Nowa Fantastyka 388 (1/2015)
80 str.
1 godz. 20 min.
- Kategoria:
- czasopisma
- Seria:
- Nowa Fantastyka
- Wydawnictwo:
- Prószyński i S-ka
- Data wydania:
- 2014-12-25
- Data 1. wyd. pol.:
- 2014-12-25
- Liczba stron:
- 80
- Czas czytania
- 1 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 0867132X
- Tagi:
- nowa fantastyka styczeń
Miesięcznik miłośników fantastyki
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 30
- 10
- 6
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Publicystyka. Wielgosz, cały czas fajne popularnonaukowe wpisy. W tym numerze najbardziej pasowała mi notka o Warrenie Ellisie. Orbitowski - zaczynam podejrzewać, że o czym by nie napisał i tak mnie zaciekawi. Reszta mnie nie wzruszyła, czasozapychacze na podróż pociągiem.
Recenzje - żadna nie zwróciła mojej uwagi, żadnej pozycji po przeczytaniu nie wrzuciłem do "chcę przeczytać, chcę obejrzeć". I choć kilkoma pozycjami jestem zainteresowany, to nie po lekturze tych recenzji.
No i to co najważniejsze, proza. Na dobrym poziomie, ale bez żadnego "wow".
Piotr Mirski "Tasiemiec...". Choć gore i bizzaro mi nie jest obce, lubię opowiadania w tym gatunku, te jest dla mnie przeciętne i to właśnie te opowiadanie wskazałbym jako najsłabsze w tym numerze. Redakcja stwierdziła, że jest to "gore, które nie jest tylko "krwawą sztuką dla sztuki"", ja widać zgubiłem gdzieś tą, tę głębie w podróży pociągiem.
Piotr Nesterowicz "Dybuk". Opowiadanie dla fanów Dzikich Pól i ogólnie "polski sarmackiej". Fajne, klimatyczne, w antologii do Dzikich Pól (taki polski system RPG) dostałoby dodatkową gwiazdkę. Jest dobrze.
Piotr Kenc "Sidlarz". Numer opanowany przez Piotrów ;-) Aż prosi się, żeby te opowiadanie było pierwszym rozdziałem powieści heroik fantasy. Niewolnik, który zostaje bohaterem i ratuje świat. Nie pierwszy i nie ostatni raz mamy do czynienia z taką historią. Standard, w dość oryginalnym, ale jakże swojskim świecie, ciekawie opowiedziany, więc się nie nudziłem.
W części zagranicznej, trochę bardziej zaskakująco, lepiej niż w polskiej, ale też jak dla mnie bez ochów i achów.
Xia Jia "Lato Tongton". Nastrojowa opowieść, w bardzo ciekawy sposób mieszająca tradycję chińską z nowoczesną robotyką. Takie pomieszanie Starych Chin z nowoczesną Japonią. Powstał z tego fajny, klimatyczny świat i wizja jednej z wersji wykorzystania robotyki w starzejącym się społeczeństwie.
Ian McDonald "Piąty Smok". Ojć, chyba miałem głoda na SF i to w takiej wersji bardziej "hard", bo te opowiadanie najbardziej przypadło mi do gustu. Wizja kolonizacji Księżyca obdarta z romantyzmu, pokazująca prozę takiego przedsięwzięcia a zarazem tak nastrojowo opowiedziane, że miejscami miałem wrażenie, że zamieni się w kobiecy romans. Przyjemna lektura.
Stephen Case "Nienarodzony Bóg". Ciekawa mieszanka, bardzo fajne podejście do magów i bogów. Mamy trochę SF, trochę fantasy, trochę filozofii i choć akcji tutaj niewiele, najbardziej fantasy opowiadanie tego numeru.
Proza tego numery jest spokojna, nostalgiczna i pobudzająca do refleksji.
Publicystyka. Wielgosz, cały czas fajne popularnonaukowe wpisy. W tym numerze najbardziej pasowała mi notka o Warrenie Ellisie. Orbitowski - zaczynam podejrzewać, że o czym by nie napisał i tak mnie zaciekawi. Reszta mnie nie wzruszyła, czasozapychacze na podróż pociągiem.
więcej Pokaż mimo toRecenzje - żadna nie zwróciła mojej uwagi, żadnej pozycji po przeczytaniu nie wrzuciłem do "chcę...