Książka Roku 2018

Zrozumieć Michaela Portera. Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną

Wydawnictwo: MT Biznes
7 (1 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
9788377464199
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
LubimyCzytać

Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków.Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on...

Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków.Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na skalę globalną.Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza.KWINTESENCJA NAJISTOTNIEJSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH CZASÓWPrzełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam Porter, nie zebrał tego w jedną całość.Czyni to ta przejrzysta i zwięzła książka.Została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem przez Joan Magrettę, redaktorkę "Harvard Business Review", i zawiera streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny dla czytelnika sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak mogą być zastosowane w praktyce przez menedżerów.Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i strategii mają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie wykorzystywane przez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one również często mylnie rozumiane i niewłaściwie stosowane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować najczęściej występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, by być najlepszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, by być najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna drogę do upadku.Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad. Obecnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem "Harvard Business Review". Jest laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What Management Is uznanej za nr 1 roku przez "The Economist".

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (6)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 718
Agnieszka | 2019-02-08
Na półkach: 2019, Przeczytane

Książka jest fajnym, skrótowym "wytłumaczeniem" przewagi konkurencyjnej i strategii o których pisze Porter. Jest według mnie dobrą lekturą dla osób, które nie chcą czytać obszernych książek Portera bo potrzebują tylko podstawowych informacji w tym temacie. Przedstawione informacje są szczególnie ciekawe z uwagi na wiele przykładów firm, które stosują dane praktyki. Co prawda jest z 2011 roku, ale nie sprawia to, że jesteś nieaktualna z uwagi na swoją treść. Są to podstawy, które zawsze będą aktualne, jedynie przykłady firm mogą nie być najnowsze.

książek: 832
astre | 2019-01-19
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2317
Rixiu | 2018-09-28
książek: 190
książek: 72
Sabcik | 2016-06-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 48
stinger | 2016-01-17
Na półkach: Chcę przeczytać
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd