Pracuj spokojniej, osiągaj więcej
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Steady Work
- Wydawnictwo:
- Lean Enterprise Institute
- Data wydania:
- 2020-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-01-01
- Liczba stron:
- 159
- Czas czytania
- 2 godz. 39 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788395116681
- Tłumacz:
- Grzegorz Łuczkiewicz
Była dyrektor regionalna odkrywa tajemnicę sukcesu sieci Starbucks. W osobistej opowieści wyjaśnia, jak system ciągłego doskonalenia pozwolił uspokoić pracę i ożywił sprzedaż w czasie kryzysu. Zadowolenie klientów wzrosło o ponad 24%, produktywność o ponad 32%, przy czym rotacja pracowników na kluczowych stanowiskach na pierwszej linii w ciągu pierwszych 90 dni spadła o 44%.
Transformacja operacji na pierwszej linii w sieci detalicznej wielkości Starbucksa to historia sama w sobie. Ta książka sięga głębiej. Autorka opowiada w niej, jak zastosowanie Lean Management pomogło uporać się z ogromnymi wahaniami popytu w tysiącach kawiarni oraz wprowadzić stabilizację i równowagę w miejsce chaosu. Dzięki temu pracownicy mogli pracować spokojniej, eliminując zbędny stres ze środowiska pracy. Okazało się to szczególnie cenne, gdy musieli stawić czoła tragicznym wydarzeniom, których nie byli w stanie przewidzieć.
Dzięki lekturze niniejszej książki dowiesz się:
• Jak liderzy sieci Starbucks wdrożyli elastyczny system operacyjny, który umożliwił dostosowanie pracy do aktualnych wymagań popytu.
• W jaki sposób menedżerowie obserwowali i mapowali procesy oraz rozbijali poszczególne zadania na pojedyncze kroki.
• W jaki sposób dane z kas fiskalnych połączono z poszczególnymi elementami pracy, co pozwoliło stworzyć standardowe „taktyki” umożliwiające sprawne reagowanie na wzrosty popytu.
• W jaki sposób standaryzacja zadań i cykliczność pracy poprawiły produktywność, zmniejszyły rotację i zwiększyły zadowolenie klientów.
• Jak system Lean pomógł sieci walczyć z trudnościami podczas kryzysu finansowego.
• Jak uspokojenie pracy umożliwiło planowanie urlopów i pozwoliło uniknąć pilnych telefonów podczas wakacji.
• Jak wdrażać i rozpowszechniać system ciągłego doskonalenia zarówno w jednym miejscu, jak i w całej organizacji.
Jasna, zwięzła i praktyczna. Książka Pracuj spokojniej, osiągaj więcej to lektura obowiązkowa dla menedżerów i kadry kierowniczej nie tylko w handlu detalicznym i usługach. Pomoże także rozwinąć swój warsztat wszystkim tym, którzy zajmują się ciągłym doskonaleniem w każdej firmie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 45
- 6
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Marka Starbucks to dla wielu klientów coś więcej niż kawa. To obietnica świetnej obsługi i zainteresowania. Nie wszyscy wiedzą, że Starbucks na początku sprzedawał świeżo paloną kawę. Dopiero od 1987r. sprzedawał napoje na bazie kawy. W dekadzie 1998-2008 sieć otwierała co dzień średnio 4 nowe kawiarnie i poszerzała rynek na kraje całego świata. Dziś Starbucks jest znany niemal na całym świecie. Jak pracował na swój sukces?
Starbucks to firma mocno zorientowana na budowanie relacji z lokalną społecznością mimo, że jest sieciówką. Zespoły każdej kawiarni starają się pamiętać stałych klientów, ich imiona, ulubione napoje, ale i problemy. Jak firma zarządza tak rozległą strukturą zachowując przy tym wysokie standardy obsługi i tę samą, niezawodną jakość produktów?
Sukces to nie tylko skonkretyzowane DNA pracowników, którzy lubią swoją pracę, ale i kierowników kawiarni, którzy są w firmie traktowani jak partnerzy. Odpowiedzialność jaka leży na zarządzającym kawiarnią jest ogromna. Dlaczego? Nie jest łatwo kierować punktem gastronomicznym, który ma tak ogromny przepływ klientów. Zachowując przy tym wszystkie standardy.
Ujednolicony sposób zarządzania
Właśnie – słowem klucz okazują się standardy. Standardy obsługi, standardy zarządzania określonymi sytuacjami. Sposoby na zarządzenie konkretną sytuacją w kawiarni kierownictwo Starbucks nazywa taktykami. Taktykami, które każdy kierownik powinien potrafić opracować. Do pewnego momentu taktyki wymyślane były przez kierowników na bazie ich doświadczenia i umiejętności analizowania danych z paragonów. Wiedza ta jednak różniła się w zależności od tego o jakiej kawiarni była mowa. Starbucks postanowił ujednolicić zarządzanie kawiarniami po to, aby ułatwić swoim pracownikom codzienną pracę. Postawił na Lean Management.
Kolejne strony książki to opis case study wdrożenia w firmie „Podręcznika Taktycznego”. Jego przygotowanie poprzedzały długie obserwacje procesów i prace w laboratorium. Materiał nie był idealny, ale zacięcie teamu leanowego powodowało, że podręcznik był udoskonalany.
Wdrożenie “Podręcznika taktycznego”
Z książki dowiadujemy się jak podręcznik był wdrażany (a było to jak najczęściej to bywa – ogromne wyzwanie). Wraz z autorką przechodzimy przez kolejne etapy pracy z kierownictwem i pracownikami kawiarni nad tym, aby podręcznik nie był martwą materią. Wymagało to wytłumaczenia, że procedura to nie kaganiec, a szansa na ułatwienie pracy, szczególnie w sytuacjach najbardziej wymagających (mocno wzmożony ruch).
„Zarówno menadżerowie, jak i partnerzy muszą – po pierwsze i najważniejsze – zrozumieć sama pracę, konkretne zadania związane z wytwarzaniem wartości dla klientów.”
Jeśli chcesz dowiedzieć się czym jest lean management w praktyce oraz jakie korzyści może przynieść całej organizacji – ta książka będzie ciekawym wstępem.
Dowiesz się m.in.:
Czym jest cykl PDCA
Czym jest A3 i Kanban
Jak zoptymalizować pewne czynności i ułatwiać pracownikom pracę
Do czego służy diagram spagetti
Dlaczego prawdziwa transformacja lean nie utrzyma się bez wsparcia kierownictwa
Czym kończy się podsuwanie rozwiązań zamiast zadawania pytań
Marka Starbucks to dla wielu klientów coś więcej niż kawa. To obietnica świetnej obsługi i zainteresowania. Nie wszyscy wiedzą, że Starbucks na początku sprzedawał świeżo paloną kawę. Dopiero od 1987r. sprzedawał napoje na bazie kawy. W dekadzie 1998-2008 sieć otwierała co dzień średnio 4 nowe kawiarnie i poszerzała rynek na kraje całego świata. Dziś Starbucks jest znany...
więcej Pokaż mimo to