forum Grupy użytkowników Świat książek
Pięć książek, które zadecydowały o Twoim życiu.
odpowiedzi [92]
Stwierdzam, iż stworzenie takiej listy jest w moim przypadku niemożliwe, gdyż nie jestem w stanie porównywać genialnie napisanych powieści jak "Czarodziejska Góra" Manna i "Mdłości" Sartre'a z dziełami ważnymi dla mnie duchowo ("Wyznania" Augustyna, "Listy starego diabła" Lewisa) czy z ważnymi książkami z dzieciństwa (fantastyka wszelka) i jeszcze wybrać z nich Pięciu...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejStwierdzam, iż stworzenie takiej listy jest w moim przypadku niemożliwe, gdyż nie jestem w stanie porównywać genialnie napisanych powieści jak "Czarodziejska Góra" Manna i "Mdłości" Sartre'a z dziełami ważnymi dla mnie duchowo ("Wyznania" Augustyna, "Listy starego diabła" Lewisa) czy z ważnymi książkami z dzieciństwa (fantastyka wszelka) i jeszcze wybrać z nich Pięciu...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
"Zadecydowały o moim życiu" to bardzo mocne stwierdzenie. Jest jednak kilka książek, które są dla mnie bardzo ważne z wielu różnych powodów, i wracam do nich wielokrotnie.
1.Ojciec Chrzestny- Mario Puzo
2.Doktorzy- Erich Segal
3.PS Kocham Cię- Cecelia Ahern
4.Pogoda dla bogaczy- Irwin Shaw
1. Nic nie zdarza się przypadkiem - ponadczasowa! Chylę czoła.
2. Przebudzenie
3. Rok 1984
Będą trzy. Wiele książek jest pięknych, wiele lubię i mogłabym dopisać, ale te z pewnością zmieniły moje życie.
U mnie duży wpływ na moje życie (bardziej postrzeganie życia niż samo jego funkcjonowanie) miały:
1. Stowarzyszenie umarłych poetów
2. Folwark zwierzęcy
3. Amerykańscy bogowie. Wersja autorska
4. Harry...
Użytkownik wypowiedzi usunął konto
Niestety, nie jestem w stanie wyodrębnić pięciu książek, które zmieniły moje zapatrywania na rzeczywistość, jej postrzeganie i kreowanie. Czytanie jest procesem, którego skutków nie jestem w stanie wyizolować od innych (spotkań, rozmów etc), ale bardzo ważnym w moim życiu. Czytanie to niebezpieczna zabawka, bo konfrontuje nas ze światem i nas stwarza.
...
1. Seria o Harrym Potterze- nie jest to jak wiadomo jedna książka, ale to była pierwsza seria, przy której z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnych części i teraz trochę mi brakuje tej radości, że to już dziś jest polska premiera kolejnej!
2. "Potęga podświadomości" Joseph Murphy- uświadomiła mi, że można wszystko, jeśli tylko ma się odpowiednio zdyscyplinowany umysł....
Bardzo ciekawy temat do własnych przemyśleń. W różnych okresach życia różne książki były dla mnie najważniejsze, inspirujące, zmieniające mój światopogląd, czasem szokujące , ale otwierające świat nowych pasji.
1. Jak przestać się martwić i zacząć żyć-D.Carnegie- zmieniła mnie, skierowała w przestrzeń rozwoju osobistego, w której jestem do dziś
2. Gottland-M.Szczygieł-...
Użytkownik wypowiedzi usunął konto