy duchowej jako ostateczna autotranscendecja dostępna dla każdego i będąca wynikiem końcowego etapu wzrostu i rozwoju człowieka. Mistyczne doświadczenie miłości pozwala przekroczyć własne "ja", ego i wejść w wyższy wymiar postrzegania...
więcej Pokaż mimo to
Zabawna prosta historia ubarwiona fantastycznymi ilustracjami McKean'a.
Klimatyczna, lekka, delikatnie mroczna. Przypomina mi historie z dzieciństwa, których przyjemnie było się bać. Całość tworzy naprawdę miłą dla oka, choć nieskomplikowaną opowieść, bardzo podobną do "Koraliny".
Książka przedstawia postapokaliptyczną ponurą wizję świata, odartego z życia, jakie znamy. Nie ma w nim już zwierząt, niebo zasnute jest pyłem, spalone drzewa upadają pod własnym ciężarem, a pozbawieni schronienia i żywności ludzie, którzy przetrwali kataklizm, stają się dla siebie nawzajem realnym zagrożeniem. To świat czystej agresji, gdzie odhumanizowane grupy kanibali...
więcej Pokaż mimo to
Niestety ta część zupełnie nie zrobiła na mnie wrażenia. Poszukiwania Mrocznej Wieży przenoszą się do współczesności, na czym niestety traci dotychczasowy klimat sagi fantasy.
Dochodzi do tego wplecenie w powieść postaci samego Stephena Kinga i liczne odnośniki do innych jego powieści, niczym próby kryptoreklamy. Męczyłam ten tom naprawdę długo, a moja wytrwałość wynikała...
Po świetnej trzeciej części i całkiem dobrej czwartej, ten tom niestety nie zachwyca.
Fabuła ciągnie się niemiłosiernie praktycznie od pierwszych stron, a trwające prawie cały tom przygotowania do najazdu Wilków (tajemniczych stworów odwiedzających mieszkańców miasteczka Calla), mogą znudzić nawet najbardziej wytrwałych.
Nieco lepiej wypada zakończenie tomu, jednak moim...
Moim zdaniem najlepszy tom sagi - klimatyczny i intrygujący, z wartką akcją, nie pozwala oderwać się od lektury.
Postać Blaine'a Mono (obłąkanej sztucznej inteligencji) jest po prostu świetna, tak samo jak pomysł wieńczącego tom pojedynku na zagadki.
Do tej części sagi mogłabym wracać wielokrotnie. Po dwóch pierwszych częściach cyklu, gdy czuje się już lekkie zmęczenie...
Opowiadania zawarte w zbiorze prezentują bardzo zróżnicowany poziom. Na plus przemawia osadzenie fabuły w polskich realiach, co nadaje opowiadaniom specyficzny klimat. Na minus - niestety styl autora. Na domiar złego akcja ciągnie się przez kilkanaście stron, by zakończyć się mało atrakcyjnym finałem, który rodzi najczęściej niedosyt. Osobiście uważam, że pod względem...
więcej Pokaż mimo to
Mimo, że bardzo lubię prozę Murakamiego, powieść "Norwegian Wood" nie przypadła mi zbytnio do gustu.
Właściwie brak w niej wyraźnej fabuły, jakiekolwiek akcji czy elementu zaskoczenia. Powieść opisuje poplątane losy bohaterów, którzy tkwią w trudnych i niejasnych relacjach uczuciowych. Wątki samotności, śmierci, odmienności, choroby psychicznej oraz sfery miłości czysto...
Na tę książkę natknęłam się przypadkiem, przeczytałam ją bo zaciekawił mnie opis i miałam ochotę na czytelniczą odmianę. "Uzdrowiciela" trudno uznać za powieść sensacyjną, bo jak na taką wydaje mi się nieco zbyt naiwny i prosty fabularnie, stąd uważam za pomyłkę przypisywanie jej do tej kategorii. Świetnie natomiast sprawdzi się jako czytadło "do autobusu", bo czyta się go...
więcej Pokaż mimo to
Książka traktuje o losach Yoshiko Kawashimy, chińskiej księżniczki, która została japońskim szpiegiem. Po opisie z okładki spodziewałam się powieści sensacyjnej, osadzonej w realiach Dalekiego Wschodu, z kobietą-szpiegiem w roli głównej. Wątek szpiegowski w moim odczuciu potraktowany został jednak marginalnie i próżno szukać tutaj szpiegowskiej akcji.
Z początku książka...
