The Show That Never Ends: The Rise and Fall of Prog Rock
- Kategoria:
- muzyka
- Tytuł oryginału:
- The Show That Never Ends: The Rise and Fall of Prog Rock
- Wydawnictwo:
- W. W. Norton & Company
- Data wydania:
- 2018-06-05
- Data 1. wydania:
- 2018-06-05
- Liczba stron:
- 373
- Czas czytania
- 6 godz. 13 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 0393356027
The Show That Never Ends is the definitive story of the extraordinary rise and fall of progressive (“prog”) rock. Epitomized by such classic, chart-topping bands as Yes, Genesis, Pink Floyd, Jethro Tull, and Emerson Lake Palmer, along with such successors as Rush, Marillion, Asia, Styx, and Porcupine Tree, prog sold hundreds of millions of records. It brought into the mainstream concept albums, spaced-out cover art, crazy time signatures, multitrack recording, and stagecraft so bombastic it was spoofed in the classic movie This Is Spinal Tap.
With a vast knowledge of what Rolling Stone has called “the deliciously decadent genre that the punks failed to kill,” access to key people who made the music, and the passion of a true enthusiast, Washington Post national reporter David Weigel tells the story of prog in all its pomp, creativity, and excess.
Weigel explains exactly what was “progressive” about prog rock and how its complexity and experimentalism arose from such precursors as the Beach Boys’ Pet Sounds and the Beatles’ Sgt. Pepper. He traces prog’s popularity from the massive success of Procol Harum’s “Whiter Shade of Pale” and the Moody Blues’ “Nights in White Satin” in 1967. He reveals how prog’s best-selling, epochal albums were made, including The Dark Side of the Moon, Thick as a Brick, and Tubular Bells. And he explores the rise of new instruments into the prog mix, such as the synthesizer, flute, mellotron, and—famously—the double-neck guitar.
The Show That Never Ends is filled with the candid reminiscences of prog’s celebrated musicians. It also features memorable portraits of the vital contributions of producers, empresarios, and technicians such as Richard Branson, Brian Eno, Ahmet Ertegun, and Bob Moog.
Ultimately, Weigel defends prog from the enormous derision it has received for a generation, and he reveals the new critical respect and popularity it has achieved in its contemporary resurgence.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki The Show That Never Ends: The Rise and Fall of Prog Rock
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Autor rozpoczyna swą opowieść o największym fenomenie w historia rock-and -rolla od Franza Liszta, genialnego pianisty, ktory w swym czasie był celebrowany na równi ze dwódziestowiacznymi współczesnymi gwiadami rocka i popu. Dalej przychodzi przez kolejnych „łamaczy konwencji” na jakich opierala sie muzyka poważna (klasyczna)– Musorgskiego, Ravela, Starwinskiego, Shoenberga, KH Stockhousena, by w końcu przejść do właściwego tematu – erupcji i rychłego schyłku progresywnego rocka (pierwszej jego fali).
Autor konwencjonalnie skupia się na najbardziej znanych i wpływowych przedstawicielach gatunku – w szczególności na tak zwanej Wielkiej Szóstce Progresywnego Roka, czyli (w porządku alfabatycznym) Emerson, Lake & Palmer, Genesis, Jethro Tull, King Crimson, Pink Floyd i Yes, nie pomija jednak innych tak wielkich – Mike Oldfield, oraz mniej znanych (lub raczej bardziej zapomnianych) grup i postaci takich jak Soft Mashine i Caravan, Van Der Graph Generator, Curved Air, Gentle Giant, Egg, Hawkwind.
Wydaje się, że Autora ulubionymi muzykami są Robert Fripp, długoletni lider King Crimson, i Kevin Ayers z Soft Mashine. Ich historie tworzą oś kszążki.
Podtytułem książki jest „ The Raise and Fall of Prog Rock”. Schyłek lat sześdziesiątych to okres pojawienia sie gatunku. Szczyt to lata 1973 dp 1976. Koniec siódmej dekady to schyłek, kiedy to bahetorowie pierwszej fali zmęczeni i wewnętrznie wypaleni odchodzą w cień (wielu z nich wraca w kolejnych dekadach jako w pełni kreatywni artyści, lub odzyskują część dawnej wielkości na fali nostalgicznych powrotów). Schyłek gigantów (lub dinozaurów jak ich niekiedy nazywano) nie jest jednak końcem gatunku. Pomijając już Rush (przedstawiciele generacji 1.5),zaledwie w parę lat po upadku pierwsze fali pojawia się drugie pokolenie, druga fala z Marillion jako najlepiej znanym, choć nie jedynym, przedstawicielem. W kolejnych dekadach przychodzą następne, Steven Wilson z Porcupine Tree, Opeth, Dream Theater. Te i inne są tematem ostatniej części książki. Autor pomija już czwartą falę, współczesnych przedstawicieli post-rocka i math-rocka.
Książka nie jest wybitna, lecz bardzo ważna. Odejmuje jednakże jedną gwiazdkę, za praktycznie pełne pominięcie niemieckiego rocka elektronicznego i wogóle bardzo orginalnej wersji niemieckiej progresji. Autor wspomina gdzie, niegdzie Tangerine Dream and Edgara Froese, lecz pomija milczeniem Klausa Schulze, Ash Ra, czy esktermalnie awangardowego Faust.
Autor rozpoczyna swą opowieść o największym fenomenie w historia rock-and -rolla od Franza Liszta, genialnego pianisty, ktory w swym czasie był celebrowany na równi ze dwódziestowiacznymi współczesnymi gwiadami rocka i popu. Dalej przychodzi przez kolejnych „łamaczy konwencji” na jakich opierala sie muzyka poważna (klasyczna)– Musorgskiego, Ravela, Starwinskiego,...
więcej Pokaż mimo to