Zasady strategii. Bill Gates, Andy Grove i Steve Jobs. Pięć ponadczasowych lekcji
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Strategy Rules. Five Timeless Lessons from Bill Gates, Andy Grove and Steve Jobs.
- Wydawnictwo:
- Rebis
- Data wydania:
- 2016-05-04
- Data 1. wyd. pol.:
- 2016-05-04
- Liczba stron:
- 304
- Czas czytania
- 5 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788378188766
- Tłumacz:
- Bożena Jóźwiak
- Tagi:
- Bill Gates Andy Grove Steve Jobs Microsoft Intel Apple Dolina Krzemowa strategia zarządzanie przywództwo
Poznaj metody działania najlepszych – Billa Gatesa, Andy’ego Grove’a i Steve’a Jobsa – i zostań rekinem biznesu.
Pomiędzy rokiem 1968 a 1976 powstały trzy firmy – Intel, Microsoft i Apple – które odmieniły nasze życie i osiągnęły łącznie wartość ponad biliona dolarów. Ich założyciele, choć bardzo się różnili, stosowali podobne prekursorskie praktyki i strategie.
Autorzy, wybitni profesorowie z Harvard Business School i MIT Sloan School of Management, postanowili je skatalogować i ocenić. Przez trzydzieści lat analizowali ich sukcesy i porażki, podobieństwa i różnice między nimi, co pozwoliło im sformułować pięć uniwersalnych zasad, jakimi kierowali się Andy Grove, Bill Gates i Steve Jobs.
Książka dotyczy nie tylko strategii dla firm z branży technologicznej, ale w ogóle tego, jak pracują odważni, zapaleni i doskonale znający się na swojej dziedzinie liderzy. Muszą ją przeczytać wszyscy, którzy stawiają sobie za cel przesuwanie granic w biznesie.
- John Browne, były prezes BP i członek rady dyrektorów Intela
Michael A. Cusumano jest profesorem zarządzania i wykłada w Sloan School of Management oraz w School of Engineering MIT. Jest autorem i współautorem książek, w tym bestsellera Microsoft Secrets. Wraz z Davidem Yoffie napisał książkę Competing on Internet Time, która znalazła się na liście 10 najlepszych książek tygodnika „BusinessWeek”.
David B. Yoffie jest profesorem zarządzania w Harvard Business School i ma najdłuższy staż w radzie dyrektorów Intela. Jest autorem wielu książek znanych także w Polsce. Często gości na łamach „New York Timesa”, „Wall Street Journal” i „Harvard Business Review”. Wraz z Michaelem Cusumano napisał książkę Competing on Internet Time, która znalazła się na liście 10 najlepszych książek tygodnika „BusinessWeek”.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 86
- 29
- 11
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Przez cały czas Grove postępował też zgodnie z przekonaniem, że strategiczne myślenie, które ma przynosić naprawdę dobre rezultaty, wymaga ścierania się różnych punktów widzenia. Dopiero podczas ciągłych debat, w których powinien uczestniczyć zespół kierowniczy oraz eksperci, zarówno z firmy, jak i spora niej, może się wyklarować jasny plan działania. Kierując się takim nastawi...
Rozwiń
OPINIE i DYSKUSJE
Jestem kierownikiem średniego szczebla w firmie produkcyjnej z kapitałem zagranicznym. Książkę traktowałem jako naukę i podręcznik ponieważ sam tworzę strategię dla swojego działu.
Książkę polecam osobom, które mają styczność z zagadnieniami strategii na codzień. Daje obraz jak robili to Gates, Grove i Jobs kiedy sterowali swoimi firmami. Jak to ich strategie wiążą się z ich silnymi i słabymi cechami, skąd czerpali informacje, jak reagowali na zdarzenia z otoczenia, czym zajmowali się najwięcej w swoich firmach, a co delegowali. Na koniec kilka współczesnych sławnych nazwisk scharakteryzowanych w skrócie: Larry Page, Jeff Bezos. Jest też podpowiedź jak znaleźć następcę na fotel prezesa.
Polecam osobom, które chcą poznać jak strategię tworzyli liderzy największych firm technologicznych.
Jestem kierownikiem średniego szczebla w firmie produkcyjnej z kapitałem zagranicznym. Książkę traktowałem jako naukę i podręcznik ponieważ sam tworzę strategię dla swojego działu.
więcej Pokaż mimo toKsiążkę polecam osobom, które mają styczność z zagadnieniami strategii na codzień. Daje obraz jak robili to Gates, Grove i Jobs kiedy sterowali swoimi firmami. Jak to ich strategie wiążą się z...
"Zasady strategii" to przyjemna do czytania książka, z której możemy dowiedzieć się przed wszystkim jak rozwijała się branża komputerowa (technologiczna). Co do samych autorów, myślę, że wiele dogłębniejszych informacji możemy znaleźć na własną rękę w Internecie lub z innych źródeł. Niemniej jednak przyjemnie się ją czyta, najważniejsze strategie i sposoby działania trzech prezesów przedstawione w jasnej i czytelnej formie zbioru zasad i wskazówek, z pewnością można z niej wyciągnąć kilka inspirujących lekcji.
"Zasady strategii" to przyjemna do czytania książka, z której możemy dowiedzieć się przed wszystkim jak rozwijała się branża komputerowa (technologiczna). Co do samych autorów, myślę, że wiele dogłębniejszych informacji możemy znaleźć na własną rękę w Internecie lub z innych źródeł. Niemniej jednak przyjemnie się ją czyta, najważniejsze strategie i sposoby działania trzech...
więcej Pokaż mimo toW kółko to samo i nudno.
W kółko to samo i nudno.
Pokaż mimo toSpodziewałam się czegoś innego, nie wiem czego dokładnie. Książka to zlepek analizy trzech postaci i ich największych osiągnieć pracy w korporacjach, które tworzyli. Parę ciekawych informacji, parę ważnych stron. Materiału trochę za mało na książkę, przez co czytana przeze mnie trochę po łepkach. Nie odradzam, ale w sumie też nie polecam książki. Jak ktoś ma ochotę to niech czyta, jeśli nie ma ochoty, to niech tego nie robi.
Spodziewałam się czegoś innego, nie wiem czego dokładnie. Książka to zlepek analizy trzech postaci i ich największych osiągnieć pracy w korporacjach, które tworzyli. Parę ciekawych informacji, parę ważnych stron. Materiału trochę za mało na książkę, przez co czytana przeze mnie trochę po łepkach. Nie odradzam, ale w sumie też nie polecam książki. Jak ktoś ma ochotę to niech...
więcej Pokaż mimo toCiekawa, fajnie napisana, szybko przyjemnie sie czyta. Polecam
Ciekawa, fajnie napisana, szybko przyjemnie sie czyta. Polecam
Pokaż mimo to