Czytoczytam.to - książki, które trzeba przeczytać
Czytoczytam.to - audycja radiowa, w której polecane są książki, których czytanie to sama przyjemność - powstaje w ramach niekomercyjnej akcji społecznej „Czytaj! Zobacz więcej”, organizowanej na Światowy Dzień Książki.
Od stycznia 2013 roku na antenie Czwórki Polskiego Radia Sylwia Stano i Zofia Karaszewska z Bibliocreatio polecają wartościową literaturę dla młodych czytelników. Żeby zaszczepić miłość do książek nie ma dla nich ważniejszego kryterium od tego, żeby książka przykuwała uwagę i rozpalała emocje; by chciało się ją czytać dalej i do niej wracać. Co tydzień wskazywane są dwie książki, które znajdą się na liście. Powstaje w ten sposób lista 50 książek, których czytanie to sama przyjemność, a nie lektura obowiązkowa. Książek, od których nie można się oderwać - wartościowych i dobrze napisanych.
Do tej pory na liście znalazły się następujące tytuły: Marina Carlosa Ruiz Zafona, Pachnidło Patricka Suskinda, Złodziejka Sarah Waters, Szachownica flamandzka Artura Perez Reverte, Świat według Garpa Johna Irvinga, Madame Antoniego Libery, Rycerz nieistniejący Italo Calvino oraz Brak wiadomości od Gurba Eduardo Mendozy.
Kolejne tytuły zostaną ogłoszone w radiowej Czwórce już jutro o 14.05.
Wszystkie wybrane przez Bibliocreatio tytuły będą dostępne w Empiku i oznaczone logo akcji.
W kwietniu będą dodatkowo przeprowadzane wywiady z pisarzami, aktorami, ludźmi mediów i kultury. Znane i cenione osoby wzbogacą listę lektur swoimi ulubionymi książkami.
Zachęcamy do słuchania audycji Czytoczytam.to w radiowej Czwórce w każdy piątek o godzinie 14.05 oraz w co drugi poniedziałek o godzinie 12.30 (kolejna audycja poniedziałkowa już 25 lutego) oraz do śledzenia bloga akcji czytoczytam.to, na którym prezentowana jest lista wybranych książek.
Czytoczytam.to jest częścią kampanii "Czytaj zobacz więcej", w ramach której zostaną przeprowadzone również inne działania promujące czytelnictwo, między innymi: spot zrealizowany jak trailer filmu sensacyjnego z udziałem gwiazd, który pokaże grozę nieczytania w taki sposób, by zaintrygować młodych widzów oraz konkurs literackich debiutów, w którym nagrodą będzie wydanie książki i promocja debiutującego autora.
Lubimyczytać.pl jest patronem medialnym kampanii "Czytaj, zobacz więcej".
komentarze [9]
Chciałabym posłuchać, ale niestety mam wtedy lekcje:(
Wszystkie audycje są dostępne do słuchania na podstronie radia, np. tu: http://www.polskieradio.pl/10/2619/Artykul/783194,Smierc-obdarzona-duzym-poczuciem-humoru
Nie trzeba słuchać "na żywo" :)
z przyjemnością posłucham audycji i z jeszcze większą przeczytam książki
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postChciałabym posłuchać, ale niestety mam wtedy lekcje:(
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBardzo fajna inicjatywa, właśnie nadrabiam audycje i na pewno sięgnę po niektóre tytuły.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Układanie takich list zawsze jest kontrowersyjne i budzi dyskusje. Podchodzę do nich z dystansem, bo co czytelnik, to inne preferencje.
Ale każda akcja, która propaguje czytelnictwo, jest jak najbardziej pożądana w kraju nad Wisłą:).
Ciekawa akcja - aż będę musiała posłuchać tych audycji
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post