Najnowsze artykuły
- ArtykułyHobbit Bilbo, kot Garfield i inni leniwi bohaterowie – czyli czas na relaksMarcin Waincetel14
- ArtykułyCzytasz książki? To na pewno…, czyli najgorsze stereotypy o czytelnikach i czytaniuEwa Cieślik243
- ArtykułyPodróże, sekrety i refleksje – książki idealne na relaks, czyli majówka z literaturąMarcin Waincetel11
- ArtykułyPisarze patronami nazw ulic. Polscy pisarze i poeci na początekRemigiusz Koziński42
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Michał Marzec-Remiszewski,
1
6,6/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
6,6/10średnia ocena książek autora
66 przeczytało książki autora
38 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Smokopolitan (1/2015)
Andrzej Pilipiuk, Michał Marzec-Remiszewski
6,9 z 22 ocen
36 czytelników 5 opinii
2015
Najnowsze opinie o książkach autora
Smokopolitan 3 (3/2015) Paweł Majka
7,2
Opowiadania mocno nierówne, niedopracowane i nie będące w stanie wywrzeć na czytelniku mocniejszego wrażenia, choć chwilami potrafiące ująć pomysłem czy zgrabną frazą.
Nominowany do Zajdla "Koziorożec i smok" - jak już pisałem w opinii zajdlowskiej antologii - szwankuje w finale. "Chichotek" Wróbla jest oparty na ładnie makabrycznym pomyśle i sprytnych wierszykach, ale ma zaburzone proporcje między główną treścią a klamrą, a i ostatnie wierszyki są pisane trochę na kolanie. "Na psa urok!" Rybińskiego jest całkiem oryginalny, acz mocno chaotyczny i parę razy potrafi zgubić czytelnika - być może warto by było napisać go od nowa i w większej nieco objętości, z jaśniejszymi, mniej telegraficznymi opisami funkcjonowania stworzenia. Uwagę zwraca też "Złota spirala" Marca-Remiszewskiego, tekst najbliższy dawnemu pojęciu sf, tyle że znowu - rozmywający się pod koniec, nie posiadający pomysłu na ładne domknięcie i przez moment próbujący dobić matematyką.
Zdecydowanie natomiast rozczarowują "Glejt" Jarmuły, za długi jak na humoreskę opartą praktycznie na anegdocie, a także "Jak to się robi w Zaskrzypiu" Majki, irytujący przekombinowanym i próbującym bawić na siłę językiem, choć przyznam, że z pewnych względów pomysł na opowiadanie jest mi bliski. Zawodzą też "Dni, które wstrząsnęły światem" Sokołowskiego, oparte na tuzinkowym pomyśle (plaga zombie) i zakończone zupełnie nonsensowną konkluzją. Na tym tle zaskakująco dobrze wypadają dwa niezobowiązujące shorty - "Fairy Drabble Blues" Jakubowskiej i "Gadżeciarz" Kłaka.
Owszem, jak na klubowe pisemko poziom prozy i tak jest całkiem wysoki, ale wciąż nie jest to literatura, przy której z wypiekami zarywa się noce.
Fantastyka Wydanie Specjalne 1(50) 2016 Greg Egan
7,3
Imago - Radomir Darmiła
Ładny język, zgrabne dialogi, postacie przekonujące i w sumie interesujący pomysł chociaż nie do końca przemyślany, pewne analizy nie do końca rozkminione i nie przekonała mnie paranoja ochrony. Przyjemna rzecz. 6/10
Pajęcza Wieża - Joanna Skalska
Wyraźne problemy językowe, ciężka nużąca narracja, fabuła trzymająca się na ślinę i klej, niewiarygodne postacie (np. wg. autorki, omnipotentny główny bohater, który jest szarą eminencją - drugim po bogu w królestwie, wszystko wie, wszyscy się go boją, ma masę szpiegów, kardynał Richelieu przy nim to przedszkolak - w rzeczywistości nie wie o najbardziej podstawowych sprawach w królestwie, wszystko go zaskakuje, nie potrafi przeprowadzić w zasadzie żadnych swoich planów a jeśli mu się coś udaje to przypadkiem, albo zupełnie wbrew jego działaniom - dawno nie spotkałem się z tak nieudolnie skonstruowanym bohaterem). Nędza i badziew. 2/10
Determinanty uczuć - Michał Marzec-Remiszewski
Literacka lipa, to felieton o teoriach świadomości, wolnej woli, determinantach emocji, marny felieton. Schemat, stereotyp, poruta. Szkoda czasu. 3/10
Kokon - Greg Egan
Dobrze napisane, interesujący pomysł - działania korporacji i stosunki społeczne w nieodległej przyszłości, świetnie przeprowadzony, szkoda tylko, że mniej więcej w połowie zorientowałem się, że zabił kamerdyner. Ale i tak najlepsza rzecz w numerze. 8/10
Kheldyu - Karl Schroeder
Ciekawy pomysł - nietypowa walka z zanieczyszczeniem w dość bliskim zasięgu, fabuła jak cie moge ale daje radę, przyzwoicie napisane. 6/10
Kroniki marsjańskie - Cory Doctorow
Pomysł na grę-społeczeństwo odrobinę wydumany ale biorąc pod uwagę, że to YA to jak najbardziej do przyjęcia. Fabuła, postaci na plus. Dorosłemu rzucą się w oczy pewne uproszczenia, dla młodziaków w sam raz. 7/10