rozwińzwiń

Copywriting internetowy

Okładka książki Copywriting internetowy Maciej Dutko
Okładka książki Copywriting internetowy
Maciej Dutko Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN biznes, finanse
118 str. 1 godz. 58 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2010-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2010-01-01
Liczba stron:
118
Czas czytania
1 godz. 58 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-01-16477-5
Tagi:
Maciej Dutko Biznes Copywriter
Średnia ocen

5,7 5,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
5,7 / 10
44 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
20
12

Na półkach: ,

Przydatna pozycja dla właścicieli biznesów online, sklepów internetowych i własnej marki online.

Przydatna pozycja dla właścicieli biznesów online, sklepów internetowych i własnej marki online.

Pokaż mimo to

avatar
227
120

Na półkach:

Autor podchodzi do copywritingu jako procesu tworzenia oferty - od stworzenia unikalnej propozycji wartości, po przygotowanie chwytliwego tytułu i napisanie dobrego tekstu nasyconego korzyściami. Bardzo szerokie podejście do tworzenia tekstów marketingowych, które uświadamia, jak powinien taki proces pisania tekstów do sieci wyglądać.

Autor podchodzi do copywritingu jako procesu tworzenia oferty - od stworzenia unikalnej propozycji wartości, po przygotowanie chwytliwego tytułu i napisanie dobrego tekstu nasyconego korzyściami. Bardzo szerokie podejście do tworzenia tekstów marketingowych, które uświadamia, jak powinien taki proces pisania tekstów do sieci wyglądać.

Pokaż mimo to

avatar
141
30

Na półkach: ,

Drugi, obok recenzowanego wcześniej na blogu „Webwritingu”, klasyczny podręcznik dla początkujących i średniozaawansowanych webwriterów. Książka, którą przeczytałem w czytelni on line wydawnictwa PWN, to prawdziwa książeczka zdrowia copywritera internetowego w formie FAQ. Krótki i przystępny kurs pisania w sieci. Konkrety, prosty język, przykłady z praktyki autora, zdjęcia reklam – to wszystko czego możesz spodziewać się w książce Macieja Dutko. Więcej szczegółów i ciekawostek ze świata webwritingu w obszernej recenzji! Zapraszam do lektury i komentowania…





Dawno temu, kiedy rozpoczynałem bolesną dla stanu mojego portfela przygodę z literaturą specjalistyczną, odebrałem cenną lekcję. Po kilku mocno nietrafionych zakupach przekonałem się, że w 75 proc. przypadków wartość danej pozycji np. książki o marketingu, można ocenić po spisie treści. Od tej pory w ten właśnie sposób przeprowadzam wstępną selekcję.

W przypadku książki „Copywriting internetowy” odstąpiłem od powyższej reguły. Spis treści, oględnie mówiąc, nie prezentował się nadzwyczaj zachęcająco:

O autorze
Wstęp, Podstawy,
Tytuły i nazwa domeny
Język a skuteczność oferty
Słowa a wizerunek
Marketing
Zakończenie

Na szczęście nie zniechęciłem się mało obiecującym początkiem. Rzut oka na podtytuły zachęcił mnie do dalszej lektury. Czy tekst pisany do Internetu musi różnić się od tego do druku? Co to jest unikalna cecha oferty? Czy lepiej pisać rzeczowo czy emocjonalnie? Jak zbudować skuteczny lead? Zasady reklamy porównawczej, cechy dobrego tytułu i sloganu, architektura informacji, SEO copywriting – chyba nie muszę wymieniać dalej…



Książka Macieja Dutko ma charakter wybitnie poradnikowy. Jakie rady autora warto wziąć sobie do serca? A może powinien napisać „do pióra?

15 punktów do zapamiętania!

Zawsze sprawdź do jakiego źródła odsyłasz klienta (np. za pomocą linku na Twojej stronie).
Nie owijaj w bawełnę, ponieważ w Internecie pierwsze wrażenie często bywa ostatnim. Liczą się pierwsze słowa Twojej oferty, reklamy, strony itp. (max. 20 słów).
Pamiętaj, że ludzie w ocenie rzeczywistości kierują się nazwami.
Jakie zadania spełnia dobry tytuł lub slogan? Przyciąga uwagę, intryguje, informuje, szokuje, wspomaga wyszukiwanie, budzi i uświadamia potrzeby i obiecuje korzyści.
Opisuj korzyści, a nie cechy produktu!
Najpierw zainteresuj, później sprzedawaj.
Uświadom sobie, że klient poszukuje uzasadnienia słuszności swojego wyboru, inaczej nic od Ciebie nie kupi
Jakie teksy sprawdzają się najlepiej? Język korzyści, odwoływanie się do emocji, solidna prezentacja produktu uzupełniona copywriterskim błyskiem!
Pamiętaj, że strach jest bardzo silnym argumentem perswazyjnym.
Architektura informacji – jak ją zbudować? Zaplanuj układ typograficzny, podziel dłuższy tekst na akapity, wprowadź śródtytuły, dodaj elementu graficzne, stosuj wypunktowanie tam gdzie to możliwe, stosuj odsyłacze, pamiętaj że nie wszystkie czcionki czyta się dobrze z monitora i unikaj chaosu wyróżnień typograficznych.
Unikaj błędów w opisach np. sprzeczność wizualna ”najniższa CENA w sieci”.
Używaj konkretów, by konsument miał się na czym oprzeć podejmując decyzję.
Nie zapominaj, że podświadomość człowieka nie toleruje zaprzeczeń.
Zawsze miej na uwadze, iż każdemu tekstowi marketingowemu powinien towarzyszyć jeden, główny cel (primary action).
Wzbogacaj teksty innymi środkami przekazu, one uzupełniają komunikat.

