Mistrzowie skalowania biznesu
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Mtbiznes.pl
- Data wydania:
- 2022-09-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2022-09-16
- Liczba stron:
- 350
- Czas czytania
- 5 godz. 50 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788382311587
- Tłumacz:
- Marcin Kowalczyk
Czego możesz się nauczyć od prawdziwej legendy Doliny Krzemowej i całego panteonu kultowych liderów? Że kluczem do sukcesu w skalowaniu biznesu nie jest talent, sieć znajomości czy doskonała strategia. Najważniejszy jest przedsiębiorczy umysł — swoiste nastawienie na przedsiębiorczość, które można kształtować i rozwijać.
Reid Hoffman — założyciel LinkedIn, inwestor w funduszu inwestycyjnym VC Greylock Partners — jest rozchwytywanym doradcą szefów firm i państw. W każdym odcinku swojego podcastu Masters of Scale rozmawia z innym gościem wizjonerem. Jego rozmówcami byli zarówno liderzy kultowych firm takich jak Apple, Nike, Netflix, Spotify, Starbucks, Google, Instagram czy Microsoft, jak i założyciele nowatorskich i przełomowych start-upów, m.in. 23andMe, TaskRabbit, Black List i Walker & Company, które rozwiązują problemy XXI wieku.
Wszystkie barwne historie, wnikliwe analizy i wnioski współczesnych założycieli i liderów zostały zebrane w niniejszą książkę. Łączą się w niej w zestaw praktycznych, choć często sprzecznych z intuicją, zasad. Jak wpaść na dobry pomysł i przekształcić go w skalowalny biznes? Czego możemy się nauczyć, słysząc „niepewne NIE”? Kiedy powinniśmy przestać słuchać naszych klientów? Które pożary należy gasić natychmiast, a którym można pozwolić się tlić? I czy próbując uczynić ten świat lepszym miejscem, można zarobić jakieś pieniądze?(Odpowiedź: Tak. Ale zyski i wartości muszą iść ze sobą w parze).
Dzięki tej książce poznasz nie tylko zwycięskie strategie współczesnych liderów skalowania, ale także dowiesz się o ich licznych i czasem naprawdę żenujących błędach oraz chwilach porażek. Ale co najważniejsze –ich historie pokażą Ci, jak przejść do fazy rozwoju, w której Twoja firma będzie osiągać wysokie i szybko rosnące przychody przy jednoczesnych wysokich zyskach.
***
A gdybyś tak, zamiast uczyć się od jednego przedsiębiorcy, mógł jednocześnie przyswoić wiedzę od wielu najznamienitszych założycieli firm naszych czasów?Ta książka, łącząc wciągające historie z praktycznymi wnioskami i spostrzeżeniami liderów światowego formatu, pomoże ci zrealizować twoje największe, najodważniejsze pomysły.
—ADAM GRANT, autor bestsellerów „New York Timesa” Leniwy umysł i Buntownicy oraz gospodarz podcastu TED WorkLife
Książka, którą trzeba zabrać ze sobą na bitwę, jaką jest budowanie firmy lub kariery. Jest pełna dobrze napisanych historii, ale najważniejszym jej elementem są wnioski, które wyciąga z nich Hoffman — konkretne, praktyczne i łatwe do zapamiętania.
—REED HASTINGS, współzałożyciel i dyrektor generalny Netflixa
Reid Hoffman wyśmienicie potrafi przejść prosto do sedna każdego przypadku biznesowego i zamienić go w niezapomnianą lekcję. Jeśli jesteś na etapie skalowania swojej firmy — lub po prostu lubisz dobrze opowiedziane historie — to jest książka, w której się rozsmakujesz.
—BOB IGER, prezes i dyrektor wykonawczy The Walt Disney Company
Bez względu na to, czy prowadzisz start-up, czy próbujesz wprowadzić zmianę w dużej organizacji, zasady biznesowe przedstawione w tej książce pomogą ci wdrożyć swoją strategię w sposób kreatywny, spójny i realistyczny.
—SATYA NADELLA, dyrektor generalny Microsoft Corporation
Aby móc być przywódcą z wizją i sercem, należy zacząć od słuchania i uczenia się od innych. Książka ta składa się z krótkich historii, z których każda stanowi oddzielną ważną lekcję. Jest pełna konkretnych (czasem zaskakujących!) rad, które pomogą ci przyspieszyć twoją podróż.
—ANGELA AHRENDTS, była dyrektor generalny Burberry i szefowa działu Apple Retail
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 15
- 10
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Głównym autorem książki jest Reid Hoffman, założyciel i były CEO serwisu LinkedIn, a obecnie inwestor finansowy. Ponadto autor prowadzi od kilku lat serwis internetowy / podcast o nazwie Masters of Scale, promujący i dokumentujący na konkretnych przykładach zagadnienia skalowania biznesu. Po polsku ukazały się trzy książki jego autorstwa / współautorstwa: „Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata”, „Jesteś start-upem” oraz „Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm”.
Można powiedzieć, że książka jest „odpryskiem” serwisu Masters of Scale w tym sensie, że wykorzystuje bogaty materiał informacyjny zgromadzony w trakcie jego kilkuletniego działania.
Tematem książki jest skalowanie biznesu (ang. scaling a business). Termin „skalowanie biznesu” przyjął się już w polskim języku biznesowym. Zgodnie z definicją podaną w książce, skalowanie to zwiększanie przychodów firmy bez zwiększania kosztów wytworzenia, które powinno wykorzystywać dźwignię operacyjną. W innym wypadku mówimy nie o skalowaniu, ale po prostu o wzroście (ang. growth).
Można powiedzieć, że skalowanie to Święty Graal biznesu: jaka firma nie chciałaby szybko zwiększać przychodów bez wzrostu kosztów?!
Książka ma dwa główne wątki.
Pierwszy z nich to błyskotliwa, bogata w szczegóły i przykłady narracja o firmach, którym z sukcesem udało się osiągnąć skalowanie. Czytelnik poznaje historię i zagląda za kulisy zarówno wielkich i znanych, jak i mniejszych i mniej znanych firm. Zwłaszcza te drugie z oczywistych powodów powinny być interesujące dla polskiego czytelnika. Ta narracyjna warstwa książki stanowi świetne czytadło i nie stawia czytelnikowi żadnych barier ani wymagań pod względem biznesowego, branżowego, koncepcyjnego, czy terminologicznego przygotowania do lektury.
Drugi wątek to liczne, dwojakiego rodzaju komentarze Reida Hoffmana: w formie „analiz Reida” oraz „teorii Reida”. Te pierwsze stanowią rodzaj uogólnionej analizy informacji przekazywanych w warstwie narracyjnej. Z kolei te drugie to rodzaj skrótowo sformułowanych teorii na temat tego, jak następuje lub może następować przejście od fazy start-upu poprzez skalowanie do fazy rozwoju, w której firma osiąga wysokie i szybko rosnące przychody przy jednoczesnym osiąganiu wysokich zysków. Komentarze są wyróżnione za pomocą ramek, dzięki czemu łatwo odróżniają się od narracji.
To jest jedna z ciekawszych i lepiej napisanych książek biznesowych, jakie ostatnio czytałem. Książka udanie łączy świetnie czytającą się narrację z pogłębioną analizą biznesu zawartą w komentarzach. Dzięki temu zainteresuje zarówno młodego przedsiębiorcę, jak i profesora / wykładowcę biznesu.
