Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Postawy Polaków wobec pracy w zarządzaniu kapitałem ludzkim

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788375267006
liczba stron
252
słowa kluczowe
kapitał ludzki, zarządzanie
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Racjonalność wielu decyzji zarządczych związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim i mających wpływ na wartość kapitału ludzkiego oraz budowanie strategii rozwoju firm zależy od znajomości postaw wobec pracy określonych grup zawodowych. Wiedza na ten temat powinna przesądzić o zastosowaniu w praktyce konkretnego instrumentarium, na przykład sposobów motywowania i rozwiązań z zakresu...

Racjonalność wielu decyzji zarządczych związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim i mających wpływ na wartość kapitału ludzkiego oraz budowanie strategii rozwoju firm zależy od znajomości postaw wobec pracy określonych grup zawodowych. Wiedza na ten temat powinna przesądzić o zastosowaniu w praktyce konkretnego instrumentarium, na przykład sposobów motywowania i rozwiązań z zakresu organizacji pracy, a także o sposobach kształtowania ścieżek kariery zawodowej czy budowania relacji interpersonalnych.

Jeszcze do niedawna miarą jakości kapitału ludzkiego były kwalifikacje pracowników, wyrażane poziomem wykształcenia, zdobytym doświadczeniem oraz umiejętnościami niezbędnymi do wykonania konkretnej pracy. Obecnie oczekiwania pracodawców wykraczają poza zakres samych kwalifikacji. Szczególny wpływ na sukces firmy mają takie postawy pracowników, jak kreowanie zmian, identyfikacja z firmą oraz zaangażowanie w pracę.

Tematem książki jest określenie postaw wobec pracy różnych grup zawodowych oraz analiza determinujących je czynników w firmach funkcjonujących w polskiej gospodarce. Kolejne rozdziały poświęcono analizie postaw cząstkowych składających się na ogólną postawę wobec pracy.

Szczegółowo omówiono:

wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji oraz etosu pracy w świadomości Polaków
mobilność przestrzenną i zawodową Polaków
organizacyjne uwarunkowania zaangażowania związane z warunkami środowiska pracy
determinanty zadowolenia z pracy oraz czynniki wpływające na satysfakcję zawodową
kwestię współzarządzania
źródła autorytetu wśród pracujących i bezrobotnych Polaków
oczekiwania wobec pracy osób bezrobotnych.

W publikacji wykorzystano wyniki trzech interdyscyplinarnych badań empirycznych, przeprowadzonych w 2008 roku przez jej autorów.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Wolters Kluwer, 2009

źródło okładki: http://www.profinfo.pl/p,,37308.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd