Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci
- Kategoria:
- informatyka, matematyka
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2018-02-26
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-02-26
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301189655
Grafika komputerowa zazwyczaj kojarzy się z wyretuszowanymi zdjęciami modeli i modelek. W rzeczywistości daje nam o wiele większe możliwości. Piksele, wektory i inne stwory to wprowadzenie do grafiki komputerowej dla dzieci i nie tylko. Dowiesz się, czym są tryby kolorów, na czym polega różnica między grafiką rastrową a grafiką wektorową, a także zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując plik do publikacji w internecie oraz do druku. Poznasz programy do grafiki rastrowej: Photoshop Online Tools, Adobe Photoshop CC . Pierwsza z tych aplikacji jest bezpłatna i dostępna w wersji webowej. Zawiera wszystkie podstawowe i najbardziej niezbędne narzędzia, które znajdziesz też w drugim, komercyjnym, programie.
Dzięki Photoshop Online Tools nauczysz się korygować fotografie, stosować różne ciekawe efekty, zmieniać ustawienia obrazu, np. balans bieli, nasycenie kolorów lub kontrast. Photoshop CC natomiast ułatwi Ci zrozumienie istoty warstw i ich stosowania. Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, logo, wizytówkę, powinny Cię zainteresować aplikacje do grafiki wektorowej: Inkscape (bezpłatny) i CorelDRAW X8. Nauczysz się używać linii pomocniczych, korzystać z mechanizmów pozwalających na powielanie elementów, a także ich jednoczesne przekształcanie. Zobaczysz, że grafika wektorowa może być tak samo ciekawa, jak grafika rastrowa. W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem w grafice komputerowej jest wyobraźnia. Projekty mogą być ciekawe już dzięki kilku narzędziom.
Już dziś rusz szare komórki i stwórz coś fajnego!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Nasi rodzice nie zastanawiali się, w jaki sposób najlepiej i najprzyjemniej oswoić dziecko z grafiką komputerową. Jakoś tak naturalnie mojemu pokoleniu przyszła nauka obsługi komputera, czym pięknie wyprzedzaliśmy zajęcia w szkołach. Pierwszy kontakt z tymi fascynującymi urządzeniami miałam na początku nauczania podstawowego. Był to jeszcze świat bez Windowsa i naprawdę dało się żyć. Obecnie prawie każdy przedszkolak gra w gry na tablecie, korzysta z komputera. Ale co zrobić, aby poza bezmyślnym graniem nasze pociechy jeszcze się czegoś nauczyły? Trzeba zainwestować w ich umiejętności, rozwijać zdolności graficzne. I tu z pomocą przyjdzie nam całkiem bogata oferta wydawnictw, w których zarówno wprowadzimy swoje pociechy w świat podstawowych pojęć, jak i umiejętności, od których łatwo wyjść do samodzielnego rozwijania umiejętności.
Jakiś czas temu polecałam Wam publikację „Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci”. Publikacja ta pozwala uzmysłowić sobie jak bardzo przydatna w różnych dziedzinach jest grafika komputerowa: od wyretuszowania zdjęć, przygotowanie ulotek, zaproszeń i pięknych grafik, które pozwolą przyciągnąć uwagę odbiorców. A to cenna umiejętność na rynku pracy. W książce „Piksele…” dowiedzieliśmy się czym jest grafika rastrowa i wektorowa, czym się różni od siebie i w jakich programach możemy nad nią pracować, z jakimi trudnościami możemy się spotkać i jak ułatwić sobie życie. W publikacji znaleźliśmy wyjaśnienie podstawowych pojęć i umiejętności, które będą dobrym punktem wyjścia do rozwijania nowych umiejętności. A wszystko w postaci zabawy wprowadzającej w świat grafiki komputerowej. Krok po kroku poznaliśmy obsługę konkretnego programu, podstawowe i zaawansowane możliwości retuszowania zdjęć, malowania, projektowania. Ostatni rozdział poświęcono grafice wektorowej i to on pozwala na delikatne przejście do kolejnej publikacji. W naszym przypadku jest to książka „Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci” autorstwa Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura, czyli autorów, których znamy z książek o programowaniu, projektowaniu stron internetowych. Zgrany duet piszący ciekawe książki dostosowane do odbiorców.
