Opinie użytkownika
Wejdź w fantastyczny świat Awandii. Krainy, w której ślad po Starym Ludzie zaciera się przez nową wiarę. Ale jest ona, nadzieja Starego Ludu, Bora.
„Jeleni sztylet” to niewątpliwie najlepszy słowiański debiut początku tego roku, na którego kontynuację będę wyczekiwać z rumieńcami na twarzy. To jest słowiańska fantastyka na wysokim poziomie, taka która uwielbiam czytać. Tym...
„Szczypta magii” to fantastyczna przygodówka dla młodszych Czytelników. Owiana mroczną tajemnicą rodzinną i drzemiącą magią. To baśń, która pozostanie z Czytelnikiem na długo. Mądra, przejmująca, po prostu znakomita!
Miejscem akcji jest wyspa Wronoskał, w której na codzień żyją trzy siostry Wspaczne. Nad ich rodziną ciąży klątwa, o której dowiadują się w dość dziwnych...
Po zdanym egzaminie, Milena chce zrobić swojej rodzinie niespodziankę, przyjeżdżając na weekend. Nie wie tylko, że nikogo nie zastanie w swoim domu rodzinnym. Noc spędza u sąsiadów, o których społeczność nie ma dobrego zdania. Nazajutrz budzi się nie wie gdzie. W pokoju, w którym stoi krzesełko, które sprawi, że jej życie na zawsze się odmieni. Jej siostra, Laura,...
więcej Pokaż mimo toZapraszam Was w objęcia śmierci. „Tryzna” to najlepsza słowiańska antologia jaką przeczytałam w ostatnich latach. Tak powinno właśnie pisać się opowiadania. Autorzy zupełnie mi nieznani, wobec czego nie miałam ogromnych oczekiwań do ich twórczości. I to chyba jest sukcesem tej książki w moich oczach. Jedynie jedno opowiadanie mi totalnie nie siadło, ale nie było ono złe. Po...
więcej Pokaż mimo to
Czy książka może namieszać w głowie? Oj może i tak było tutaj.
Wieszcze to miasteczko, z którego nie da się wyjechać, które wzywa. Dochodzi tam do dziwnych sytuacji. Lokalna społeczność żyje w strachu. Boi się, że któreś z ich imion zostanie wypowiedziane… Nie wiedzieć czemu właśnie do tej miejscowości przeprowadza się Julia, która pragnie rozpocząć nowe życie. Żyje z...
Wyobraź sobie, że zostajesz porwany. Porywacz nie zabija Cię, nie robi Ci fizycznej krzywdy. Do tego jest Was wielu w różnym wieku. Opiekujecie się sobą nawzajem, aż w końcu zostajecie puszczeni wolno. Ci którzy Ciebie przez lata szukali wiedzą tylko, że zostałeś porwany i boisz się ciemności. Nie możesz nic mówić co się z Tobą przez te lata działo. Tylko Ty i Twoi nowi...
więcej Pokaż mimo to„Głód” autorstwa Jamala Ouariachiego to niezwykle poruszająca, kontrowersyjna i głęboka powieść, która mocno skłania do refleksji nad ludzkim życiem. Ten grubasek, bo książka liczy sobie ponad 600 stron, jest pełen społecznych kontrastów. Książka opowiada o życiu Alexandra Laszlo, jego poglądach na politykę, życie społeczne czy pomoc humanitarną. Jego wspomnienia mają...
więcej Pokaż mimo to„Prochy” Kusiak to finałowa część trylogii Żywioły Podkarpacia. Wraz z prywatną detektyw Dobrosławą próbujemy rozwikłać tajemnicę sprzed lat, której skutki zaczynają dotykać najbliższych naszej bohaterki. Śledztwo jest równolegle prowadzone przez znanego nam komisarza Czarneckiego. Komisarz najpierw próbuje wytłumaczyć co się wydarzyło 10 lat wcześniej i jak ma się to do...
więcej Pokaż mimo to
Jeżeli Twoje dziecko lubi przygody Pingwinów z Madagaskaru, a do tego zaczyna interesować się komiksem, to Odlotowe Gołębie będą właśnie dla niego.
A dlaczego? Odlotowe Gołębie to nie jest sam tekst! Mamy dymki do poszczególnych scen, jest pokazana dynamika na rysunkach. Jest masa rysunków. Tam cały czas się coś dzieje.
Książeczka ta nie jest też zbyt opisowa i...
Napisanie recenzji tej książki jest dla mnie wyzwaniem. Powieść ta jest z gatunku literatury pięknej, a jak wiecie ja po taką bardzo rzadko sięgam. I nie ukrywam najczęściej są to powieści ze współprac. Jednak często były one perełkami, ale co do powyższej tak powiedzieć nie mogę. Nie jest to zła lektura, to pozycja która po prostu mi nie siadła. I pozostając zupełnie...
więcej Pokaż mimo toTom ten mógł rozpocząć się bardzo tragicznie. W Tatrach rozszalał się halny, którego porywy były tak silne, że doszło do szkód na podwórku. Nasza dzielna paczka ile sił w łapach wracała z jajecznej wyprawy, z której to nie powrócili z jajkiem dla Ody. Nazajutrz okazuje się, że na podwórzu doszło do ogromnych szkód w zagrodzie, w której mieszkali ich kopytni znajomi -...
więcej Pokaż mimo toZapraszam Was do Betel. Miejsca na ziemi, w którym żyje Immanuelle. Jest to miejsce rządzone przez Proroka i Jego Apostołów. Miejsce, w którym kobiety są marginesem, nie mają praw, a same obowiązki. W pobliżu Betel jest otoczone przez mroczny las. W lesie tym mieszkają cztery wiedźmy, które niegdyś zostały zgładzone przez Proroka. Przynajmniej wszyscy tak myślą. Immanuelle...
więcej Pokaż mimo to"W szponach" to książka, która swoim mrokiem wypełnia każdy zakamarek wyobraźni Czytelnika. To kolejna nieodkładalna pozycja od Pani Izy, która swoją historią wstrząśnie. Autorka ponownie stawia na lawirowanie między dwoma ramami czasowymi, co jest jej thillerowym znakiem rozpoznawczym. Wychodzi Jej to wybornie. Jak po kłębku wciąga nas w wir zagadek z przeszłości, które...
więcej Pokaż mimo to
"Widzisz, mamo, różnica między mężczyznami, a kobietami polega na tym, że mężczyźni boją się o swój honor, a kobiety i życie. Od bycia wyśmianym się nie umiera, od przemocy owszem."
Książka, która sprawi, że na długo będziesz rozmyślać. Książka mocna, trudna zasługująca na uwagę. "Dziewczynka" jako pozycja z literatury pięknej wyzwala swym tematem wachlarz emocji. Ta...
W tej części Scul z Gambitem i resztą ferajny idą szukać jaja dla Ody, ktora tak bardzo chciałaby zostać...mamą. Jak to w każdych wyprawach bywa, na swojej drodze napotykaja niebezpieczeństwa jak i poznają nowe ciekawe osobowości.
Niezmiennie najbardziej barwną postacią jest Scul, który za każdym razem kradnie mi coraz bardziej serce. Tutaj też bardzo się niepokoiłam o...
O tej książeczce mogę powiedzieć: urokliwa, magiczna, wzruszająca i mądra. Wyobraź sobie, że stajesz się właścicielem pamietnika, który spełnia zapisane w nim życzenia. Co z nim zrobisz? Do czego go użyjesz?
Antoś jest bardzo zżyty ze swoją rodziną. Pewnej soboty jedzie pomóc babci sprzątać strych. Tam znajduje mapę, która prowadzi go do...pamiętnika. Początkowo myśli, że...
"O zgrozo! Opowieści szkolne" towarzyszyły mi i mojej Córce przez jakiś czas wieczorową porą. Fajnie, za sprawą książeczki, było powrócić do ławkowych wspomnień z podstawówki. Córka natomiast z wielkim zaciekwaniem chciała wiedzieć co może ją samą czekać w 6 klasie.
Maja Kacprzyk jest młodą dziewczyną, która chyba chciała by jej wspomnienia zostały przeczytane przez...
"HerStory” to powieść pokoleniowa. Poznajemy w niej głosy trzech kobiet: córki, matki oraz babki. Zagłębiamy się w ich tajemnice i rozterki, poznajemy styl życia i ich bycia.
Historia dzieje się za Oceanem w latach 90. Poznajemy życie młodej Missy, która spełnia się w roli piosenkarki. Jej życie jest pełne adrenaliny, seksu, koncertów i narkotyków. Żyje tu i teraz, choć...
"Ludzie z mgły” to kolejny świetnie napisany thriller spod pióra Izabeli Janiszewskiej. Intrygujący od samego początku. Wciągający w tytułową mgłę i osaczający swoją tajemnicą. Jego klaustrofobiczny i nieco mistyczny klimat spodoba się fanom Pisarki. Dla mnie, Autorka tą historią stała się królową polskiego thrillera!
19-letnia Alicja Jarosz, córka znanego lekarza, pewnego...
Dzisiaj ponownie przychodzę do Was z kolejną słowiańską powieścią, w której jest bardzo silna żeńska jednostka.
Łysa Góra rok 1137, na polskich ziemiach postępuje chrystianizacja, która coraz mocniej prze do przodu. Wraz z wiarą w Chrystusa, ludność musi witać zakonników, którzy pragną zmian w imię swojego Pana. Jednak są jeszcze osoby, które nie chcą kłonić się nowemu...