Hitchcock / Truffaut

Okładka książki Hitchcock / Truffaut Helen Scott, François Truffaut
Okładka książki Hitchcock / Truffaut
Helen ScottFrançois Truffaut Wydawnictwo: Świat Literacki Seria: Film biografia, autobiografia, pamiętnik
350 str. 5 godz. 50 min.
Kategoria:
biografia, autobiografia, pamiętnik
Seria:
Film
Tytuł oryginału:
Hitchcock / Truffaut
Wydawnictwo:
Świat Literacki
Data wydania:
2005-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2005-01-01
Liczba stron:
350
Czas czytania
5 godz. 50 min.
Język:
polski
ISBN:
8388612832
Tłumacz:
Tadeusz Lubelski
Tagi:
Kino film film amerykański Alfred Hitchcock Francois Truffaut
Średnia ocen

8,2 8,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Van Helsing Rising Lacey Carter Andersen, Helen Scott
Ocena 6,0
Van Helsing Ri... Lacey Carter Anders...
Okładka książki Seduction Ellabee Andrews, Helen Scott
Ocena 5,0
Seduction Ellabee Andrews, He...
Okładka książki Survival Ellabee Andrews, Helen Scott
Ocena 6,0
Survival Ellabee Andrews, He...
Okładka książki The Sex Tape Serena Akeroyd, Helen Scott
Ocena 0,0
The Sex Tape Serena Akeroyd, Hel...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,2 / 10
126 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
296
130

Na półkach:

Niezwykle interesująca rozmowa dwóch największych osobistości kina. Zabawny a zarazem bardzo profesjonalny wywiad. Trzeba jednak znać większość filmów Hitchcocka, żeby jak najwięcej wynieść z tej książki i dobrze bawić się poznając ciekawostki zza kulis planu filmowego.

Niezwykle interesująca rozmowa dwóch największych osobistości kina. Zabawny a zarazem bardzo profesjonalny wywiad. Trzeba jednak znać większość filmów Hitchcocka, żeby jak najwięcej wynieść z tej książki i dobrze bawić się poznając ciekawostki zza kulis planu filmowego.

Pokaż mimo to

avatar
253
199

Na półkach: , ,

Cykl z początku dosyć statycznych wywiadów i wypełniona kurtuazją przebieżka przez hitchcockowską filmografię nabiera w końcu blizn relacji ojcowsko-synowskiej, a późniejsze odejście obu artystów nadaje dziełu charakteru pewnej ostateczności. "Hitchock/Trufaut" przestaje być wówczas zwykłym wywiadem, a staje się egzystencjalnym podsumowaniem w kontekście filmowym.

Cykl z początku dosyć statycznych wywiadów i wypełniona kurtuazją przebieżka przez hitchcockowską filmografię nabiera w końcu blizn relacji ojcowsko-synowskiej, a późniejsze odejście obu artystów nadaje dziełu charakteru pewnej ostateczności. "Hitchock/Trufaut" przestaje być wówczas zwykłym wywiadem, a staje się egzystencjalnym podsumowaniem w kontekście filmowym.

Pokaż mimo to

avatar
650
144

Na półkach: , , , , ,

Piękne jest obserwowanie rozwijającej się relacji dwóch wielkich twórców. Geniusz Hitchcocka, jego analityczny umysł, fakt, jak niewiele mu umyka, gdy przychodzi do realizacji filmów, są szokujące.

Piękne jest obserwowanie rozwijającej się relacji dwóch wielkich twórców. Geniusz Hitchcocka, jego analityczny umysł, fakt, jak niewiele mu umyka, gdy przychodzi do realizacji filmów, są szokujące.

Pokaż mimo to

avatar
203
67

Na półkach: , ,

Skarb każdego kinomana. Oprócz omówienia całej filmografii oraz fragmentów biografii Hitchcocka, rozmowa dwóch wybitnych twórców z różnymi wrażliwościami obfituje w bezcenne wskazówki, opinie, anegdoty, a przede wszystkim czuć w niej prawdziwą miłość i pasje dla X muzy.
Pozycja do wielokrotnego smakowania.

Skarb każdego kinomana. Oprócz omówienia całej filmografii oraz fragmentów biografii Hitchcocka, rozmowa dwóch wybitnych twórców z różnymi wrażliwościami obfituje w bezcenne wskazówki, opinie, anegdoty, a przede wszystkim czuć w niej prawdziwą miłość i pasje dla X muzy.
Pozycja do wielokrotnego smakowania.

