rozwińzwiń

AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu

Okładka książki AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu Dariusz Jemielniak, Aleksandra Przegalińska
Okładka książki AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu
Dariusz JemielniakAleksandra Przegalińska Wydawnictwo: MT Biznes biznes, finanse
144 str. 2 godz. 24 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2023-09-08
Data 1. wyd. pol.:
2023-09-08
Liczba stron:
144
Czas czytania
2 godz. 24 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382313734
Średnia ocen

6,4 6,4 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki 1984. Rok 1984 w wersji do nauki angielskiego Marta Fihel, Marcin Jażyński, Dariusz Jemielniak, Grzegorz Komerski, George Orwell
Ocena 8,6
1984. Rok 198... Marta Fihel, Marcin...
Okładka książki Animal Farm. Folwark zwierzęcy w wersji do nauki angielskiego Marta Fihel, Marcin Jażyński, Dariusz Jemielniak, Grzegorz Komerski, George Orwell
Ocena 8,3
Animal Farm. F... Marta Fihel, Marcin...
Okładka książki Management matters Dariusz Jemielniak, Elżbieta Jendrych, Andrzej K. Koźmiński, Halina Wiśniewska
Ocena 0,0
Management mat... Dariusz Jemielniak,...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,4 / 10
16 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
33
33

Na półkach:

Książka stanowi krótkie, zwięzłe, praktyczne i błyskotliwe wprowadzenie do zastosowań sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Poza tym to jest fajna książka: ma ładną okładkę zaprojektowaną przez AI, atrakcyjnie złożone środki i bardzo dobrze się czyta.

Autorzy piszą "po amerykańsku", czyli przekazują ciekawe i ważne treści w atrakcyjny sposób, bez nudzenia i silenia się na "naukowość". Próbkę stylu autorów dają te tytuły rozdziałów: "Nadeszła AI. To co teraz?", "Piewcy AI i sprzedawcy maści na szczury" oraz "Technorealizm: czerwona pigułka? Niebieska? Nie musisz wybierać". Ciekawym elementem w książce są przykłady np. tekstów marketingowych wygenerowanych przez AI, naprawdę zaskakująco dobre!

Ciekawi są także sami autorzy: młodzi profesorowie na stałe związani z Akademią Leona Koźmińskiego, ale spędzający dużo czasu na uczelniach amerykańskich: MIT w przypadku A. Przegalińskiej i Harvard University w przypadku D. Jemielniaka. Oboje są aktywni w mediach społecznościowych, w których także przekazują ciekawe treści, zarazem (niekiedy, w końcu to profesorowie) nieźle się przy tym bawiąc.

Dla porządku odnotujmy, że książka ukazała się najpierw nakładem Cambridge University Press, a wydanie nakładem MT Biznesu stanowi tłumaczenie wydania anglojęzycznego.

Pogląd autorów na zastosowania AI w biznesie mnie przekonuje: nadchodzi wielka zmiana, ale to nie będzie ani kataklizm, ani raj, natomiast bez wątpienia pracownicy i menedżerowie otrzymują nowe narzędzie, które zmieni ich pracę generalnie na lepsze. Jak każda zmiana, także i ta początkowo powoduje bóle i narzekania, ale z czasem dostrzegamy korzyści i dostosowujemy się.

Książkę da się przeczytać w weekend, aby w poniedziałek udać się do pracy (a może zostać w domowym biurze) z nowym spojrzeniem na AI w biznesie.

Książka stanowi krótkie, zwięzłe, praktyczne i błyskotliwe wprowadzenie do zastosowań sztucznej inteligencji (AI) w biznesie. Poza tym to jest fajna książka: ma ładną okładkę zaprojektowaną przez AI, atrakcyjnie złożone środki i bardzo dobrze się czyta.

Autorzy piszą "po amerykańsku", czyli przekazują ciekawe i ważne treści w atrakcyjny sposób, bez nudzenia i silenia się...

więcej Pokaż mimo to

avatar
50
38

Na półkach:

Kilka cytatów z książki:
🤖W ciągu kolejnych lat nawet niewielkie projekty AI mogą przynieść zyski niosąc za sobą stosunkowo niewielkie ryzyko porażki.
🤖 Nie należy błędnie myśleć, że AI w biznesie nie rozkręca. AI w 2022 roku wygenerowała 2,9 tryliona USD wartości biznesowej i 6,2 miliarda roboczogodzin (Gartner).
🤖 Do 2030 AI wniesie do gospodarki 13 trylionów USD. A PwC określa tę ilość na 15,7 tryliona USD.
🤖 Accenture prognozuje wzrost gospodarczy w 12 rozwiniętych gospodarkach o 0,8 punktu procentowego.
🤖 Ogólny obraz jest jasny: AI we wszystkich gałęziach gospodarki będzie mieć przeobrażający potencjał.

Dalsza część: https://www.linkedin.com/pulse/4-ksi%2525C4%252585%2525C5%2525BCki-o-sztucznej-inteligencji-ai-chatgpt-i-pawe%2525C5%252582-jaczewski%3FtrackingId=VB8vJHOhKeqjLDs0j%252FbmcA%253D%253D/?trackingId=VB8vJHOhKeqjLDs0j%2FbmcA%3D%3D

Kilka cytatów z książki:
🤖W ciągu kolejnych lat nawet niewielkie projekty AI mogą przynieść zyski niosąc za sobą stosunkowo niewielkie ryzyko porażki.
🤖 Nie należy błędnie myśleć, że AI w biznesie nie rozkręca. AI w 2022 roku wygenerowała 2,9 tryliona USD wartości biznesowej i 6,2 miliarda roboczogodzin (Gartner).
🤖 Do 2030 AI wniesie do gospodarki 13 trylionów USD. A PwC...

więcej Pokaż mimo to

avatar
56
38

Na półkach:

„Przyszłość sztucznej inteligencji spowita jest mgła niepewności, przez którą przebijają się promienie potencjału.“

„AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu“ Aleksandra Przegalińska i Dariusz Jemielniak - ciekawa lektura o sztucznej inteligencji w organizacjach biznesowych. Tak naprawdę ta publikacja ma trzech autorów, bo została dodatkowo wzbogacona o teksty wygenerowane przez algorytm.

Jeszcze ciepła rzecz z najaktualniejszymi informacjami o stanie uczenia maszynowego na rynku. Autorzy ukazują AI przez pryzmat współpracy, dostępności i demokratyzacji. Jest przedstawiona jej potencjalna przyszłości, jest o zastosowaniu narzędzi i systemów napędzanych SI w strategii biznesowej. są możliwe zagrożenia, zyski i ryzyko. Można fajne zobaczyć AI oczami ludzi, którzy są mocno zaangażowani w badania nad jej rozwojem.

Książka jest cienka, a narracja zwięzła. To jakieś 130 stron z obszerną bibliografią. I nie jest to książka wyłącznie dla ludzi z branży. To must read dla każdego kto wypowiada się o społecznej roli technologii, dla gadżeciarzy i dla tych co uważają, że dzięki rozwojowi SI wkrótce nam się ziści zagłada rodem z Terminatora. Bo raczej się nie ziści i najlepiej, jakby nie wydarzyło się nic w stylu technologicznych dystopii.

„Przyszłość sztucznej inteligencji spowita jest mgła niepewności, przez którą przebijają się promienie potencjału.“

„AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu“ Aleksandra Przegalińska i Dariusz Jemielniak - ciekawa lektura o sztucznej inteligencji w organizacjach biznesowych. Tak naprawdę ta publikacja ma trzech autorów, bo została dodatkowo wzbogacona...

więcej Pokaż mimo to

avatar
630
198

Na półkach:

"AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji z zarządzaniu" autor: Aleksandra Przegalińska i Dariusz Jemielniak.

Jednym z problemów sztucznej inteligencji jest to, że każdy inaczej ją pojmuje przez co jest ona niezrozumiana i często przereklamowana. Jest jednak pewne, że będzie ona miała istotny wpływ na wszystkie branże. AI z pewnością z pewnością zmieni nasze życie w wielu aspektach na lepsze lub gorsze. Czy wpłynie ona na utratę miejsc pracy? Czy może jednak wygeneruje nowe miejsca pracy? Czy będzie zagrożeniem dla prywatności? Czy może być ona wykorzystana do tworzenia dezinformacji? Czy może być ona użyta jako broń? W książce poruszone zostaną jeszcze m.in. takie tematy jak tendencyjność algorytmiczna, zbytnia zależność od technologii oraz nadinteligencja. W prezentowanym tytule znajdziemy także rozdziały dotyczące m.in. sposobów rywalizacji w erze cyfrowej, miejsca AI w strategii oraz wiele innych kwestii.

Książka jest cienka bo ma jedynie 144 strony, jednak zawiera wiele ciekawych informacji. Polecam ją każdemu kto interesuje się tematyką AI 👍

#współpracarecenzencka

"AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji z zarządzaniu" autor: Aleksandra Przegalińska i Dariusz Jemielniak.

Jednym z problemów sztucznej inteligencji jest to, że każdy inaczej ją pojmuje przez co jest ona niezrozumiana i często przereklamowana. Jest jednak pewne, że będzie ona miała istotny wpływ na wszystkie branże. AI z pewnością z pewnością zmieni nasze życie...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    54
  • Przeczytane
    20
  • Chcę w prezencie
    2
  • Posiadam
    2
  • 2024
    2
  • Praca
    1
  • TOP 100 ECADEO
    1
  • Popularnonaukowe
    1
  • Teraz czytam
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki AI w strategii. Rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu


Podobne książki

Przeczytaj także