Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci

Okładka książki Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci Dawid Mazur, Alicja Żarowska-Mazur
Okładka książki Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci
Dawid MazurAlicja Żarowska-Mazur Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN informatyka, matematyka
Kategoria:
informatyka, matematyka
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2018-02-26
Data 1. wyd. pol.:
2018-02-26
Język:
polski
ISBN:
9788301189655
Średnia ocen

9,5 9,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki ECDL Advanced na skróty Edycja 2015 Węglarz Waldemar, Alicja Żarowska-Mazur
Ocena 0,0
ECDL Advanced ... Węglarz Waldemar, A...
Okładka książki Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci Dawid Mazur, Alicja Żarowska-Mazur
Ocena 9,0
Wektory, czyli... Dawid Mazur, Alicja...
Okładka książki Piksele, wektory i inne stwory Dawid Mazur, Alicja Żarowska-Mazur
Ocena 9,0
Piksele, wekto... Dawid Mazur, Alicja...

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Git dla profesjonalistów. Wydanie II Scott Chacon, Ben Straub
Ocena 8,0
Git dla profes... Scott Chacon, Ben S...
Okładka książki Metodologia i statystyka. Przewodnik naukowego turysty. Tom 1 Aleksandra Arciszewska-Leszczuk, Natalia M. Józefacka, Mateusz F. Kołek
Ocena 10,0
Metodologia i ... Aleksandra Arciszew...
Okładka książki Robotyzacja i automatyzacja. Przemysł 4.0 Szymon Borys, Robert Dyczkowski, Wojciech Kaczmarek, Jarosław Panasiuk, Michał Siwek
Ocena 6,0
Robotyzacja i ... Szymon Borys, Rober...
Okładka książki Fascynujące liczby pierwsze i hipoteza Riemanna Barry Mazur, William Stein
Ocena 8,0
Fascynujące li... Barry Mazur, Willia...
Okładka książki Microsoft Power BI. Jak modelować i wizualizować dane oraz budować narracje cyfrowe. Wydanie II Schacht Bradley, Knight Devin, Ostrowsky Erin, Pearson Mitchell
Ocena 7,0
Microsoft Powe... Schacht Bradley, Kn...
Okładka książki Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT TOM 1 Łukasz Basa, Gynvael Coldwind, Marcin Piosek, Michał Sajdak, Grzegorz Trawiński, Marek Zmysłowski
Ocena 8,1
Wprowadzenie d... Łukasz Basa, Gynvae...
Okładka książki Analityk danych. Przewodnik po data science, statystyce i uczeniu maszynowym Jordan Goldmeier, Alex Gutman
Ocena 7,9
Analityk danyc... Jordan Goldmeier, A...

Oceny

Średnia ocen
9,5 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
6145
3446

Na półkach:

Nasi rodzice nie zastanawiali się, w jaki sposób najlepiej i najprzyjemniej oswoić dziecko z grafiką komputerową. Jakoś tak naturalnie mojemu pokoleniu przyszła nauka obsługi komputera, czym pięknie wyprzedzaliśmy zajęcia w szkołach. Pierwszy kontakt z tymi fascynującymi urządzeniami miałam na początku nauczania podstawowego. Był to jeszcze świat bez Windowsa i naprawdę dało się żyć. Obecnie prawie każdy przedszkolak gra w gry na tablecie, korzysta z komputera. Ale co zrobić, aby poza bezmyślnym graniem nasze pociechy jeszcze się czegoś nauczyły? Trzeba zainwestować w ich umiejętności, rozwijać zdolności graficzne. I tu z pomocą przyjdzie nam całkiem bogata oferta wydawnictw, w których zarówno wprowadzimy swoje pociechy w świat podstawowych pojęć, jak i umiejętności, od których łatwo wyjść do samodzielnego rozwijania umiejętności.
Jakiś czas temu polecałam Wam publikację „Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci”. Publikacja ta pozwala uzmysłowić sobie jak bardzo przydatna w różnych dziedzinach jest grafika komputerowa: od wyretuszowania zdjęć, przygotowanie ulotek, zaproszeń i pięknych grafik, które pozwolą przyciągnąć uwagę odbiorców. A to cenna umiejętność na rynku pracy. W książce „Piksele…” dowiedzieliśmy się czym jest grafika rastrowa i wektorowa, czym się różni od siebie i w jakich programach możemy nad nią pracować, z jakimi trudnościami możemy się spotkać i jak ułatwić sobie życie. W publikacji znaleźliśmy wyjaśnienie podstawowych pojęć i umiejętności, które będą dobrym punktem wyjścia do rozwijania nowych umiejętności. A wszystko w postaci zabawy wprowadzającej w świat grafiki komputerowej. Krok po kroku poznaliśmy obsługę konkretnego programu, podstawowe i zaawansowane możliwości retuszowania zdjęć, malowania, projektowania. Ostatni rozdział poświęcono grafice wektorowej i to on pozwala na delikatne przejście do kolejnej publikacji. W naszym przypadku jest to książka „Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci” autorstwa Alicji Żarowskiej-Mazur i Dawida Mazura, czyli autorów, których znamy z książek o programowaniu, projektowaniu stron internetowych. Zgrany duet piszący ciekawe książki dostosowane do odbiorców.
Dzięki kolejnej publikacji możemy popracować nad poszerzeniem umiejętności i opanować bardziej zaawansowane możliwości Corela. Szesnaście rozdziałów wprowadza nas w świat funkcji tego dość powszechnego programu do grafiki i zawiera ćwiczenia, pozwalające wypróbowanie poznanych elementów. Rozdziały zbudowane są podobnie jak w poprzedniej publikacji autorów (czyli wyżej wspomnianej). Każdy rozdział otwiera krótki opis umożliwiający zrozumienie omawianych pojęć. Następnie znajdują się ćwiczenia, dzięki którym dowiadujemy się jak krok po kroku uzyskać określony efekt. Wszystko przystępnym językiem, bardzo przejrzyście, z samymi konkretami. Ważne rzeczy wyróżniono, jako warte zapamiętania. Każdy z rozdziałów poświęcony jest innej tematyce: menedżera obiektów, kadrowania, używania pędzli, tworzenia wzorków i ozdobnej czcionki, przygotowania trójwymiarowych obrazów, rysowania, malowania. Wykonując ćwiczenia zawarte w książce można zaprojektować zaproszenie, wizytówkę, opracować logo, stworzyć obrazek z okładki książki i wiele innych ciekawych dla dzieci oraz początkujących projektów pozwalających oswoić się z narzędziami. Każdy projekt jest inny i dzięki temu pozwala na poznanie różnych możliwości programu.
Całość dopełniają piękna oprawa graficzna skutecznie przyciągająca dziecięcy wzrok barwami. Przejrzystość, minimalizm tekstu, pokazanie krok po kroku, w jaki sposób korzystać z narzędzi pozwala na łatwiejsze odnalezienie się w tekście i przeniesienie wiedzy z książki w praktyczne czynności. Wiemy jaki jest nasz cel i jak go osiągnąć, a to naprawdę ułatwia sprawę.
„Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci” to świetna publikacja zachęcająca do lepszego poznania grafiki komputerowej, której możliwości są ogromne i zależą w dużej mierze od naszej wyobraźni, a posiadanie takich umiejętności otworzy niejedne drzwi na rynku pracy. Wraz z książką „Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci” stanie się pięknym zestawem pozwalającym na rozwijanie umiejętności.

Nasi rodzice nie zastanawiali się, w jaki sposób najlepiej i najprzyjemniej oswoić dziecko z grafiką komputerową. Jakoś tak naturalnie mojemu pokoleniu przyszła nauka obsługi komputera, czym pięknie wyprzedzaliśmy zajęcia w szkołach. Pierwszy kontakt z tymi fascynującymi urządzeniami miałam na początku nauczania podstawowego. Był to jeszcze świat bez Windowsa i naprawdę...

więcej Pokaż mimo to

avatar
604
602

Na półkach:

W dzisiejszych czasach grafika komputerowa może być przydatna w różnych dziedzinach naszego życia, zarówno w domu, jak i w pracy. Umożliwia chociażby wyretuszowanie zdjęć, przygotowanie własnych mniejszych bądź większych projektów jak ulotki, plakaty, zaproszenia, które mogą być wydrukowane na papierze lub opublikowane w Internecie. W zależności od potrzeb i stopnia zaawansowania dostępnych jest na rynku wiele programów do grafiki rastrowej, jak i wektorowej. Wszystko to może z początku nasuwać trudności, lecz ta publikacja może okazać się niezwykle pomocna w stawianiu swoich pierwszych kroków w tym zakresie. Poza wyjaśnieniem podstawowych pojęć przeprowadza ona bowiem czytelnika przez różne przykłady, których efekt może rozbudzić ciekawość i być może pozwolić odkryć nową pasję. Czy jesteście gotowi, by rozpocząć przygodę z grafiką komputerową?