Głównym autorem książki jest Reid Hoffman, założyciel i były CEO serwisu LinkedIn, a obecnie inwestor finansowy. Ponadto autor prowadzi od kilku lat serwis internetowy / podcast o nazwie Masters of Scale, promujący i dokumentujący na konkretnych przykładach zagadnienia skalowania biznesu. Po polsku ukazały się trzy książki jego autorstwa / współautorstwa: „Rozmowa z chatem...
więcej Pokaż mimo toKsiążka napisana typowo po amerykańsku, czyli piękne historie sukcesu bez praktycznie żadnych merytorycznych szczegółów. Dużo ogólników, pięknych frazesów i banałów z którymi ciężko cokolwiek zrobić. Niektóre historie były inspirujące dlatego daje aż 4 gwiazdki, inaczej byłoby jeszcze niżej
Książka napisana typowo po amerykańsku, czyli piękne historie sukcesu bez praktycznie żadnych merytorycznych szczegółów. Dużo ogólników, pięknych frazesów i banałów z którymi ciężko cokolwiek zrobić. Niektóre historie były inspirujące dlatego daje aż 4 gwiazdki, inaczej byłoby jeszcze niżej
Pokaż mimo toKsiążka dobra na początek, gdy chcemy w pigułce dowiedzieć się pewnych informacji o firmach i ich przygodach. Dla mnie książka trochę za późno wpadła w ręce przeczytałam już kilka biografii/reportaży o tej tematyce, więc powtarzanie pewnych informacji było dla mnie nużące. Ale sądzę, że wiele osób powinno jej spróbować 🙂
Książka dobra na początek, gdy chcemy w pigułce dowiedzieć się pewnych informacji o firmach i ich przygodach. Dla mnie książka trochę za późno wpadła w ręce przeczytałam już kilka biografii/reportaży o tej tematyce, więc powtarzanie pewnych informacji było dla mnie nużące. Ale sądzę, że wiele osób powinno jej spróbować 🙂
Pokaż mimo toReid Hoffman to założyciel serwisu LinkedIn, ponadto doradca liderów najwiekszych światowych firm i państw, a przy tym twórca podcastu Master of Scale. W swojej książce przedstawił wiele historii usłyszanych podczas nagrywania podcastów wraz z analizą i wnioskami.🎙️
•
Wiele osób myśli, że największe firmy na świecie powstały bez najmniejszych problemów i przeciwności. Nic bardziej mylnego - niejednokrotnie właściciele aktualnie ogromnych przedsiębiorstw byli odsyłani z kwitkiem i nikt nie pokładał żadnych szans w powodzeniu ich pomysłu.
•
Autor przedstawia Czytelnikowi:
▪️różne oblicza słowa „Nie”,
▪️jak zachowywać się na początkowym etapie rozkręcania biznesu,
▪️jak zadbać o pierwszych klientów,
▪️jak dostrzec potencjał drobnej zmiany w czymś co już istnieje,
▪️że bardzo ważne jest szybkie podejmowanie decyzji,
▪️zwraca uwagę, że czasem trzeba ignorować małe pożary pojawiające się po drodze a skupić się na działaniu,
▪️że warto korzystać z wiedzy i doświadczenia innych liderów.
•
To idealna pozycja dla każdego kto jest przedsiębiorcą lub zamierza otworzyć swój biznes. W tej pozycji poznajemy mnóstwo strategii, które okazały się zwycięskie. Wszystkie historie okraszone są anegdotami, z których dowiadujemy się o popełnionych błędach i chwilach porażki. Natomiast to wszystko dokładnie obrazuje rozwój i to jak osiągać wysokie przychody w firmie💰
•
Ogrom przydatnej wiedzy, jednakże skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Natomiast na pewno warto poznać z czym mierzyli się najwięksi światowi liderzy.
Ja na pewno postaram się odszukać odcinki podcastów gdzie gośćmi byli założyciele znanych firm jak Netflix, Apple, Instagram czy Starbucks.☕️
Jeśli jesteście zainteresowani tematem to warto sięgnąć po tę pozycje.
Reid Hoffman to założyciel serwisu LinkedIn, ponadto doradca liderów najwiekszych światowych firm i państw, a przy tym twórca podcastu Master of Scale. W swojej książce przedstawił wiele historii usłyszanych podczas nagrywania podcastów wraz z analizą i wnioskami.🎙️
więcej Pokaż mimo to•
Wiele osób myśli, że największe firmy na świecie powstały bez najmniejszych problemów i przeciwności. Nic...