Nowa widownia. O promocji w kulturze

Okładka książki Nowa widownia. O promocji w kulturze Sławomir Czarnecki
Okładka książki Nowa widownia. O promocji w kulturze
Sławomir Czarnecki Wydawnictwo: Narodowe Centrum Kultury nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
154 str. 2 godz. 34 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Narodowe Centrum Kultury
Data wydania:
2015-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2015-01-01
Liczba stron:
154
Czas czytania
2 godz. 34 min.
Język:
polski
ISBN:
9788379821815
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki IV Almanach Młodych Końca Wieku: generacja Izabela Monika Bill, Adam Bryk, Paweł Buczny, Sławomir Czarnecki, Edyta Drzymała, Grzegorz Fijałkowski, Joanna Gontarz, Krzysztof Gotowiec, Dorota Hanula, Katarzyna Hanula, Małgorzata Jakubowska, Dorota Jankowska, Krzysztof Kaczanowski, Maja Komasińska, Dorota Krajewska, Dorota Łużak, Arkadiusz Marczyk, Andrzej Mazur, Paweł Motyl, Sławomir Mrugowski, Renata Poniatowska, Anna Ruszkowska, Sławomir Turliński, Paweł Wasilewski, Piotr Wiroński, Witold Zalewski
Ocena 7,8
IV Almanach Mł... Izabela Monika Bill...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
383
91

Na półkach:

Książka, do której przyłożyłam przysłowiowy palec, ponieważ brałam udział w jej współtworzeniu. Sławek przyjechał do nas, na Górny Śląsk, do Bytomia, porozmawiać o promocji. Sprawił, że zaczęliśmy mówić, a potem zebrał to, co mieliśmy do powiedzenia i napisał książkę, w której moim ulubionym cytatem jest stwierdzenie: „Cywilizacja upada, a marketing jest jednym ze znaków upadku"

Ja należę bowiem do tej części „kulturalnego zgromadzenia”, które nie lubi słowa „promocja”. Sławka cenię w szczególności za to, iż wyraźnie i głośno mówi o tym, iż podstawą jest informacja > KOMUNIKACJA.

„Nowa widownia” nie daje recept, nie jest poradnikiem. Jest refleksją na temat miejsca promocji w kulturze i ich wzajemnych relacji. Jest instrumentem, który dookreśla różne wektory, którym „promocję kultury” się podporządkowuje. Jest inspiracją do mądrych, świadomych działań w tej jakże delikatnej, bo kulturalnej, materii.

Znajdziemy tu sporo przemyśleń na temat dwojako rozumianej nowej widowni - po pierwsze zmian, jakie nastąpiły w grupie odbiorców kulturalnych wydarzeń; po drugie widowni, której jeszcze na tych wydarzeniach nie ma. a mogłaby być.

Podobają mi się definicje kultury, jakie proponuje Sławek. Są niezwykle… życiowe oraz użyteczne. Przekonuje mnie to, że kultura jest „po coś” (owo coś każdy z kulturystów definiuje sobie samodzielnie, to jest właśnie nasza motywacja do pracy na kulturalnym poletku),a jej cel znajduje się poza nią samą. Sporo celnych uwag pojawia się również na temat marketingu kultury, sile networkingu, partycypacji. Bo również należę do tych, którzy wierzą święcie w to, iż stosowanie marketingu i PR w kulturze musi mieć charakter ideowy, a komunikacją jest każdy przejaw twórczości. Także artystycznej i kulturalnej.

Sławek bezczelnie przypomina, że widzowie świetnie sobie poradzą bez instytucji kultury. A to, co dla nas-kulturystów, jest całym życiem, dla naszych widzów jest zaledwie jedną z możliwości do wyboru. I że nie istnieje ktoś taki jak „Statystyczny Polak”. Słowo klucz: pokora. Ale też siła wyboru - rzetelność - prostota przekazu - cierpliwość - żmudne, powtarzalne działania. Sławek nie przecenia kreatywności. Za to docenia systematyczność i przestrzega przed kulturalną ekwiwokacją. Efektowny nie jest synonimem efektywnego.

„Nowa widownia” jest jedną z moich najbardziej zakryklanych książek ever (treść aż się prosi o tzw. "komentarze własne", a książka ma fajne marginesy, które kryklanie ułatwiają). Gdy się ją czyta, trudno nie robić notatek. A Sławkowi dziękuję szczególnie za białą stronę, którą każdy z czytelników ma samodzielnie zapisać. Pełna wdzięczność!


Magda | 10.04.2016

Sławomir Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2015

Książka, do której przyłożyłam przysłowiowy palec, ponieważ brałam udział w jej współtworzeniu. Sławek przyjechał do nas, na Górny Śląsk, do Bytomia, porozmawiać o promocji. Sprawił, że zaczęliśmy mówić, a potem zebrał to, co mieliśmy do powiedzenia i napisał książkę, w której moim ulubionym cytatem jest stwierdzenie: „Cywilizacja upada, a marketing jest jednym ze znaków...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1308
45

Na półkach: ,

Mam wrażenie, ze to właściwie taka prelekcja, wykład który dzięki fajnemu składowi tekstu rozlał się aż na 150 stronicową książkę. Ale i tak warto, bo to ciekawe wprowadzenie w temat promocji w kulturze. Daje do myślenia i pozwala spojrzeć na pewne sprawy świeżo. Nie jest to podręcznik, czy ściąga działań, ale z pewnością może zainspirować.

Mam wrażenie, ze to właściwie taka prelekcja, wykład który dzięki fajnemu składowi tekstu rozlał się aż na 150 stronicową książkę. Ale i tak warto, bo to ciekawe wprowadzenie w temat promocji w kulturze. Daje do myślenia i pozwala spojrzeć na pewne sprawy świeżo. Nie jest to podręcznik, czy ściąga działań, ale z pewnością może zainspirować.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    13
  • Chcę przeczytać
    9
  • 2019
    2
  • Polska
    1
  • Ulubione
    1
  • 2017
    1
  • Mrktng&pr
    1
  • Kultura
    1
  • Książki 2016
    1
  • Konieczności!
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Nowa widownia. O promocji w kulturze


Podobne książki

Przeczytaj także