Copywriting jest w swojej istocie pisaniem wizualizującym. Autor malując obrazy słowami stara się przekonać odbiorcę do swojej oferty, osoby, pomysłu lub idei. Książka Macieja Dutko na pewno Cię tego nie nauczy. Jak każda książka może Ci zarysować pewne ramy działania, dać kilka wskazówek, ale sama tekstu za Ciebie nie dopisze.

Zresztą w ten sposób należy patrzeć na wszystkie książki-podręczniki dotyczące pisania kreatywnego. Być może niezrozumienie tej prostej prawdy jest powodem różnych opinii krążących o tej pozycji w necie (usłyszałem to od jednej z Czytelniczek strony mojego bloga na Facebooku).

Moim zdaniem książka „Copywriting internetowy” to pozycja, po którą bezwzględnie powinna sięgnąć każda osoba rozpoczynająca przygodę z webwritingiem.Chociażby po to, by wydrukować sobie i powiesić na biurkiem przykłady super skutecznych tytułów…

„Nieprzyzwoicie łatwa strona www – 30 tys. wyświetleń na Allegro”

„Bezwstydnie dochodowy e-biznes. Jak to się robi?”

..oraz zbiór reguł!

DEKALOG COPYWRITERA WG MACIEJA DUTKO:

przemawiaj korzyściami i wywołuj żądzę posiadania,
bądź empatyczny wobec klienta,
stwórz ofertę unikalną,
pisz kontekstowo,
oszczędzaj słowa (internet nie lubi długich tekstów),
pisz konkretnie,
pisz obrazowo,
pisz poprawnie językowo,
pisz adekwatnie do poziomu odbiorcy,
unikaj szablonowości (znajdź swój styl),
NAUCZ SIĘ TEŻ MĄDRZE ŁAMAĆ TE ZASADY!

Brzmi może nieco banalnie, ale sam łapię się (chociażby w trakcie pisania niniejszego tekstu) na nieprzestrzeganiu większości z tych zasad…

OCENA KSIĄŻKI „COPYWRITING INTERNETOWY”: 8/10

Miłego czytania, polecam!

Jacek Lipski

Drugi, obok recenzowanego wcześniej na blogu „Webwritingu”, klasyczny podręcznik dla początkujących i średniozaawansowanych webwriterów. Książka, którą przeczytałem w czytelni on line wydawnictwa PWN, to prawdziwa książeczka zdrowia copywritera internetowego w formie FAQ. Krótki i przystępny kurs pisania w sieci. Konkrety, prosty język, przykłady z praktyki autora, zdjęcia...

więcej Pokaż mimo to

avatar
27
9

Na półkach: ,

Książkę tą zdecydowanie polecam wszystkim, którzy mają zamiar rozpocząć swoją "przygodę" z e-biznesem. Uwagi i wskazówki autora (moim zdaniem niezwykle trafne) uświadamiły mi ogrom błędów jakie popełniłam do tej pory przy tworzeniu ofert sprzedaży.

Książkę tą zdecydowanie polecam wszystkim, którzy mają zamiar rozpocząć swoją "przygodę" z e-biznesem. Uwagi i wskazówki autora (moim zdaniem niezwykle trafne) uświadamiły mi ogrom błędów jakie popełniłam do tej pory przy tworzeniu ofert sprzedaży.

Pokaż mimo to

avatar
450
398

Na półkach: , ,

Jak to zwykle u autora, dużo konkretów podanych w prosty sposób, poparte wieloma przykładami. Lubię styl Pana Macieja bo wiem że kupując jego książkę zawsze dostaje konkret który mogę wykorzystać od razu.

Jak to zwykle u autora, dużo konkretów podanych w prosty sposób, poparte wieloma przykładami. Lubię styl Pana Macieja bo wiem że kupując jego książkę zawsze dostaje konkret który mogę wykorzystać od razu.

Pokaż mimo to

avatar
33
33

Na półkach: ,

Książka bardzo konkretnie zestawia podstawowe zasady rządzące tworzeniem tekstów marketingowych. Czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie... i skutecznie ;-) Polecam!

Książka bardzo konkretnie zestawia podstawowe zasady rządzące tworzeniem tekstów marketingowych. Czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie... i skutecznie ;-) Polecam!

Pokaż mimo to

avatar
71
70

Na półkach:

Nic odkrywczego :)

Nic odkrywczego :)

Pokaż mimo to

avatar
12
7

Na półkach:

Polecam, fajna pozycja do nauki copywritingu

Polecam, fajna pozycja do nauki copywritingu

Pokaż mimo to

avatar
662
55

Na półkach: , ,

Nie polecam czytania książki w 2019 r. Informacje i rady dość mocno się zdezaktualizowały.

Nie polecam czytania książki w 2019 r. Informacje i rady dość mocno się zdezaktualizowały.

Pokaż mimo to

avatar
58
51

Na półkach:

Niestety, ale książka nie jest już na czasie.

Niestety, ale książka nie jest już na czasie.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    60
  • Chcę przeczytać
    51
  • Posiadam
    15
  • Chcę w prezencie
    3
  • Teraz czytam
    2
  • Reklama
    2
  • Wokół biznesu
    1
  • 2021
    1
  • 2020
    1
  • Copywriting
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Copywriting internetowy


Podobne książki

Przeczytaj także