Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz kształcenia
- Kategoria:
- nauki przyrodnicze (fizyka, chemia, biologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku
- Data wydania:
- 2018-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-01-01
- Liczba stron:
- 362
- Czas czytania
- 6 godz. 2 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374672917
- Tagi:
- edukacja szkolna edukacja uniwersytecka edukacja przyrodnicza wspólne działania na rzecz kształcenia
Monografia Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia reprezentuje holistyczne podejście do aktualnej wiedzy oraz doświadczeń z zakresu działań przyrodniczych, ujmując je w aspektach naukowym, dydaktycznym, metodycznym oraz edukacyjnym.
Proponowana tematyka jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawiają przed współczesną dydaktyką przedmiotów przyrodniczych zmieniające się uwarunkowania kształcenia w szkołach oraz na uczelniach. Poszczególne rozdziały przedstawiają doświadczenia z zakresu wprowadzania nowoczesnych, często innowacyjnych metod kształcenia, dostosowywania wymagań do obowiązującej podstawy programowej kształcenia przyrodniczego oraz do standardów kształcenia nauczycieli.
Ilona Żeber-Dzikowska
Wstęp 7
Rozdział I
Dydaktyka przedmiotów przyrodniczych w świetle obowiązujących standardów kształcenia nauczycieli
Wiesław Stawiński
Książki ważne w uniwersyteckiej edukacji biologiczno-dydaktycznej 15
Ilona Żeber-Dzikowska
Nauczyciel przyrodnik – polski i zarazem europejski? 41
Ilona Żeber-Dzikowska, Kinga Przybyszewska
Nauczyciel a uwarunkowania prawne. Zmiany i oczekiwania społeczne w XXI wieku 55
Dorota Morka
Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunku biologia, specjalizacja nauczycielska – na przykładzie praktyk w zakresie dydaktyki biologii i przyrody 67
Elżbieta Rożej-Pabijan, Alicja Walosik
Wyniki wstępnych badań nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków przyrodniczych 81
Aleksandra Szydłowska
Wiedza studentów kierunków humanistycznych na temat zrównoważonego rozwoju 99
Michał Marian Skoczylas
Między biologią a ekologią człowieka – badanie pilotażowe nad doborem treści nauczania auksologii w kształceniu podyplomowym w zakresie neurologopedii w oparciu o zdolność studentów do określenia rozległości jej problematyki 109
Michał Marian Skoczylas
Wartość dydaktyczna źródeł informacji o chorobach genetycznych człowieka w kształceniu przeddyplomowym w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych 119
Izabela Olczak
Kompetencje nauczyciela edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej 129
Ligia Tuszyńska
Portfolio jako praktyka dydaktyczna w podnoszeniu jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie Norwegii i Polski 143
Tamara Kropiowska
Ponad pół wieku w szkole – refleksje praktyka 155
Rozdział II
Doświadczenia we wdrażaniu założeń reformy przedmiotów przyrodniczych
Bożena Wójtowicz
Efektywność i postrzeganie przedmiotu przyroda wśród uczniów liceów krakowskich i kieleckich – studium porównawcze 175
Ewa Pyłka-Gutowska
Poziom opanowania wymagań podstawy programowej z przyrody przez uczniów szkół podstawowych w świetle wyników konkursu przedmiotowego 195
Renata Dudziak, Magdalena Borowczak, Piotr Szkudlarz
Biologia w zakresie podstawowym w szkołach zawodowych i technikach 221
Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M. Chrzanowski, Irmina Buczek, Barbara Ostrowska
Wybrane aspekty edukacji środowiskowej w chemii. Analiza podręczników chemicznych dla III etapu edukacyjnego 233
Rozdział III
Tradycje i innowacje w edukacji przyrodniczej
Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla
Infografiki jako narzędzie obrazowania informacji naukowych 249
Anna Strumińska-Doktór
Atrakcyjność nauczania – czy to już innowacja w edukacji przedmiotów przyrodniczych? 261
Monika Czajkowska, Beata Bugajska-Jaszczołt
Modelowanie matematyczne w naukach przyrodniczych (na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej) 273
Agnieszka Cieszyńska, Eliza Rybska
Trudna droga od słowa do pojęcia w kształceniu biologicznym 287
Irena Fudali
Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty bezpieczeństwa ekologicznego – nowe treści w nauczaniu uniwersyteckim 305
Rozdział IV
Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) w edukacji przyrodniczej
Ewelina Szymczyk-Krzemińska
Badanie efektywności stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu biologii 321
Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska
Wykorzystanie technologii informatycznej w realizacji projektów przyrodniczych 331
Elżbieta Buchcic
Technologie informacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych 343
Weronika Luboch
Technologia informacyjna i komunikacyjna w przyrodniczej edukacji globalnej 353
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz kształcenia
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE