Daga

Profil użytkownika: Daga

Bielsko-Biała Kobieta
Status Czytelniczka
Aktywność 29 tygodni temu
81
Przeczytanych
książek
94
Książek
w biblioteczce
28
Opinii
468
Polubień
opinii
Bielsko-Biała Kobieta
Dodane| Nie dodano
I don't go crazy. I'm crazy. I just go normal from time to time.

Opinie


Na półkach:

Pięknie utkana historia, która uświadamia, że niekiedy dobrze jest schować dumę do kieszeni. Szczególnie, gdy decyzje, które podejmujemy dotyczą relacji z osobami nam najbliższymi. Po latach często bowiem okazuje się, że odbudowa więzi nie jest łatwa lub w ogóle możliwa, a powód, z perspektywy upływającego czasu, nie był tego wart.

Pięknie utkana historia, która uświadamia, że niekiedy dobrze jest schować dumę do kieszeni. Szczególnie, gdy decyzje, które podejmujemy dotyczą relacji z osobami nam najbliższymi. Po latach często bowiem okazuje się, że odbudowa więzi nie jest łatwa lub w ogóle możliwa, a powód, z perspektywy upływającego czasu, nie był tego wart.

Pokaż mimo to

Okładka książki Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały Adele Faber, Elaine Mazlish
Ocena 7,1
Jak mówić do n... Adele Faber, Elaine...

Na półkach:

Autorki w bardzo przystępny sposób opisują jak komunikować się z nastolatkami. Swoje doświadczenia zbierały podczas cotygodniowych zajęć z rodzicami nastolatków, prosząc ich o wdrożenie zasad komunikacji w ich codziennym życiu. Na kolejnych spotkaniach rodzice przedstawiali jak zmiana ich podejścia wpłynęła na zachowanie ich dojrzewających dzieci. Efekty nie zawsze były spektakularne i natychmiastowe. Trudno jednak oczekiwać, że wdrożenie kilku złotych rad uzdrowi nasze relacje. Wymaga to więcej czasu i pracy. Książka natomiast pozwala spojrzeć z perspektywy nastolatka, zrozumieć jego postawę, a wcielenie w codzienną komunikację sugerowanych zasad z dużym prawdopodobieństwem poprawi jakość relacji pomiędzy rodzicami a nastolatkami. Lektura dla wszystkich rodziców młodych ludzi, również tych na pozór „bezproblemowych”, bowiem zawsze jest coś co można poprawić lub czemuś zapobiec.

Autorki w bardzo przystępny sposób opisują jak komunikować się z nastolatkami. Swoje doświadczenia zbierały podczas cotygodniowych zajęć z rodzicami nastolatków, prosząc ich o wdrożenie zasad komunikacji w ich codziennym życiu. Na kolejnych spotkaniach rodzice przedstawiali jak zmiana ich podejścia wpłynęła na zachowanie ich dojrzewających dzieci. Efekty nie zawsze były...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach: ,

CEO Netflixa Reed Hastings wraz z wpływową profesorką uczelni biznesowej Insead pod Paryżem przedstawiają gotową recepturę na osiągnięcie i utrzymanie sukcesu przedsiębiorstwa. Utrzymanie, co oczywiste, należy do zadań znacznie trudniejszych. Na rynku jest mnóstwo firm, które radzą sobie świetnie w miarę stabilnym otoczeniu. Gdy gwałtowne przekształcenia środowiska nie pociągają za sobą odpowiednich reakcji i zmian w sposobach zarządzania, często kończy się to w łatwy do wyobrażenia sposób. Netflix z adaptacją poradził sobie perfekcyjnie - z małej firmy wypożyczającej filmy na DVD, stał się potęgą streamingową.

Recepta Hastinga to zasadniczo 4 składniki, które są wynikiem wieloletnich doświadczeń, obserwacji zmian i ich skutków, oraz szukania alternatywnych rozwiązań pozwalających uniknąć przykrych konsekwecji. Rozwiązania te niejednokrotnie są zaskakujące i spektakularne. Należą do nich: szczerość z pozytywną intencją, oferowanie najwyższych wynagrodzeń w branży, zniesienie polityki urlopowej i kontroli wydatków, kierowanie przez kontekst a nie kontrolę. Pierwsze wrażenie: nie brzmi superprzełomowo. Jednak po przeczytaniu całej książki, staje się oczywistym, że ta firma działa w odważny, odmienny sposób, co z pewnością przyczyniło się do jej ogromnego sukcesu.

Niewątpliwie podczas lektury należy mieć na uwadze, że opisywana kultura korporacyjna została zbudowana w przedsiębiorstwie działającym w innym systemie prawnym. Nasze rodzime prawo pracy nie przewiduje możliwości zupełnego odstąpienia od ewidencjonowania dni urlopowych pracowników etatowych, tak jak zrobił to Netflix. Warto jednak przeczytać o efektach wprowadzenia w codzienność tego pomysłu. Przypuszczałam, że cięcie kosztów stanowiło kluczowy cel, ponieważ zasadnicza część specjalistów i tak nie wykorzystuje dni wolnych w całym przysługującym im wymiarze. Pomyliłam się, ale nie rozczarowałam.

Netflix działa w branży rozrywkowej i technologicznej. Aby zapewnić najwyższą jakość świadczonych usług i wyprzedzać konkurencję, musi zatrudniać wysoko wykwalifikowanych i kreatywnych pracowników, a zarządzanie płacowe takich osób zdecydowanie różni się od płac pracowników operacyjnych. Nie jest to jednak lektura wyłącznie dla przywódców zatrudniających w głównej mierze specjalistów. Dla menadżerów firm z każdej branży bowiem inspirujące będą rozwiązania przyjęte przez Reed'a Hastinga.

Obowiązkowa lektura dla zarządzających, menadżerów, właścicieli firm, ale też szeregowych pracowników.
Czy wszystkie reguły Hastings'a trzeba wprowadzić w życie firmy, aby odniosła ona sukces? Nie sądzę. Z pewnością jednak warto przeczytać tę książkę i wykorzystać trochę złotych myśli, zainspirować się, albo zwyczajnie zatrzymać się na chwilę i przemyśleć funkcjonowanie organizacji, którą się zarządza. Tym, którzy nie piastują menadżerskich stanowisk być może książka uzmysłowi jak trudne i wymagające jest zarządzanie wielką korporacją. A dla wszystkich czytelników, bez względu na szczebel zatrudnienia, z pewnością będzie ciekawą historią o firmie Netflix.

CEO Netflixa Reed Hastings wraz z wpływową profesorką uczelni biznesowej Insead pod Paryżem przedstawiają gotową recepturę na osiągnięcie i utrzymanie sukcesu przedsiębiorstwa. Utrzymanie, co oczywiste, należy do zadań znacznie trudniejszych. Na rynku jest mnóstwo firm, które radzą sobie świetnie w miarę stabilnym otoczeniu. Gdy gwałtowne przekształcenia środowiska nie...

więcej Pokaż mimo to

Więcej opinii

Aktywność użytkownika Daga XYZ

z ostatnich 3 m-cy

Tu pojawią się powiadomienia związane z aktywnością użytkownika w serwisie


ulubieni autorzy [10]

Jakub Żulczyk
Ocena książek:
6,5 / 10
20 książek
3 cykle
1604 fanów
Jo Nesbø
Ocena książek:
7,3 / 10
29 książek
3 cykle
4526 fanów
Wojciech Chmielarz
Ocena książek:
6,9 / 10
36 książek
6 cykli
2009 fanów

statystyki

W sumie
przeczytano
81
książek
Średnio w roku
przeczytane
12
książek
Opinie były
pomocne
468
razy
W sumie
wystawione
81
ocen ze średnią 6,7

Spędzone
na czytaniu
582
godziny
Dziennie poświęcane
na czytanie
15
minut
W sumie
dodane
0
cytatów
W sumie
dodane
0
książek [+ Dodaj]