forum Oficjalne Aktualności
Książki true crime. 10 utworów o prawdziwych zbrodniach
True crime jest gatunkiem literackim (ale także filmowym czy podcastowym), w którym autor bada rzeczywistą zbrodnię i pisze czy opowiada o niej. Jeśli interesują Ciebie prawdziwe zbrodnie w literackim przekazie, oto moja lista 10 najciekawszych książek z gatunku true crime.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [20]
Co do "Czarnej", to Beata to imię żony, nie kochanki. Nauczycielka morderczyni to Maryśka.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDodałabym tu reportaż Asne Seierstad "Jeden z nas". Oprócz analizy życia i motywów Breivika, znajdziemy w niej równie wiele o ofiarach, ich rodzinach, społeczeństwie i działaniu służb.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW tym zestawieniu zabrakło tytułu: "Doberman" w którym Jacek Piekiełko przedstawia na łamach powieści historię bodaj najbrutalniejszego mordercy w dziejach postsowieckiej Rosji. Doberman
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJak dla mnie można tu zakwalifikować również Uderzenie w czerń. Morderstwo, pieniądze i walka o władzę w Chinach. Może jeszcze bardziej przerażające niż pojedyncze przypadki, czy historie jakiś "czybków" którzy kogoś zabili.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZabrakło tu: Ostatni trop. Tajemnica zaginięcia sióstr Lyonoraz Głosy. Co się zdarzyło na wyspie Jersey
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Douglas Preston i Mario Spezi POTWÓR Z FLORENCJI
Michelle McNamara OBSESJA ZBRODNI
John Grisham NIEWINNY CZŁOWIEK
Polecam komiks "Zabójca znad Green River" zbrodni było dużo bo aż 49 a to wszystko z rąk jednego człowieka, możliwe że ta liczba jest zaniżona, jak to bywa z takimi mordercami.
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4910219/green-river-killer-a-true-detective...
Byłoby jednak wskazane, żeby autorka tekstu dokonała korekty w imieniu Harper Lee 😉
Swoją książkową przygodę z tym gatunkiem zaczynałem w sumie od Thorwalda, więc obydwa tomy
Stulecie detektywów oraz
Godzina detektywów
są u mnie na samym szczycie zestawienia. Na pewno...
Polecam jeszcze "Mocną więź" Magdaleny Majcher. Mocna więź
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCała seria Maxa Czornyja na faktach jest genialna, ale jeszcze mocniej kosi umysł Bestia z Buchenwaldu w końcu też to true crime tyle że w scenerii obozowej.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post