Cytaty
To takie szczęście, kiedy dobrzy ludzie na siebie trafiają, a zawsze na siebie trafią.
Nie suknia czyni człowieka - rzekł, przeciągając się z lubością - lecz ludzka godność. Ale tylko człowiek dobrze ubrany czuje się prawdziwie godny.
Co się martwisz, Peter. Stary, Jezus miał tylko dwunastu, a i tak jeden okazał się podwójnym agentem
Wszystkie dobre książki są różne, natomiast wszystkie złe są dokładnie takie same.
Chciałbym powiedzieć, że gdyby, w krańcowej sytuacji, biblioteka nie miała być potencjalnie otwarta dla wszystkich, trzeba by zorganizować, jak w przypadku prawa jazdy, wykłady, kursy uczące szacunku dla książki i sposobu korzystania z książki.
zdarzają się osoby, które bardziej pociąga wątpliwe niż pewne, mniej przedmiot niż jego pozostałości, bardziej ślady na piasku niż zwierzę, które je zostawiło, to marzyciele
Królowie i trupy zawsze wymagają obsługi.
Chowanie urazy to trucizna.
Dajcie mi spokój z tą waszą ohydną rzeczywistością! Cóż to jest rzeczywistość? Jedni widzą czarno, drudzy niebiesko, większość widzi głupio. Nie ma nic mniej naturalnego niż Michał Anioł i nic odeń potężniejszego. Troska o zewnętrzną prawdę jest znamieniem upadku naszych czasów; jeśli tak dalej pójdzie, sztuka stanie się jakimś błazeństwem mniej poetycznym od religii i mniej za...
Rozwińkażde z nas oblega drugie i jest przez to drugie oblegane, chcemy zniszczyć mury drugiego, zachowując swoje, miłość pojawia się wtedy, kiedy nie ma już innych barier, miłość jest końcem oblężenia
Miasto, w którym przed sądem ktoś pytany, dlaczego zabił, wzruszył ramionami, a zapytany czy ma jakiś majątek, odpowiedział: owszem, mam parę uszu, chuja i zmarnowane życie, które się wlokło, wlokło, aż się dowlokło.
Doświadczenie nauczyło Jona Conningtona, że ludzie walczą o rzeczy, które uważają za swoją własność, nawet jeśli zdobyli je drogą kradzieży.
zdarzają się takie przypadki, bez konkretnej przyczyny nabieramy do kogoś niechęci i nikt nie potrafi nas przekonać, Nie lubię go, nie lubię go, i tyle
...świat już dawno stracił umiejętność odróżniania talentu od beztalencia i kłamstwa od prawdy.