Opinie użytkownika
Zbiór opowiadań o nauczycielce przedszkola pani Miłce, pajacyku i grupie przedszkolaków, którzy przeżywają różne uczucia : zazdrość, wstyd, strach, tęsknota, gniew, wstręt, nuda, poczucie krzywdy, radość, miłość, nienawiść, pogarda, smutek, poczucie winy, szczęście. Autor opowiada w przystępny dla malucha sposób, aby mógł sam rozpoznać jakich doświadcza uczuć i jak sobie z...
więcej Pokaż mimo toPalec pod budkę... kto się urodził w latach 70 - tych. Będzie to dla tych osób sentymentalna podróż do czasów "peerelowskich", a dla obecnych dzieci niezwykła podróż w przeszłość swoich rodziców. Podwórkowe zabawy, gdzie głównym centrum rozrywki stanowił trzepak. W sklepach nie było nic ciekawego, za to oranżada w proszku - to była frajda, domowa czekolada robiona przez...
więcej Pokaż mimo toAleż byłam zła, że nie dane mi było poznać tę książkę w latach szkolnych. Przygody wilka ( z domieszką krwi psa), jego walka o przetrwanie, surowa przyroda, okrutni ludzie, ale też i ci dobrzy. Powieść ta moim zdaniem szczególnie rozwija empatię, ponieważ ilość cierpienia jakie znosi dzielnie główny bohater Biały Kieł jest ogromna, a mimo to każdy czytelnik w duchu myśli...
więcej Pokaż mimo toMając dziewczynkę w domu i kota, oczywiste jest, że wszelkie książki z kotami są mile widziane, a nawet wyczekiwane. Bajki w TV o rezolutnym kocie Filemonie, były towarzyszami mojego dzieciństwa, tak więc z radością sięgnęłam po książkę, cofając się do dawnych, beztroskich czasów. Jakże bezpiecznie można się poczuć w małym domku na wsi, gdzie jest babcia i dziadek, a życie...
więcej Pokaż mimo toKupiona praktycznie prawie w ciemno, po obejrzeniu okładki stwierdziłam, że zaryzykuję. Nie zawiodłam się. Polskie klimaty z odrobiną włoskiego, proste i sprawdzone przepisy kulinarne rozpoczynające każdy rozdział. Ciekawa opowieść o dwóch rodzinach, prowadzących gospodę. Losy członków rodzin układają się różnie, ale ciągle "Stuletnia gospoda" jest miejscem do którego się...
więcej Pokaż mimo toDługo oczekiwana przeze mnie książka podróżnicza Wojciecha Cejrowskiego "Wyspa na prerii". Piękna szata graficzna, cudne zdjęcia i mnóstwo humoru. O Ameryce dzikiej, surowej, rządzącej się swoimi prawami. O ludziach żyjących stadnie, pomimo dzielącej ich ogromnej przestrzeni pomiędzy domostwami. Na prerii tylko pozornie nic się nie dzieje, okazuje się, że trzeba mieć się na...
więcej Pokaż mimo toMałgorzata Gutowska-Adamczyk jedna z moich ulubionych polskich autorek i jej "Rose de Vallenord. Podróż do miasta świateł." Jest to druga część historii Róży z Wolskich. Autorka rozwinęła jeden z wątków "Cukierni pod amorem". Miejscem akcji jest głównie Paryż i wokół niego kręci się życie Róży, nawet jeśli wyjedzie na jakiś czas, stolica Francji przyciąga ją jak magnes i...
więcej Pokaż mimo toTutaj są dwie równoległe książki. Historie współczesne z życia Zosi, która w szkole i w domu próbuje dobrze komunikować się z innymi. Na części dolnej stron znajduje się komiks o czasach starożytnych (kolebki retoryki). I tak dowiadujemy się o magii słów, o posługiwaniu się sztuką mówienia. Odpowiada na pytania: jak przekonać innych do swoich racji, pokonać stres przed...
więcej Pokaż mimo toFranio i jego babcia wyruszają w podróż kosmiczną. Odkrywają nowe planety i poznają coraz to niezwyklejszych mieszkańców. Okazuje się, że różnice w wyglądzie nie są przeszkodą w zaprzyjaznianiu się, a nawet kosmiczni piraci, którzy posiadają paskudne charaktery, potrafią zaopiekować się psem Frania. Widać z każdego można wydobyć dobro, a babcia jest w tym niezastąpiona,...
więcej Pokaż mimo to... czyli o rzeczach trudnych dla dzieci, tego podtytułu nie zauważyłam, dopiero w trakcie czytania sama mi się nasunęła taka myśl "jak pięknie to napisane, o takich trudnych sprawach". Bo nie jest łatwo mówić o niskim poczuciu wartości, kalectwie, chorobach, przemijaniu, śmierci, a tu tak wspaniale opisane jest życie "nieidealnych" przyjaciół, a nad nimi wszystkimi czuwa...
więcej Pokaż mimo toMyślę, że nie ma takiej osoby, której by nie rozśmieszyła ta książka i choćby dlatego warto ją przeczytać. Dobre lekarstwo na wszystkie smutki. Mimo nieciekawej okładki, w środku wizualnie jest lepiej. Książka ma formę pamiętnika, co sprawia, że szybko się ją czyta. Dla dzieci 10+ szczególnie polecam, bo spotykają się z podobnymi problemami na co dzień, tylko przypuszczam,...
więcej Pokaż mimo toDo "Pana Kuleczki" jesteśmy przywiązani od 10 lat i na początku nie były to książki, a opowiadania publikowane w miesięczniku "Dziecko", które czytałam synowi. Dopiero znacznie później zaczęto wydawać książki i do dziś udało nam się skompletować wszystkie. Drugi też rok z rzędu posiadamy kalendarz z Panem Kuleczką. Jest to ciepła i mądra książka o rodzinie skierowana dla...
więcej Pokaż mimo toZbiór polskich baśni i legend, które każdy młody Polak powinien znać. Oprócz popularnych autorów, niewątpliwie wielką zaletą są piękne ilustracje pani Magdaleny Kozieł-Nowak. Każda strona zachwyca i zabiera czytelnika w cudowny, magiczny świat baśni.
Pokaż mimo toMoja kolejna przeczytana książka Marii Nurowskiej to "Miłośnica". Tajna agentka polskiej armii podziemnej, a potem brytyjskiego wywiadu Krystyna Skarbek, o której nigdy wcześniej nie słyszałam. Cieszę się, że dzięki tej powieści miałam okazję poznać tę niezwykłą postać. Bohaterskie czyny, przeplatają się z jej podbojami miłosnymi. Nie była piękna, ale jej magnetyzm...
więcej Pokaż mimo toO młodym, biednym szlachcicu Godeonie Sienieńskim, który przyjechał na Ukrainę po spadek po stryju. Sąsiedzi z góry go już nienawidzą i kombinują, jak go tu przepędzić. Główny bohater nie chce z nikim się wadzić, chce spokojnie uprawiać swoją ziemię, niestety będzie musiał pokazać swoją siłę, ale też i spryt, którym udowodni, że wart jest swojego miejsca na ziemi. Historia...
więcej Pokaż mimo toO życiu w obozie pracy w Związku Radzieckim jednego z jeńców. Napisana przepięknym językiem i gdyby nie tragizm sytuacji głównego bohatera można by się tym zachwycić, a tak niestety trzeba się zasmucić... Po takiej książce zwykła kromka chleba, będzie przez jakiś czas wyglądać inaczej niż zawsze.
Pokaż mimo to
"Dziewczynkę w czerwonym płaszczyku" czytałam jakieś 10 lat temu, utknęła mi do tego stopnia w pamięci, że chętnie sięgam po inne książki Romy Ligockiej. Nawet doszło do tego, że kolekcjonuję jej książki (kilka mi jeszcze brakuje). Pod koniec ubiegłego roku ukazała się kontynuacja dziewczynki pt. "Dobre dziecko". Ja tę książkę po prostu musiałam mieć.
Wyobrażałam sobie,...
Autor potrafi tak nakreślić sylwetki w swoich książkach, że nawet nijacy jak Józef czy podłe charaktery wzbudzają ciekawość. I to w nim lubię najbardziej. Każdy, jaki by nie był jest w jego książkach ważny. Nieustannie szukam kolejnych powieści tego autora.
Pokaż mimo to"Polska sztuka ludowa" to kolejna książka z serii "Ocalić od zapomnienia". Na szczęście moda na sztukę ludową nie przemija i do dziś doceniamy walory zdobnicze przedmiotów wykonanych przez twórców ludowych. W książce jest i o malarstwie, rzeźbie, zdobnictwie, jak zwykle i ta książka z tej serii opatrzona jest mnóstwem wspaniałych fotografii.
Pokaż mimo toJa naprawdę przy tej pozycji turlałam się ze śmiechu, a im głębiej w książkę tym akcja coraz bardziej się rozkręca i śmiechu jest jeszcze więcej. Autor zrobił to w formie reportażu z wywiadami ludzi biorących udział w całej akcji. Najzabawniej było wtedy, gdy osoby opowiadały o tym samym zdarzeniu skrajnie różne obserwacje. Co dało mi bardzo do myślenia
Pokaż mimo to