Pokaż mimo to

avatar
59
27

Na półkach:

Kapitalny wywiad, jaki zrobił z Hitchcockiem inny reżyser - Francuz Franocis Truffaut, a więc ktoś, kto doskonale znał i cenił jego twórcość. Pytania i odpowiedzi są wnikliwe, wchodzą w proces twórczy, odsłaniają wiele tajemnic warsztatu. A całość układa się w rodzaj biografii artystycznej - panowie gadają o całej karierze Hitchcocka, omawiają wszystkie jego filmy po kolei. Nie ma tu plotek, skanadlizujących akcentów, ale jeśli kogoś interesuje kino mistrza suspensu, nie znajdzie lepszej pozycji na ten temat.

Kapitalny wywiad, jaki zrobił z Hitchcockiem inny reżyser - Francuz Franocis Truffaut, a więc ktoś, kto doskonale znał i cenił jego twórcość. Pytania i odpowiedzi są wnikliwe, wchodzą w proces twórczy, odsłaniają wiele tajemnic warsztatu. A całość układa się w rodzaj biografii artystycznej - panowie gadają o całej karierze Hitchcocka, omawiają wszystkie jego filmy po kolei....

więcej Pokaż mimo to

avatar
510
484

Na półkach:

Hitchcock/Truffaut to zarówno tytuł, jak też i autorzy książki.To wywiad – rzeka, jaką w 1966r. z Alfredem Hitchcockiem przeprowadził krytyk filmowy Francois Truffaut.
Rozmówcy dyskutują o filmach Hitchcocka w porządku chronologicznym, mówią o tworzeniu danego filmu, aktorach czy ciekawostkach, związanych czy z filmem czy z kręceniem. Początkowo czytałam wszystko po kolei, szybko zorientowałam się jednak, że nie ma to większego sensu, bo nieznane mi filmy zlewały się w jedną całość. Mniej więcej od 150 strony skupiłam się więc na czytaniu o tych filmach , które znałam, resztę przejrzałam. Na końcu książki jest jeszcze coś w rodzaju deseru, a mianowicie filmobiografia, czyli również chronologiczne wyliczenie wszystkich filmów wraz z nazwiskami scenarzysty, kompozytora, autora zdjęć, danych o pierwowzorze literackim i aktorach.


Jest kilka filmów Hitchcocka, które oglądałam kilka razy, nie spodziewałam się więc rewelacji czy newsów na ich temat, ale ku swojemu wielkiemu zaskoczeniu, po przeczytaniu pewnych fragmentów, zrozumiałam je jeszcze lepiej. Chociażby dotyczy to wspomnianej „Rebeki”, którą kilkakrotnie oglądałam , czytałam też książkę, jest jedną z moich ulubionych. W wywiadzie pada stwierdzenie, że film ten kojarzy się z baśnią , z ideą baśni, posiadłość Manderley pokazywana jest jakby była magiczna, spowita w mgłach, przy dźwiękach nastrojowej muzyki. Na coś takiego nie wpadłam, ale nie wykluczam, że może podświadomie wyczuwałam. Można się zastanowić , dlaczego podoba nam się właśnie film baśniowy, co nas do niego ciągnie. Można w ten sposób więcej dowiedzieć się o samym sobie.


Ku jeszcze większemu mojemu zaskoczeniu reżyser pod względem zmysłu obserwacyjnego i znajomości psychologii, zaczął kojarzyć mi się z moim ulubionym pisarzem, Javierem Mariasem. Marias fenomenalnie opisuje zachowania ludzi i absolutnie żaden szczegół nie umyka jego uwadze i z każdego wyciąga on określone wnioski. Hitchcock robi to samo przy pomocy kamery. Większość ludzi z różnych powodów nie potrafi obserwować i wczuwać się w emocje innych osób, nie zauważamy często, że ktoś jest szczęśliwy, że inny czymś się martwi itp. Jesteśmy zabiegani, zmęczeni, skupieni na sobie i na swoich sprawach. Wiele szczegółów z zachowania innych osób nam umyka. A u Hitchcocka jest odwrotnie, kamerze nie umyka nic. Przykładowo w jednym z filmów jest scena, w trakcie której młoda dziewczyna je z rodzicami obiad . Kobieta w trakcie obiadu spogląda na leżący na stole nóż. Standardowo w normalnym dniu podczas jedzenia obiadu domownicy patrzą w talerz, w telewizor, czytają gazetę, rozmawiają z dziećmi, raczej mało realne jest, aby ktoś zauważył takie spojrzenie. Podczas oglądania filmu widz dzięki kamerze, która zbliżyła to spojrzenie, wie, że dziewczynie nóż na stole kojarzy się z nożem, którym zabiła wcześniej swojego chłopaka.

Dzięki książce można nie tylko lepiej zrozumieć filmy Hitchcocka, ale też i inne filmy. Reżyser wspomina np. o różnych symbolach, jakich użył, a na które też mało kto zwróciłby uwagę. W „Ringu” chociażby jest scena bankietu, podczas którego rozlewany jest szampan. I jest zbliżenie na ulatniające się bąbelki. I wówczas to okazuje się, że kobieta, za którą wnoszony jest toast, jest nieobecna, okazało się, że ulotniła się z innym mężczyzną.

Można też zorientować się, dlaczego te filmy tak dobrze się ogląda. Przykładowo reżyser ma zwyczaj, aby w scenach, szczególnie początkowych, z określonym bohaterem, pokazywać przedmioty, które jednoznacznie kojarzą się z zawodem, wykonywanym przez tą osobę. Przykładowo w „Oknie na podwórze” James Stewart gra fotoreportera ze złamaną nogą, w jego mieszkaniu są przyrządy fotograficzne i zdjęcia rozbitych samochodów. Nie ulega wątpliwości, że lepiej zapamiętuje się takie ujęcia. Gdyby np. w dialogu padło takie stwierdzenie, że jest on fotoreporterem , można byłoby o tym zapomnieć.

Prywatne kwestie są niemal pominięte, pojawiają się tylko wtedy, gdy mają bezpośredni związek z filmem. Ale po lekturze wiadomo chociażby to, dlaczego ulubione aktorki Mistrza Suspensu to zimne blondynki.
całość http://powrot-do-krainy-ksiazki.blogspot.com/2017/02/hitchcock-truffaut.html

Hitchcock/Truffaut to zarówno tytuł, jak też i autorzy książki.To wywiad – rzeka, jaką w 1966r. z Alfredem Hitchcockiem przeprowadził krytyk filmowy Francois Truffaut.
Rozmówcy dyskutują o filmach Hitchcocka w porządku chronologicznym, mówią o tworzeniu danego filmu, aktorach czy ciekawostkach, związanych czy z filmem czy z kręceniem. Początkowo czytałam wszystko po...

więcej Pokaż mimo to

avatar
641
610

Na półkach: , ,

Legendarna pozycja - Truffaut, występując z pozycji fana i ucznia, omawia z Mistrzem jego wszystkie filmy, po kolei.
Można zapoznać się z tym ,jak w Hitchcocku dojrzewały pomysły na kolejne filmy, jak dobierał obsadę, jak kręcił, jak pokonywał różnego typu przeszkody, jak wymyślał nowe sposoby opowiadania filmem.
Dla wielbicieli starego kina, a Hitchcocka w szczególności - pozycja nieoceniona,

Legendarna pozycja - Truffaut, występując z pozycji fana i ucznia, omawia z Mistrzem jego wszystkie filmy, po kolei.
Można zapoznać się z tym ,jak w Hitchcocku dojrzewały pomysły na kolejne filmy, jak dobierał obsadę, jak kręcił, jak pokonywał różnego typu przeszkody, jak wymyślał nowe sposoby opowiadania filmem.
Dla wielbicieli starego kina, a Hitchcocka w szczególności -...

więcej Pokaż mimo to

avatar
99
55

Na półkach:

Wspaniała książka. Obowiązkowa pozycja dla fanów kina. Dwóch wielkich Twórców w rozmowie-rzece o kinie Hitchococka. Niezwykłe opowieści, mądra krytyka oraz absolutna szczerość.

Wspaniała książka. Obowiązkowa pozycja dla fanów kina. Dwóch wielkich Twórców w rozmowie-rzece o kinie Hitchococka. Niezwykłe opowieści, mądra krytyka oraz absolutna szczerość.

Pokaż mimo to

avatar
716
106

Na półkach:

bez pazura

bez pazura

Pokaż mimo to

avatar
115
97

Na półkach:

Świetna pozycja. Połknięte z prawdziwą przyjemnością.

Świetna pozycja. Połknięte z prawdziwą przyjemnością.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    182
  • Przeczytane
    161
  • Posiadam
    70
  • Ulubione
    12
  • Film
    7
  • Teraz czytam
    7
  • Kino
    4
  • 2018
    3
  • Chcę w prezencie
    3
  • 2013
    2

Cytaty

Więcej
Helen Scott Hitchcock / Truffaut Zobacz więcej
François Truffaut Hitchcock / Truffaut Zobacz więcej
Helen Scott Hitchcock / Truffaut Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także