Janusz Zajdel znany jest jako prekursor nurtu fantastyki socjologicznej w Polsce. Jego początkowe zainteresowanie klasycznymi wątkami technologii i futurologii w fantastyce, przerodziło się w powieści poświęcone kwestiom politycznym i socjologicznym. Znany między innymi dzięki słynnej powieści "Cylinder van Troffa", Zajdel ponownie wprowadza nas w świat społeczeństwa...
więcej Pokaż mimo toNie jestem fanką horrorów i thrillerów, a jednak tę książkę niemalże pochłonęłam. Przyznaję, że decyzja o zakupie podyktowana była ciekawością, jak radzi sobie na polu literackim syn Stephena Kinga. Przyznam, że byłam mile zaskoczona. Akcja jest wartka i wciągająca, pomysł na fabułę ciekawy i oryginalny. Nie jest to jednak horror, który powoduje, że czytając po ciemku...
więcej Pokaż mimo to
Świetna książka dla początkujących, zawierająca garść najpotrzebniejszych wskazówek dla początkujących amatorów. Czyta się ją jednym tchem, a większość porad można z powodzeniem od razu wprowadzić w życie, dzięki czemu łatwo uzyskamy lepsze zdjęcia.
Książka napisana przystępnym językiem, praktyczna, wzbogacona wieloma zdjęciami-przykładami.
Świetna książka dla początkujących fotografów-amatorów zawierająca praktyczne wskazówki na temat tego jak od pierwszych chwil polepszyć nasze zdjęcia. Doskonały początek przygody z fotografią, porady jak unikać typowych problemów oraz jak radzić sobie w różnych zastanych sytuacjach fotograficznych (w fotografii krajobrazu, zdjęciach portretowych czy sportowych).
Pokaż mimo to"Tatami kontra krzesła" to jedna z lepszych książek o Japonii jakie czytałam. Autor jest zafascynowany kulturą japońską i fascynacja ta uwidacznia się w licznych anegdotach i ciekawostkach, mających na celu przełamanie powszechnie panujących stereotypów na temat mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. Z książki dowiecie się znaczenia takich pojęć jak amae, yaeba, ijime czy...
więcej Pokaż mimo toŚwietna książka dla tych którzy interesują się fotografią. Piękna kolekcja zdjęć (m.in. dagerotypów oraz kalotypów) z początków fotografii z kolekcji muzeum George Eastman House. Biografie pierwszych fotografów oraz przegląd najważniejszych wydarzeń w fotografii od 1839 roku aż po czasy nam współczesne. Pięknie wydana publikacja, na kredowym papierze zapewnia przyjemność...
więcej Pokaż mimo to
Najlepszym podsumowaniem książki jest moim zdaniem poniższy fragment pochodzący z jednego z ostatnich rozdziałów:
"Między rokiem 1966 a 1976 w mrocznych latach "rewolucji kulturalnej" (...) niewiele było przedmiotów przeznaczonych specjalnie dla kobiet. Makijaż, piękne ubrania i biżuteria istniały wyłącznie w zakazanych dziełach literackich. (...) Chińskie przysłowie...
"Pstryk" to książka o tym, jak wprowadzać zmiany, by były one skuteczne. Recepta na skuteczne zmiany jest prosta - chodzi o dotarcie zarówno do naszej racjonalnej jak i emocjonalnej części osobowości, a także umożliwienie samego procesu zmiany. Autorzy książki obrazowo przedstawili to w postaci metafory słonia i jeźdźca. Aby zmiana była możliwa konieczne jest wskazanie celu...
więcej Pokaż mimo to
Cudownie absurdalne historie o absurdach naszego codziennego życia, do których przyzwyczailiśmy się tak bardzo, że nawet ich nie zauważamy. Opowieści o poszukiwaniu sensu, zabawy z popularnymi teoriami i przekonaniami, dające pole do wielu możliwych interpretacji.
Z sentymentem przywołuję chociażby powód wojny pomiędzy dużymi i małymi Lemurami z Lemurii (opowiadanie "Wojna...
To pierwsza książka poświęcona osobie Steve'a Jobsa jaką przeczytałam, która zapewne będzie również jedyną. Nie jest to rezultat mojej niechęci wobec Apple, raczej wewnętrzne poczucie że publikacja ta stanowi wystarczający zarys metodologii stosowanej przez firmę z jabłuszkiem.
Nie mogę powiedzieć o sobie, że jestem fanem produktów Apple, głównie dlatego, że nie lubię gdy...