Dzięki kolejnej publikacji możemy popracować nad poszerzeniem umiejętności i opanować bardziej zaawansowane możliwości Corela. Szesnaście rozdziałów wprowadza nas w świat funkcji tego dość powszechnego programu do grafiki i zawiera ćwiczenia, pozwalające wypróbowanie poznanych elementów. Rozdziały zbudowane są podobnie jak w poprzedniej publikacji autorów (czyli wyżej wspomnianej). Każdy rozdział otwiera krótki opis umożliwiający zrozumienie omawianych pojęć. Następnie znajdują się ćwiczenia, dzięki którym dowiadujemy się jak krok po kroku uzyskać określony efekt. Wszystko przystępnym językiem, bardzo przejrzyście, z samymi konkretami. Ważne rzeczy wyróżniono, jako warte zapamiętania. Każdy z rozdziałów poświęcony jest innej tematyce: menedżera obiektów, kadrowania, używania pędzli, tworzenia wzorków i ozdobnej czcionki, przygotowania trójwymiarowych obrazów, rysowania, malowania. Wykonując ćwiczenia zawarte w książce można zaprojektować zaproszenie, wizytówkę, opracować logo, stworzyć obrazek z okładki książki i wiele innych ciekawych dla dzieci oraz początkujących projektów pozwalających oswoić się z narzędziami. Każdy projekt jest inny i dzięki temu pozwala na poznanie różnych możliwości programu.
Całość dopełniają piękna oprawa graficzna skutecznie przyciągająca dziecięcy wzrok barwami. Przejrzystość, minimalizm tekstu, pokazanie krok po kroku, w jaki sposób korzystać z narzędzi pozwala na łatwiejsze odnalezienie się w tekście i przeniesienie wiedzy z książki w praktyczne czynności. Wiemy jaki jest nasz cel i jak go osiągnąć, a to naprawdę ułatwia sprawę.
„Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci” to świetna publikacja zachęcająca do lepszego poznania grafiki komputerowej, której możliwości są ogromne i zależą w dużej mierze od naszej wyobraźni, a posiadanie takich umiejętności otworzy niejedne drzwi na rynku pracy. Wraz z książką „Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci” stanie się pięknym zestawem pozwalającym na rozwijanie umiejętności.
Nasi rodzice nie zastanawiali się, w jaki sposób najlepiej i najprzyjemniej oswoić dziecko z grafiką komputerową. Jakoś tak naturalnie mojemu pokoleniu przyszła nauka obsługi komputera, czym pięknie wyprzedzaliśmy zajęcia w szkołach. Pierwszy kontakt z tymi fascynującymi urządzeniami miałam na początku nauczania podstawowego. Był to jeszcze świat bez Windowsa i naprawdę...
więcej Pokaż mimo toW dzisiejszych czasach grafika komputerowa może być przydatna w różnych dziedzinach naszego życia, zarówno w domu, jak i w pracy. Umożliwia chociażby wyretuszowanie zdjęć, przygotowanie własnych mniejszych bądź większych projektów jak ulotki, plakaty, zaproszenia, które mogą być wydrukowane na papierze lub opublikowane w Internecie. W zależności od potrzeb i stopnia zaawansowania dostępnych jest na rynku wiele programów do grafiki rastrowej, jak i wektorowej. Wszystko to może z początku nasuwać trudności, lecz ta publikacja może okazać się niezwykle pomocna w stawianiu swoich pierwszych kroków w tym zakresie. Poza wyjaśnieniem podstawowych pojęć przeprowadza ona bowiem czytelnika przez różne przykłady, których efekt może rozbudzić ciekawość i być może pozwolić odkryć nową pasję. Czy jesteście gotowi, by rozpocząć przygodę z grafiką komputerową?
Bardzo cenię książki, które dostarczają wiedzy i rozrywki, a co równie ważne są przedstawione w sposób przystępny, lekki w odbiorze. Różnie to jednak bywa z tego typu publikacjami. Jak będzie tym razem? Sama okładka przyciąga wzrok a w tym przypadku w parze z dobrą oprawą graficzną idzie świetna zawartość książki. Przyjrzyjmy się więc jej dokładniej.
Książka została podzielona na pięć rozdziałów. Pierwsze trzy są niejako wprowadzeniem do grafiki komputerowej. Autorzy objaśniają w nich podstawowe pojęcia, takie jak chociażby: piksel, wektor, raster. Opisują rodzaje modeli kolorystycznych, czy rodzaje formatów plików graficznych. Każde z poruszanych pojęć wyjaśnione jest w sposób zrozumiały i myślę, że nawet osoby niemające wcześniej styczności z grafiką komputerową nie będą miały problemy ze zrozumieniem tych zagadnień, jak też z wytłumaczeniem ich dziecku tym bardziej, że pomocne w tym zakresie okazują się też rysunki wzbogacające treść. Kolejny rozdział to grafika rastrowa. Autorzy postanowili do zapoznania nas z tematyką wypróbować narzędzia pełne możliwości. Krok po kroku opisana jest zarówno sama obsługa danego programu, jak i podstawowe i zaawansowane jego możliwości dotyczące korekcji zdjęć, operacji na warstwach, retuszu, malowania. Opcji jest bardzo wiele i wszystko zależy od naszej wyobraźni. Ostatni duży rozdział to już grafika wektorowa. Tu również dostępnych jest wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi, a w książce zostały opisane dwa z nich. W tym rozdziale także czeka wiele atrakcji związanych z rysowaniem, kolorowaniem, tworzeniem ozdobnego tekstu. Można przygotować chociażby rysunek przedstawiony na okładce, co samo w sobie zachęca do rozpoczęcia przygody z grafiką.
Publikacja jest skrupulatnie przygotowana, napisana w sposób rozbudzający ciekawość i zachęcający do rozwijania swoich umiejętności w grafice komputerowej, która w dzisiejszych czasach ma szeroki wachlarz zastosowań od zabawy, poprzez pracę. Przystępna forma i dokładne opisy oraz wyjaśnione podstawy sprawiają, że wykonanie przykładów z książki nie powinno stanowić problemu. Książka jest też bogato ilustrowana, zawiera szereg rysunków obrazujących wyniki pracy oraz zrzuty z aplikacji. Wydanie jest czytelne, estetyczne i kolorowe.
„Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci” to książka poszerzająca wiedzę, rozwijająca umiejętności oraz zapewniająca sporą dawkę rozrywki. Można krok po kroku wykonać przykłady w niej zawarte, ale też na ich podstawie utworzyć własne projekty graficzne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by pierwszym z nich mogła być elektroniczna kartka świąteczna. Możliwości jest bardzo wiele, a książka uchyla nam drzwi do barwnego świata grafiki komputerowej.
http://wyczytane-ksiazki.blogspot.com/2018/12/piksele-wektory-i-inne-stwory-alicja-zarowska-mazur-dawid-mazur.html
W dzisiejszych czasach grafika komputerowa może być przydatna w różnych dziedzinach naszego życia, zarówno w domu, jak i w pracy. Umożliwia chociażby wyretuszowanie zdjęć, przygotowanie własnych mniejszych bądź większych projektów jak ulotki, plakaty, zaproszenia, które mogą być wydrukowane na papierze lub opublikowane w Internecie. W zależności od potrzeb i stopnia...
więcej Pokaż mimo to