forum Oficjalne Aktualności
Literacki łańcuszek na FB
Co jakiś czas na facebooku pojawia się kolejna zabawa wciągająca użytkowników. Było już picie piwa na czas, było (i nadal jest) oblewanie się kubłem lodowatej wody, było wymienianie przez tydzień trzech radości dnia codziennego – a teraz przyszedł czas na literaturę. Zasada jest prosta: należy wymienić 10 książek, które są dla nas istotne, a następnie zaprosić konkretnych znajomych do wymienienia swoich.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [66]
1. "Trylogia" - za wspomnienia z dzieciństwa
2. "Lalka" - za postać Wokulskiego
3. "Rok 1984" - za emocje
4. "Grona gniewu" - za odkrycie, że nie mając już nic też można się czymś podzielić
5. "Mistrz i Małgorzata" za odkrycie realizmu magicznego
6. "Tysiąc wspaniałych słońc" - za ulgę, że jestem kobietą tu i teraz
7. "Mroczna wieża" cały cykl - za odkrycie innych książek...
Gdyby to kogoś interesowało, to na blogu zamieściłem swoją dziesiątkę wraz z towarzyszącymi jej refleksjami http://pandziejaszek.blogspot.com/2014/09/rozkminka-o-wyzwaniu.html
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
1. Władca Pierścieni cala trylogia
2. Harry Potter
3. I wciąż ją kocham
4. Zastępcza żona
5. Traktat o łuskaniu fasoli
6. Chłopcy z placu broni
Jest to trudne, ale książki te zstały długo w pamięci:
1. Janusz Korczak "Kajtuś czarodziej".
2. Alan Alexander Milne "Kubuś Puchatek" - zawsze traktowałam ją jako powiastkę filozoficzną
3. Denis Diderot "Kubuś Fatalista i jego Pan" - coś do śmiechu
4.Antoine de Saint-Exuppery "Mały książę" = następna powiastka filozoficzna.
5. Melchir Wańkowicz "Ziele na kraterze"-...
Próbowałem. Poległem. W mniej niż stu się nie zmieszczę, a i w setce z trudnością.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
To jest bardzo trudne (kolejność przypadkowa):
1. Margaret Mitchell " Przeminęło z wiatrem"
2. Carlos Ruiz Zafón "Cień wiatru"
3. Alex Haley "Korzenie"
4. Jack London "Martin Eden"
5. William Wharton "Tato"
6. Emil Zola "Germinal"
7. Maria Nurowska "Listy miłości"
8. Éric-Emmanuel Schmitt "Oscar i pani Róża"
9. Khaled Hosseini "Chłopiec z latawcem"
10.Henryk Sienkiewicz...
https://www.facebook.com/pages/Kto-czyta-%C5%BCyje-wielokrotnie-inny-na-jeden-%C5%BCywot-jest-skazany/934495679900879?ref=hl
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
1. Markus Zusak „Złodziejka książek”
Książka, która całkowicie mnie pochłonęła i której zakończenie mimo, że byłam na nie przygotowana i tak zapadło w pamięci na długi czas.
2. Charlotte Brontë „Jane Eyre”
Ciężko mi powiedzieć za co dokładnie. Chyba po prostu za to jak pokazuje, że każdy ma szanse być szczęśliwym.
3. Victor Hugo „Nędznicy”
Nie wiem, czy po raz drugi...
Z konieczności dokonania wyboru tylko dziesięciu książek, moja lista jest bardzo okrojona...
1. "Mały książę" - Antoine de Saint-Exupéry
2. "Fale" - Virginia Woolf
3. "Opowieść dla przyjaciela" - Halina Poświatowska
4. "Siekierezada" - Edward Stachura
5. "Dolina Tęczy/Rilla ze Złotego Brzegu" (1 tom) - Lucy Maud Montgomery
6. "O psie, który jeździł koleją" - Roman Pisarski
...
Jeszcze wiele książek przede mną, ale na dzień dzisiejszy lista wygląda następująco (kolejność przypadkowa):
1) "Mistrz i Małgorzata" - M. Bułhakow (moja perełka, z pewnością wrócę do niej jeszcze wiele razy)
2) "Władca Pierścieni" - J. R. R. Tolkien
3) "Posłaniec" - M. Zusak
4) "Rok 1984" - G. Orwell
5) "Oskar i Pani Róża" - E. E. Schmitt
6) "Harry Potter" - J. K. Rowling...