W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa

Okładka książki W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa Peter Sloterdijk
Okładka książki W cieniu góry Synaj. Przypis o źródłach i przemianach całkowitego członkostwa
Peter Sloterdijk Wydawnictwo: Aletheia publicystyka literacka, eseje
94 str. 1 godz. 34 min.
Kategoria:
publicystyka literacka, eseje
Tytuł oryginału:
Im Schatten des Sinai
Wydawnictwo:
Aletheia
Data wydania:
2014-01-30
Data 1. wyd. pol.:
2014-01-30
Liczba stron:
94
Czas czytania
1 godz. 34 min.
Język:
polski
ISBN:
9788362858491
Tłumacz:
Bogdan Baran
Tagi:
Bogdan Baran
Średnia ocen

6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
178
81

Na półkach: ,

"Te trzy teo­ge­niczne zbio­ro­wo­ści po­dzie­lają, ukształ­to­waną zna­cząco po raz pierw­szy przez sy­naj­skie sank­cje, in­ge­ren­cję w ży­cie swo­ich człon­ków w mo­dus cał­ko­wi­tego człon­ko­stwa – czy na­zywa się ono po he­braj­sku kana, po grecku ze­los, czy po arab­sku dżi­had. Uwi­dacz­nia się to m.in. we wspól­nej im głę­bo­kiej ner­wo­wo­ści w ob­li­czu groźby apo­sta­zji. By­łoby nie­roz­trop­nie uj­mo­wać pro­blem apo­sta­zji w na­ro­dach z pro­gramu we­dług wzoru wy­stę­po­wa­nia z Ko­ścioła w zmo­der­ni­zo­wa­nym spo­łe­czeń­stwie. W rze­czy­wi­sto­ści także obie po­wstałe po ju­da­izmie re­li­gie tak daw­niej, jak dziś uwa­żają – w du­chu sche­matu Sy­naj – opusz­cze­nie wspól­noty re­li­gij­nej za ze­rwa­nie przy­mie­rza, na­wet je­śli part­ne­rami przy­mie­rza nie są już Jahwe i Izrael, lecz Trój­je­dyny i jego wierni czy Al­lach i jego mu­zuł­mań­ska gmina. Dla­tego nie dziwi, że całe zbio­ro­wo­ści z pro­gramu w cza­sach swej spo­łecz­nej do­mi­na­cji mo­gły „od­szcze­pień­ców” i znu­żo­nych re­li­gią ka­rać de iure śmier­cią, a przy­naj­mniej ob­kła­dać escha­to­lo­giczną klą­twą i z serca pły­ną­cym po­tę­pie­niem. Jesz­cze dzi­siej­szy is­lam jest wprost opę­tany pro­ble­mem apo­sta­zji (ridda),jak o tym świad­czy m.in. fa­talne orze­cze­nie z 1978 roku ko­mi­sji do spraw fa­twy Uni­wer­sy­tetu al-Azhar w Ka­irze (naj­bar­dziej sza­no­wa­nej in­sty­tu­cji sun­nic­kiego is­lamu): zgod­nie z tym orze­cze­niem na­wet obec­nie można w pew­nych oko­licz­no­ściach za­bi­jać apo­sta­tów jako zdraj­ców Al­la­cha. Dzi­siej­szy is­lam prze­ja­wia przy tym bar­dziej niż kie­dy­kol­wiek wcze­śniej nie­uf­ność wo­bec rze­czy­wi­stych lub rze­ko­mych bluź­nierstw. Jako na­le­żący do zbio­ro­wo­ści wier­nych, któ­rej człon­ko­wie co­raz wy­raź­niej wy­czu­wają wła­sne kul­tu­rowe sła­bo­ści, nie­któ­rzy mu­zuł­ma­nie nie prze­pusz­czą żad­nej oka­zji po­zwa­la­ją­cej im po­czuć się ob­ra­żo­nymi przez nie­wier­nych. Na w znacz­nej mie­rze wy­ima­gi­no­wane lub w…y­cze­ki­wane ataki od­po­wia­dają ze­loc­kim umac­nia­niem gra­nic."

"Te trzy teo­ge­niczne zbio­ro­wo­ści po­dzie­lają, ukształ­to­waną zna­cząco po raz pierw­szy przez sy­naj­skie sank­cje, in­ge­ren­cję w ży­cie swo­ich człon­ków w mo­dus cał­ko­wi­tego człon­ko­stwa – czy na­zywa się ono po he­braj­sku kana, po grecku ze­los, czy po arab­sku dżi­had. Uwi­dacz­nia się to m.in. we wspól­nej im głę­bo­kiej ner­wo­wo­ści w ob­li­czu groźby...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    19
  • Przeczytane
    13
  • Posiadam
    5
  • Filozofia
    4
  • Religia
    2
  • 2) Filozofia: Teksty źródłowe
    1
  • 2016
    1
  • ♥ Biblioteczka (Σ)
    1
  • Inne
    1
  • Teraz czytam
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także