Facebook. A miało być tak pięknie
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Facebook The Inside Story
- Wydawnictwo:
- Mova
- Data wydania:
- 2022-02-23
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-02-23
- Data 1. wydania:
- 2021-02-04
- Liczba stron:
- 560
- Czas czytania
- 9 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788367069434
- Tłumacz:
- Katarzyna Sosnowska
- Tagi:
- facebook media społecznościowe
Szokująca. Szczera. Prawdziwa.
Zakulisowa historia jednej z najpotężniejszych i najbardziej kontrowersyjnych amerykańskich firm – Facebooka.
Jako student drugiego roku Mark Zuckerberg stworzył prostą stronę internetową, która miała służyć jako kampusowa sieć społecznościowa. Dziś Facebook jest największą platformą społecznościową na świecie skupiającą prawie trzy miliardy użytkowników, a jej wartość rośnie z dnia na dzień.
Facebook to nie tylko niewinna sieć do publikowania postów. To potężne narzędzie, które niewłaściwie używane może przynieść fatalne skutki. Wycieki danych, manipulacja użytkownikami, rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji…
Czy Zuckerberg to komputerowy geniusz rzucony w świat polityki, czy wyrachowany biznesmen? Jak firma radzi sobie ze zmianami i kolejnymi skandalami? Jaka przyszłość czeka sieci społecznościowe?
Oparta na setkach wywiadów książka stanowi zapis niesamowitego sukcesu oraz licznych porażek imperium Zuckerberga. „Facebook. A miało być tak pięknie” to opowieść o firmie oraz o ludziach, którzy ją tworzą. To wnikliwy i fascynujący obraz globalnej korporacji, która realnie wpływa na każdy aspekt naszego życia.
Steven Levy – pisarz, dziennikarz magazynu „Wired”. Według „The Washington Post” to najważniejszy amerykański dziennikarz z dziedziny technologii. Pracował także jako redaktor w „Newsweeku”. Od ponad trzydziestu lat zajmuje się kwestiami technologii, internetu, kryptografii i bezpieczeństwa w sieci. Jest autorem siedmiu książek, pisał teksty dla wielu czasopism, m.in. dla „Rolling Stone”, „Harper's Magazine”, „Macworld”, „The New York Times Magazine”, „Esquire”, „The New Yorker” i „Premiere”.
Levy zdobył wiele wyróżnień, w tym za książkę „Hackers. Heroes of the Computer Revolution”, którą „PC Magazine” uznał za najlepszą książkę sci-tech napisaną w ciągu ostatnich dwudziestu lat, zaś „Crypto. How the Code Rebels Beat the Government” nagrodzono na Targach Książki we Frankfurcie w 2001 roku (grand e-book prize). Publikację „In the Plex”, opowiadającą o wyszukiwarce Google, okrzyknięto w 2011 roku najlepszą pozycją z dziedziny biznes na Amazonie (Best Business Book of 2011).
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 121
- 96
- 16
- 9
- 6
- 6
- 4
- 4
- 3
- 3
Opinia
Książek na temat poszczególnych social mediów czytałam już wiele. Temat ten interesuje mnie nie tylko jako marketingowca, ale i osobę, która lubi obserwować ludzi - ich zachowania, to jak się zmieniają, jak reagują na różne sytuacje. Trudno zaprzeczyć temu, że social media mają na nas ogromny wpływ i zmieniają świat.
Facebook to niekwestionowany lider w tym zakresie, a jego historia ma wiele ciemnych zaułków i mało chlubnych decyzji mimo, że na co dzień poprawia nastrój i karmi ego wielu z nas.
Autor podzielił książkę na 3 części, które krok po kroku prowadzą nas przez proces budowania imperium Zuckerberga - od pomysłu, który wykluł się na studiach, przez idealistyczne podejście po przejęcia kolejnych i kolejnych start-upów. Poznajemy Marka i jego motywacje. Dowiadujemy się w jaki sposób i w jakiej kolejności zespół Facebooka pracował nad kolejnymi elementami serwisu - newsfeedem, systemem reklamowym, elementami prywatności. Dowiadujemy się także o wpadkach takich jak system udostępniający informacje o tym kto, co i gdzie kupił szerokiemu gronu znajomych na Facebooku (rujnując tym samym niektórym użytkownikom ważne momenty jak zaręczyny). Wstrząsające są działania Facebooka wokół elementów prywatności i afera związana z wygranymi wyborami prezydenckimi Trumpa. Niemniej dla świadomych użytkowników Facebooka czy fanów nowych technologii może to nie być nic nowego.
Książka jest dość szczegółowa. To 550 stron historii, którą czyta się wolno (naprawdę wolno), ale która wciąga. Ja mimo, że Facebook towarzyszy mi w codziennym życiu zarówno prywatnie jak i zawodowo, byłam pochłonięta tym, co ma nam do przekazania autor. Steven Levy materiały do swojej książki zbierał przez lata, także towarzysząc Markowi. Czy jest wobec tego obiektywna? Czytamy w niej zarówno o blaskach jak i cieniach Facebooka, więc można założyć, że tak. Ale… jest jedno ale - autor jest chyba mocno zafascynowany Markiem i w opisywanej historii firmy potraktował go dość pobłażliwie jak na to, że Zuckerberg ma niejedno za uszami. A może zwyczajnie uwierzył w jego idealistyczną wizję połączonego świata tak samo jak sam pomysłodawca?
Jeśli lubisz książki o historiach rozwoju firm, pasjonujesz się marketingiem lub nowymi technologiami - ta pozycja może Cię zainteresować. !
Książek na temat poszczególnych social mediów czytałam już wiele. Temat ten interesuje mnie nie tylko jako marketingowca, ale i osobę, która lubi obserwować ludzi - ich zachowania, to jak się zmieniają, jak reagują na różne sytuacje. Trudno zaprzeczyć temu, że social media mają na nas ogromny wpływ i zmieniają świat.
więcej Pokaż mimo toFacebook to niekwestionowany lider w tym zakresie, a...