Bardzo cenię książki, które dostarczają wiedzy i rozrywki, a co równie ważne są przedstawione w sposób przystępny, lekki w odbiorze. Różnie to jednak bywa z tego typu publikacjami. Jak będzie tym razem? Sama okładka przyciąga wzrok a w tym przypadku w parze z dobrą oprawą graficzną idzie świetna zawartość książki. Przyjrzyjmy się więc jej dokładniej.

Książka została podzielona na pięć rozdziałów. Pierwsze trzy są niejako wprowadzeniem do grafiki komputerowej. Autorzy objaśniają w nich podstawowe pojęcia, takie jak chociażby: piksel, wektor, raster. Opisują rodzaje modeli kolorystycznych, czy rodzaje formatów plików graficznych. Każde z poruszanych pojęć wyjaśnione jest w sposób zrozumiały i myślę, że nawet osoby niemające wcześniej styczności z grafiką komputerową nie będą miały problemy ze zrozumieniem tych zagadnień, jak też z wytłumaczeniem ich dziecku tym bardziej, że pomocne w tym zakresie okazują się też rysunki wzbogacające treść. Kolejny rozdział to grafika rastrowa. Autorzy postanowili do zapoznania nas z tematyką wypróbować narzędzia pełne możliwości. Krok po kroku opisana jest zarówno sama obsługa danego programu, jak i podstawowe i zaawansowane jego możliwości dotyczące korekcji zdjęć, operacji na warstwach, retuszu, malowania. Opcji jest bardzo wiele i wszystko zależy od naszej wyobraźni. Ostatni duży rozdział to już grafika wektorowa. Tu również dostępnych jest wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi, a w książce zostały opisane dwa z nich. W tym rozdziale także czeka wiele atrakcji związanych z rysowaniem, kolorowaniem, tworzeniem ozdobnego tekstu. Można przygotować chociażby rysunek przedstawiony na okładce, co samo w sobie zachęca do rozpoczęcia przygody z grafiką.

Publikacja jest skrupulatnie przygotowana, napisana w sposób rozbudzający ciekawość i zachęcający do rozwijania swoich umiejętności w grafice komputerowej, która w dzisiejszych czasach ma szeroki wachlarz zastosowań od zabawy, poprzez pracę. Przystępna forma i dokładne opisy oraz wyjaśnione podstawy sprawiają, że wykonanie przykładów z książki nie powinno stanowić problemu. Książka jest też bogato ilustrowana, zawiera szereg rysunków obrazujących wyniki pracy oraz zrzuty z aplikacji. Wydanie jest czytelne, estetyczne i kolorowe.

„Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci” to książka poszerzająca wiedzę, rozwijająca umiejętności oraz zapewniająca sporą dawkę rozrywki. Można krok po kroku wykonać przykłady w niej zawarte, ale też na ich podstawie utworzyć własne projekty graficzne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by pierwszym z nich mogła być elektroniczna kartka świąteczna. Możliwości jest bardzo wiele, a książka uchyla nam drzwi do barwnego świata grafiki komputerowej.

http://wyczytane-ksiazki.blogspot.com/2018/12/piksele-wektory-i-inne-stwory-alicja-zarowska-mazur-dawid-mazur.html

W dzisiejszych czasach grafika komputerowa może być przydatna w różnych dziedzinach naszego życia, zarówno w domu, jak i w pracy. Umożliwia chociażby wyretuszowanie zdjęć, przygotowanie własnych mniejszych bądź większych projektów jak ulotki, plakaty, zaproszenia, które mogą być wydrukowane na papierze lub opublikowane w Internecie. W zależności od potrzeb i stopnia...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    2
  • Przeczytane
    2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Piksele, wektory i inne stwory. Grafika komputerowa dla dzieci


Podobne książki

Przeczytaj także