Różnorodne. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2024-02-06
- Data 1. wyd. pol.:
- 2024-02-06
- Liczba stron:
- 200
- Czas czytania
- 3 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788383223353
- Tagi:
- marketing kobiety
W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla mężczyzn.
Także w świecie reklamy.
Nie wierzysz?
Przeczytaj!
Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni”, chociaż „naukowiec” brzmi neutralnie? Zastanawiasz się, o co w ogóle chodzi feministkom – przecież o dyskryminacji może i można było mówić w XIX wieku, ale nie teraz? Albo odwrotnie – nie rozumiesz, dlaczego wciąż niektóre zawody postrzegane są jako „kobiece” a inne „męskie”, choć to przecież kobiety stworzyły pierwszy program komputerowy i napisały pierwszy algorytm?
Ta książka tłumaczy, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci. A także dlaczego oraz w jaki sposób nieświadomie im ulegamy – choćby za pośrednictwem reklam, atakujących nas bezustannie z każdej strony. Autorka rzeczowo, odwołując się do licznych przykładów pokazuje, jak od starożytności aż po czasy współczesne świat, w którym żyjemy, urządzają mężczyźni dla mężczyzn i jakie rodzi to konsekwencje dla społeczeństwa oraz… dla marketingowców, którzy projektując kampanie promocyjne raz za razem sięgają po zgrane i nieprawdziwe schematy dziewczynek-księżniczek, nadopiekuńczych mam, ofermowatych tatusiów, wiecznie niezdrowych babć czy niebieskiej krwi miesięcznej.
Najwyższy czas to zmienić!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 12
- 10
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Świat, który do tej pory faworyzował jedną grupę społeczną, a inne spychał w cień, nie powinien zamieniać się w świat, w którym te role się odwrócą, bo doprowadzi to do kolejnych konfliktów, rozwarstwień, radykalizacji czy siłowych rozwiązań.
Opinia
Umniejszanie kobiet na wielu poziomach ma się w najlepsze nawet w XXI wieku i autorka tej książki pokazała ogrom sytuacji, które są tego przykładem. Z niektórych zdawałam sobie sprawę, ale nie zastanawiałam się nad nimi na co dzień. Natomiast część kwestii naprawdę mnie zaskoczyła… i sfrustrowała.
Prawie każdy rozdział tej książki skłania do zastanowienia się, jakie mamy stanowisko w danej kwestii, na przykład:
★ feminatywy;
★ mniejsza płaca dla kobiet na tym samym stanowisku co mężczyzna;
★ sprowadzanie roli kobiet do gospodyń domowych w reklamach i sek*ualizacja tychże reklam (po przemyśleniu tej kwestii, zdałam sobie sprawę, że obecnie reklamy mopów czy proszków do prania nadal są kierowane zwykle do kobiet);
★ wykonywanie większości prac domowych i tych dotyczących opieki nad dziećmi przez matki, które pracują zawodowo tyle samo godzin, co ich małżonkowie;
★ uprzedmiatawiające komentarze wobec kobiet (nawet, jeśli są miłe);
★ uczenie swoich córek, że uroda jest istotna, a bycie grzeczną popłaca (ważny dla mnie temat, bo jestem mamą dwóch dziewczynek i słuchanie tekstów typu „złość piękności szkodzi” czy „jak będziesz się tak zachowywać, to żaden facet cię nie zechce” wywołuje we mnie bunt).
Autorka zamieściła w książce kody QR odsyłające do materiałów, które pokazują, jak wiele marek próbuje walczyć ze stereotypowymi kwestiami dotyczącymi kobiet i promuje treści pokazujące siłę i ważność kobiet. Przy niektórych filmach wzruszenie odbierało mi mowę! ♡
Takie książki są potrzebne. Otwierają oczy, bo na co dzień nie zastanawiamy się nad tym problemem. Ba! – nie zauważamy go, bo przekonania, które były wtłaczane społeczeństwu setki lat, skutecznie przykryły te kwestie kurtyną. A one są, istnieją i dotykają naprawdę dużej liczby kobiet.
Umniejszanie kobiet na wielu poziomach ma się w najlepsze nawet w XXI wieku i autorka tej książki pokazała ogrom sytuacji, które są tego przykładem. Z niektórych zdawałam sobie sprawę, ale nie zastanawiałam się nad nimi na co dzień. Natomiast część kwestii naprawdę mnie zaskoczyła… i sfrustrowała.
więcej Pokaż mimo toPrawie każdy rozdział tej książki skłania do zastanowienia się, jakie mamy...