rozwiń zwiń

Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

Okładka książki Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić
Michael E. Gerber Wydawnictwo: MT Biznes biznes, finanse
208 str. 3 godz. 28 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2007-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2005-03-27
Liczba stron:
208
Czas czytania
3 godz. 28 min.
Język:
polski
ISBN:
9788388970887
Średnia ocen

                7,5 7,5 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,5 / 10
464 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
348
253

Na półkach:

Zazwyczaj nie czytam tego typu literatury, ale staram się mieć otwarty umysł. Chyba coś w tym jest, że najlepsi uczniowie zostają dobrymi specjalistami, którzy zapadają się pod ciężarem ambicji i bezwładności świata. Chciałbym to zmienić, ale nie potrafię.
"Uzmysławiają sobie, że najlepsze z najlepszych firm są odwzorowaniami sprawdzających się modeli biznesowych. Reprezentują przedsiębiorcze spojrzenie, które mówi, że produkty i praca nie są tym, co liczy się najbardziej. Że najważniejsze w firmie jest to, jak ona wygląda, jak działa i jak wykonuje to, co powinna."
Książka ma wiele zalet. Chciałbym się podzielić najważniejszymi przemyśleniami po lekturze. Często wpadamy w pułapkę myślenia o własnych umiejętnościach jako o podstawie do założenia firmy. To błąd. Otwierając małą firmę, trzeba myśleć o modelach biznesowych, a nie o wykonywaniu tej samej dobrze znanej pracy. W ten sposób można z świetnego specjalisty stać się słabym księgowym, zarządzającym, marketingowcem, sprzedawcą.
"Firma specjalisty prawie zawsze koncentruje się na rzeczach, które sprzedaje, a nie na sposobie prowadzenia interesów, na kliencie."
Należy pamiętać, że Twoja firma to nie Ty. Musimy tak tworzyć swoje firmy, by miały odrębne cechy i zbiory zasad niż my sami. Trzeba tak budować firmę, by była ona powielanym modelem biznesowym dla potencjalnych franczyzobiorców.
Twórca McDonald's powiedział:
"Kroc stanął przed zadaniem opracowania przewidywanego modelu biznesowego. Modelu opartego na sprawnym procesie, a nie na ludziach. Modelu, który by dobrze funkcjonował bez osobistego zaangażowania przedsiębiorcy."
W książce znajduje się świetny opis, jak zostały rozrysowane stanowiska w przyszłej firmie dwóch braci gazeciarzy. To chyba najbardziej wartościowy rozdział książki.
Dodatkowo na zawsze zapamiętam sposób działania tego hotelu nad oceanem. Każde przedsiębiorstwo powinno być dobrze działającym systemem, który zwraca uwagę na najmniejszy detal. Nie łudze się, że lektura zrobi ze mnie przedsiębiorcę. Nie mam predyspozycji i pewnie mam kolidujące poglądy społeczne. Osobiście uważam, że duża część z tych umiejętności i predyspozycji jest kształtowana w rodzinie przez pokolenia

Zazwyczaj nie czytam tego typu literatury, ale staram się mieć otwarty umysł. Chyba coś w tym jest, że najlepsi uczniowie zostają dobrymi specjalistami, którzy zapadają się pod ciężarem ambicji i bezwładności świata. Chciałbym to zmienić, ale nie potrafię.
"Uzmysławiają sobie, że najlepsze z najlepszych firm są odwzorowaniami sprawdzających się modeli biznesowych....

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    1 391
  • Przeczytane
    565
  • Posiadam
    110
  • Teraz czytam
    54
  • Biznes
    37
  • Chcę w prezencie
    16
  • Do kupienia
    6
  • Audiobook
    6
  • Biznes, finanse
    5
  • 2023
    5

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także