Siła rekomendacji. Jak Amazon, Netflix i Spotify skutecznie angażują uwagę użytkowników

Okładka książki Siła rekomendacji. Jak Amazon, Netflix i Spotify skutecznie angażują uwagę użytkowników Michael Schrage
Okładka książki Siła rekomendacji. Jak Amazon, Netflix i Spotify skutecznie angażują uwagę użytkowników
Michael Schrage Wydawnictwo: ICAN Institute biznes, finanse
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
Recommendation Engines. How companies like Amazon and Netflix know what “you might also like”: the history, technology, business, and social impact of online recommendation engines.
Wydawnictwo:
ICAN Institute
Data wydania:
2021-04-21
Data 1. wyd. pol.:
2021-04-21
Język:
polski
ISBN:
9788395973277
Tagi:
amazon netflix spotify rekomendacje system rekomendacji polecenia produktowe bytedance silniki rekomendacji Stitch Fix technologia
Średnia ocen

8,0 8,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
8,0 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
12
12

Na półkach:

Okładka książki na pierwszy rzut oka kojarzy się z polubieniami w mediach społecznościowych. Nie ma jednak z tym za wiele wspólnego.

Autor książki jest wykładowcą na MIT i podjął się nakreślenia przyczyn, historii, narzędzi oraz przyszłości silników rekomendacji.

Nie jest to absolutnie żaden poradnik, ale rzetelna monografia naukowa. Tematyka jest na tyle zaawansowana oraz wykraczająca poza przyjęte dotychczas szablony, iż trzeba być dobrze wyspanym sięgając po tę książkę. Z jednej strony zaawansowane kwestie matematyczne, a z drugiej dylematy natury egzystencjalnej i wielu jaźni...

Niemniej jest to ciekawa pozycja dla tych, którzy lubią rozważać i wybiegać w przyszłość nie tylko na bazie marzeń, ale merytorycznych przesłanek, których w tej książce nie braknie.

Okładka książki na pierwszy rzut oka kojarzy się z polubieniami w mediach społecznościowych. Nie ma jednak z tym za wiele wspólnego.

Autor książki jest wykładowcą na MIT i podjął się nakreślenia przyczyn, historii, narzędzi oraz przyszłości silników rekomendacji.

Nie jest to absolutnie żaden poradnik, ale rzetelna monografia naukowa. Tematyka jest na tyle zaawansowana...

więcej Pokaż mimo to

avatar
71
71

Na półkach:

Żyjemy w świecie poleceń, sugestii i rekomendacji. W większości sytuacji, gdzie w grę wchodzi zakup nowego sprzętu RTV/AGD, wybór hotelu na nocleg czy też obejrzenie serialu lub filmu – staramy korzystać się z opinie i poleceń innych ludzi. Pytamy znajomych lub sugerujemy się ocenami w serwisach internetowych – w porównywarkach gdzie istotną rolę również gra cena czy pod danymi produktami w witrynach które je sprzedają. Wraz z nastaniem ery Netflixa i Amazona, pojawiły się także silniki rekomendacji i nagle ludzie odkryli, że ktoś im coś podsuwa pod nos. Jednak tak działo się od tysięcy lat i ludzkość polegała od zawsze na rekomendacjach – tylko odbywało się to głównie w formie ustnej. Michael Schrage w swojej książce “Siła rekomendacji” opisuje losy rekomendacji i wpływania na nasze decyzje zakupowe oraz wybory związane z korzystaniem z dobrodziejstw serwisów streamingowych.


Bezcenne opinie i podpowiedzi

W niewielu sytuacjach związanych z konsumpcjonizmem ludzie kierują się własnymi preferencjami, a nawet jeśli myślą, że mają wolną wolę wyboru i są niezależni – to i tak nieświadomie wpływają na nich opinie i polecenia. Dawniej przed zakupem konkretnej rzeczy pytano inne osoby co myślą i jak sprawuje się ten produkt, którego zakup rozważamy. Dzisiaj również ma to miejsce, lecz w większym stopniu sięgamy po informacje w Internecie. Jeśli dany przedmiot ma 300 pozytywnych opinii i 10 negatywnych, to z pewnością jest to dla nas sygnał, że warto go nabyć. Czujemy się wówczas pewniejsi i bardziej spokojni o funkcjonowanie tej rzeczy i wydanie naszych ciężko zarobionych pieniędzy. Michael Schrage wyjaśnia czytelnikom skąd wzięły się rekomendacje i jak korzystamy z nich współcześnie. Pomimo wielu negatywnych opinie związanych z poleceniami i silnikami rekomendacji jakie oddziałują na nas praktycznie codziennie, autor bardzo pozytywnie odnosi się do ich działania. Wskazuje na wartościowe działanie nieustannie usprawnianych silników i ich coraz lepsze funkcjonowanie. Wysuwa tezę, że bez celnych wskazówek z ich strony, przegapiliśmy wiele rzeczy na, które warto zwrócić uwagę. Zebrane w Internecie dane, na podstawie naszego zachowania pomagają aplikacjom zaproponować nam nowe seriale, filmu i muzykę. Robią to w taki sposób, aby rozrywka jak najlepiej trafiła w nasze gusta. Wszystko to dla naszego dobra – a raczej jak najlepiej spędzonego czasu – co sprawi że szybko wrócimy do konkretnego serwisu po kolejna dawkę emocji.

Całość recenzji znajduje się pod adresem:

https://silanauki.pl/sila-rekomendacji-michael-schrage/

Autor recenzji:

Tomasz Nowacki
silanauki.pl

Żyjemy w świecie poleceń, sugestii i rekomendacji. W większości sytuacji, gdzie w grę wchodzi zakup nowego sprzętu RTV/AGD, wybór hotelu na nocleg czy też obejrzenie serialu lub filmu – staramy korzystać się z opinie i poleceń innych ludzi. Pytamy znajomych lub sugerujemy się ocenami w serwisach internetowych – w porównywarkach gdzie istotną rolę również gra cena czy pod...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    16
  • Przeczytane
    2
  • Business
    1
  • ! BŚ
    1
  • Inne
    1
  • Posiadane (e-book)
    1
  • Biznes
    1

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także