Profit and Loss

Wydawnictwo: Ludwig von Mises Institute
3,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Profit and Loss
data wydania
ISBN
9781933550367
kategoria
biznes, finanse
język
angielski
dodał
ziombel

 

źródło okładki: http://store.mises.org/Profit-and-Loss-P540.aspx

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 502
ziombel | 2016-06-14
Przeczytana: 14 czerwca 2016

W tym dziele Ludwig von Mises opisuje funkcję mechanizmu zysku i straty w kalkulacji ekonomicznej i alokacji zasobów w gospodarce. Zysk jest możliwy, ponieważ przyszłość jest niepewna i ludzie często niewłaściwie szacują przyszłe potrzeby. Przedsiębiorca może osiągnąć zysk alokując zasoby tam, gdzie są aktualnie(lub będą) potrzebne(ponieważ potrzeby ludzi się zmieniają). Im trafniej przewiduje potrzeby, tym większy zysk może osiągnąć. Zysk/strata jest cenną informacją dla przedsiębiorców, dzięki której wiedzą, czy zużyte przez nich dobra produkcyjne są warte mniej/więcej od wartości finalnego produktu. To pozwala ocenić, czy wykorzystują dobrze zasoby oraz czy ich nie marnują. Ponadto wysokość zysków świadczy o tym, gdzie najlepiej inwestować i gdzie przenosić produkcję.

W drugiej części autor zajmuje się krytykami zysków oraz konsekwencjami zniesienia tego mechanizmu na rzecz socjalizmu. Esej jest krótki, jednak dostępny tylko w języku angielskim. Poza tym problemy opisane w tym...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd