Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2022-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-01-01
- Liczba stron:
- 266
- Czas czytania
- 4 godz. 26 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382311051
- Tagi:
- Cx Design biznes
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji.
Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.
Strategia Umami w projektowaniu doświadczeń
Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:
(a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci;
(b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami;
(c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć;
(d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji; oraz
(e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.
Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientów
Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 116
- 43
- 16
- 15
- 3
- 3
- 3
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Gdybyśmy tylko wiedzieli w HP to, co wiemy w HP, moglibyśmy pracować trzy razy wydajniej.
Opinia
Wartościowa i gęsta niczym (odwołując się do kulinarnych skojarzeń zawartych w tytule) zawiesisty i smakowity sos książka dotycząca projektowania doświadczeń i budowania wokół tego procesu strategii firmowego odróżnienia się od rynkowej konkurencji.
Przyznam, że jeszcze do niedawna raczej bez wielkiego entuzjazmu podchodziłem do publikacji, których autorami byli nasi rodacy. Powód był prozaicznie prosty. Zwykle można było w tych książkach znaleźć odbicie lepiej lub (częściej) gorzej przepisanych i zmiksowanych koncepcji, które od dawna były lansowane w popularnych poradnikach królujących na anglojęzycznym rynku. Ta książka jest inna i reprezentuje wciąż jeszcze skromny, ale rosnący zbiór publikacji polskich autorów, które wnoszą własne, oryginalne koncepcję i unikatową praktyczną wiedzę.
Zawarty w tytule termin umami to japońskie słowo oznaczające smak doskonały, pyszny, wyjątkowy i niepowtarzalny; piąty smak obok słodkiego, kwaśnego słonego i gorzkiego, które znamy. Autorka odwołując się do tego gastronomicznego porównania wskazuje, że piątym spajającym i dopełniającym w praktyce gospodarczej elementem jest właśnie doświadczenie w projektowaniu (synteza UX z CX), obok znanych od dawna sfer dotyczących pracownika, biznesu, klienta czy produktu.
Nie ma w tej pozycji wodolejstwa czy rozcieńczania treści. Czytelnik jest prowadzony krok po kroku przez założenia i elementy niezbędne do zbudowania wyróżniającej się firmy/ produktu a najcenniejszy dla praktyków jest rozdział obejmujący gotowy zestaw narzędzi do wdrożenia.
Z czysto edytorskiego punktu widzenia na uwagę zasługuje też projekt typograficzny tej pozycji, który oszczędny w w formie jest jednocześnie przejrzysty i ułatwiający poruszanie się po prezentowanym materiale. Także przywoływana przez autorkę literatura przedmiotu i źródła są bogate i dla zainteresowanych tematem będą stanowiły doskonały punkt startowy do lekturowych pogłębionych peregrynacji
Doskonałym dopełnieniem, w mojej opinii, tej pozycji będzie sięgnięcie po książkę Dana I Chipa Heathów pt" Przełomowe momenty".
Wartościowa i gęsta niczym (odwołując się do kulinarnych skojarzeń zawartych w tytule) zawiesisty i smakowity sos książka dotycząca projektowania doświadczeń i budowania wokół tego procesu strategii firmowego odróżnienia się od rynkowej konkurencji.
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że jeszcze do niedawna raczej bez wielkiego entuzjazmu podchodziłem do publikacji, których autorami byli nasi...