Sponsoring seksualny – od transakcji do intymności. Socjologiczna analiza zjawiska
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Impuls
- Data wydania:
- 2021-07-10
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-07-10
- Liczba stron:
- 266
- Czas czytania
- 4 godz. 26 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380959781
- Tagi:
- sponsoring socjologia seks monografia
Sponsoring seksualny nie stanowi marginalnej części relacji międzyludzkich wbrew temu, co mogłoby się wydawać. Niemniej jego dotychczasowe niedostateczne zdiagnozowanie i opisanie przez badaczy nauk społecznych i humanistycznych powodują, że wiedza go dotycząca pochodzi przede wszystkim z przekazów popularnonaukowych oraz publicystycznych. Te z kolei, niejednokrotnie opierając się na niesprawdzonych i nierzetelnych źródłach, a tym samym powielając stare i tworząc nowe stereotypy, ostatecznie kreują niepełny, a zarazem uproszczony obraz zjawiska. Dlatego niniejsza książka stanowi propozycję wypełnienia luki tematycznej związanej ze sponsoringiem. Ponadto podjęcie jego pogłębionej analizy stanowi próbę wydobycia go z marginesu problemów badawczych, jak również zainspirowania innych przedstawicieli różnych obszarów naukowych do jego dalszej eksploatacji teoretycznej i empirycznej.
Istotność podjęcia tematu relacji sponsorowanych jest również ważna z tego powodu, że jego obecny opis nie wyczerpuje wielu aspektów tego problemu. Poza tym przyjmowanie jednowymiarowej perspektywy dotyczącej tego zjawiska nie zbliża badacza do poznania jego specyfiki. Chodzi między innymi o kwestię sprowadzania tego typu relacji wyłącznie do wymiany usług między partnerami oraz niezobowiązującej znajomości, opartej głównie na zaspokojeniu popędu seksualnego. Dostępne opracowania nie uwzględniają przypadków układów, które – będąc na początku znajomościami protekcjonalnymi – z czasem stają się bliskie. Tym samym pokazuje to, że jednostki nawiązujące tego typu relacje szukają, a jednocześnie otrzymują coś więcej niż – jak powszechnie się przyjmuje – tylko zaspokojenie potrzeb seksualnych.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Składa się z pięciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią ramę teoretyczną dla późniejszych analiz. Natomiast dwa pozostałe rozdziały, mające charakter empiryczny, złożone są z rozdziału metodologicznego oraz analizy wyników badań. Ponadto na niniejszą książkę składają się: Wstęp, streszczenie w języku angielskim, Weryfikacja hipotez badawczych, Zakończenie i wnioski, Bibliografia, Spis wykresów i tabel, Kwestionariusz dyspozycji do wywiadu jakościowego oraz Klucz kategoryzacyjny.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 47
- 6
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Sponsoring seksualny – od transakcji do intymności. Socjologiczna analiza zjawiska
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
W naukach społecznych (a także szeroko pojętej humanistyce) w nurcie tego, co mainstreamowe i modne, łatwo pominąć to, co istotne i ważne, bo w jakimś sensie ukryte. A w tym właśnie, co dzieje się podskórnie, w tym, co zasłonięte przed ciekawskimi spojrzeniami – niejednokrotnie pulsuje życie społeczne. Wyparte, niechciane, często kalające wyidealizowany obraz społeczeństwa.
Małgorzata Kozioł w książce Sponsoring seksualny – od transakcji do intymności. Socjologiczna analiza zjawiska do marginesów życia społecznego skutecznie dociera, co wymaga nie tylko wiedzy socjologicznej, ale także szczególnych umiejętności komunikacyjnych, pozwalających pozyskać rozmówców i skłonić ich do szczerego wywiadu na tematy, które wciąż w społecznej świadomości funkcjonują jako tabu: seks, intymność i pieniądze.
Autorka dociera do tych sfer życia społecznego, które zwykle się przemilcza lub potępia, oraz podejmuje wysiłek zrozumienia fenomenu sponsoringu seksualnego. Robi to w szerokim kontekście historycznym i społecznym, wykazując się doskonałą znajomością zagadnienia. Na uwagę zasługuje również to, że stroni od łatwych ocen, a do problemu podchodzi jak socjolog, chociaż – co cenne – czasami stara się patrzeć na świat oczami swoich rozmówców.
Czytelnik dostaje do ręki rzetelne studium o wciąż bardzo mało znanym i opisanym w literaturze zjawisku, jakim jest sponsoring seksualny w Polsce.
dr hab. Urszula Kusio, prof. UMCS
W naukach społecznych (a także szeroko pojętej humanistyce) w nurcie tego, co mainstreamowe i modne, łatwo pominąć to, co istotne i ważne, bo w jakimś sensie ukryte. A w tym właśnie, co dzieje się podskórnie, w tym, co zasłonięte przed ciekawskimi spojrzeniami – niejednokrotnie pulsuje życie społeczne. Wyparte, niechciane, często kalające wyidealizowany obraz...
więcej Pokaż mimo to