Legendarny osobomiesiąc. Opowieści o inżynierii oprogramowania
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Tytuł oryginału:
- The Mythical Man-Month: Essays on Software Engineering, Anniversary Edition (2nd Edition)
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2019-03-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 2000-01-01
- Data 1. wydania:
- 1975-01-01
- Liczba stron:
- 336
- Czas czytania
- 5 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328350793
- Tłumacz:
- Wojciech Moch
- Tagi:
- inżynieria oprogramowania zarządzanie projektami IT
Rocznicowe wydanie kultowej książki o zarządzaniu projektami w IT - to już 20 lat obecności na rynku i setki tysięcy sprzedanych egzemplarzy na świecie!
Zarządzanie procesem tworzenia oprogramowania bywa doświadczeniem bardzo pouczającym, a jednocześnie niezwykle frustrującym. Z jednej strony takie projekty są podobne do innych dużych przedsięwzięć, z drugiej - wymagają od kierownictwa sporo specjalistycznej wiedzy i specyficznego podejścia do zagadnień programistycznych. Oczywiście, wiedza na ten temat stale rośnie, pojawiają się też nowe koncepcje kierowania dużymi projektami. Jeśli brakuje Ci literatury, która potraktowałaby to zagadnienie kompleksowo, katalogowałaby poszczególne propozycje i opisywałaby je w przystępny i przydatny sposób - sięgnij po ten tytuł!
Książka Legendarny osobomiesiąc zyskała już miano kultowej; jest niezmiennie aktualna i wciąż inspiruje programistów na całym świecie. Składa się z kilkunastu esejów, które zawierają informacje i inspiracje bezcenne dla każdego menedżera i programisty. Przy dużych projektach konieczne jest zachowanie ich spójności koncepcyjnej, co w przypadku dużych zadań stanowi warunek dość trudny do spełnienia, dlatego wiele obiecujących przedsięwzięć zakończyło się porażką. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że złożone zadanie oznacza dla zespołu dobre i złe chwile. Autor w niezwykle interesujący i praktyczny sposób pokazuje, jak czerpać siły z chwil radości i skutecznie radzić sobie z problemami, aby zakończyć z sukcesem nawet najbardziej złożony projekt programistyczny.
W tej książce znalazły się koncepcje obejmujące między innymi:
- podejmowanie decyzji
- zadania architekta
- skalowanie i zachowanie spójności projektu
- sporządzanie dokumentacji i specyfikacji
- zarządzanie komunikacją w wielkich projektach
A także:
- retrospektywna analiza tych i innych koncepcji sprzed 20 lat
Nie ma drugiej tak wpływowej i ponadczasowej książki dla twórców oprogramowania!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 84
- 38
- 15
- 5
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Legendarny osobomiesiąc. Opowieści o inżynierii oprogramowania
Dodaj cytat
Opinia
Legendarny osobomiesiąc jest drugim wydaniem książki Mitologiczny osobomiesiąc. Jest to jedna z najsłynniejszych prac poświęconych inżynierii oprogramowania.
Tematem przewodnim tej książki jest opis problemów związanych z produkcją oprogramowania. Obok opisu tych problemów znajdziemy tutaj także pewnie propozycje rozwiązań/łagodzenia tych problemów.
Według autora głównymi problemami tworzenia oprogramowania jest olbrzymia złożoność wynikająca z samej natury tego procesu, która się zwiększa w miarę rozwoju projektu. Dodam od siebie, że kiedyś John Carmack stwierdził, że tworzenie współczesnych gier jest bardziej skomplikowane niż loty kosmiczne. Do tego dochodzą problemy organizacyjne oraz związane z komunikacją. Programiści w małych zespołach są wstanie pracować znacznie efektywniej niż programiści w dużych projektach (znacznie mniejszy narzut na komunikację), ale jednocześnie małe zespoły nie są wstanie stworzyć wielkich systemów ze względu na ograniczenia czasowe. W ramach rozwoju systemu bardzo ważne jest zachowanie spójności koncepcyjnej projektu, ponieważ pozwala to ograniczać przyrost złożoności w projekcie. Spójności projektu powinien pilnować architekt/architekci. Ważne są także nieustanne testy, ale dla większości to jest raczej oczywiste.
Z ciekawych myśli autora mogę dodać, że dodawanie nowych pracowników do projektu może wydłużyć czas jego realizacji. Wynika to z tego, że tacy pracownicy muszą być wdrożeni w projekt przez innych. Nowi pracownicy też będą potrzebowali trochę czasu na rozkręcenie się w projekcie, więc na początku będą pracować mniej wydajnie. W takiej sytuacji zwiększa się także nakłady na komunikację w projekcie. Z tych powodów, gdy dodajemy nowych pracowników do opóźnionego projektu, bardzo często jedynie zwiększamy opóźnienie oraz koszty realizacji projektu. Dlatego należy być ostrożnym.
Innym ciekawym spostrzeżeniem jest to, że małe opóźnienia nie powinny być ignorowane. Takie opóźnienia będą pojawiać się często i ignorowane mogą stworzyć duże opóźnienie i katastrofę dla całego projektu.
Główną wadą tego dzieła jest jego aktualność. Oryginał został napisany w latach 70 a drugie wydanie w 90. Drugie wydanie różni się od pierwszego dodaniem kilku dodatkowych rozdziałów. Z tego powodu wiele opisanych problemów jest albo nieaktualnych albo zawiera przestarzałe propozycje rozwiązań. Przykładami takich tematów mogą być choćby opisy, jak zarządzać dostępem do komputera (dawno temu jeden komputer przypadał na rzesze programistów), jak zarządzać wymaganiami, aby aplikacja zmieściła się w kilkuset KB pamięci, jak zarządzać wielotomowymi papierowymi podręcznikami użytkownika i dokumentacją, która musi być regularnie aktualizowana itp. Przez to wiele rozdziałów nie ma obecnie żadnej wartości poza historyczną (aby dowiedzieć się z jakimi problemami spotykali się programiści w latach 70).
Inną wadą tej pozycji jest to, że niektóre z opisanych problemów dotyczą tworzenia systemów operacyjnych. W obecnych czasach prawie nikt nie tworzy nowych systemów operacyjnych.
Drugie polskie wydanie czytało się przyjemnie. Książka jest też opracowana w ładny sposób. Niestety zdarzają się literówki. Książkę mogę polecieć wszystkim, którzy są związani z produkcją oprogramowania. W tej pozycji znajduje się wiele ciekawych myśli, których nie wypisałem w recenzji. Ale należy pamiętać o tym, że duża część tej książki jest nieaktualna i ma jedynie wartość historyczną.
Legendarny osobomiesiąc jest drugim wydaniem książki Mitologiczny osobomiesiąc. Jest to jedna z najsłynniejszych prac poświęconych inżynierii oprogramowania.
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toTematem przewodnim tej książki jest opis problemów związanych z produkcją oprogramowania. Obok opisu tych problemów znajdziemy tutaj także pewnie propozycje rozwiązań/łagodzenia tych problemów.
Według autora głównymi...