Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi w
- Kategoria:
- językoznawstwo, nauka o literaturze
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej "Academica"
- Język:
- polski
- Tagi:
- gry komputerowe antologia językoznawstwo
Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także ilustrują ewolucję myślenia o grach. To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące pytania:
? czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom?
? o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury?
? jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele produkcji?
Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych, prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji grania.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 28
- 12
- 6
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi w
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Szukając materiałów do pracy licencjackiej, trudno było mi znaleźć pozycje naukowe w języku polskim, które omawiałyby problematykę gier komputerowych. Gdy zaś już je znajdowałem, bywały… różne. „Światy z pikseli” bardzo mi pomogły.
Ogółem trzeba zaznaczyć, że badania nad grami nie są aż tak zajmujące, by co rusz stykać się na ich obszarze z nowymi autorami. Nazwiska takie jak Aarseth, Bartle czy Frasca pojawiają się w sporej części opracowań. Przywoływane. Tutaj jednak mamy styczność z ich najważniejszymi artykułami naukowymi, co się ceni. Jest tu trochę o wszystkim. Książka podejmuje chyba wszystkie ważne wątki gier komputerowych, przynajmniej te do roku 2010. Niektóre teksty przypadły mi do gustu bardziej niż inne, niektóre koncepcje wyszły już z użycia lub się nie przyjęły, ale za każdym razem są to rzeczy ważne, warte poznania i przytoczenia.
Na odwrocie książki jest kilka słów o tym, dla kogo jest kierowana. Nie przez przypadek studenci są wymienieni jako pierwsza grupa docelowa. Następnie pedagodzy i gracze. Jeśli mam być szczery, pozycja ta zasługuje na najwyższą możliwą ocenę chociażby przez to, że jest prawdopodobnie jedyną na rynku antologią tak ważnych dla badań nad grami teksów. Czy jednak jest aktualna? Czy ktoś, kto w gry po prostu gra, znajdzie w niej coś nowego? Na oba te pytania muszę odpowiedzieć przecząco. Gry rozwijają się zbyt prężnie i są zdecydowanie zbyt skomplikowane jako element kultury, by badać je wedle starych metod i opierać się na przestarzałych tekstach.
Szukając materiałów do pracy licencjackiej, trudno było mi znaleźć pozycje naukowe w języku polskim, które omawiałyby problematykę gier komputerowych. Gdy zaś już je znajdowałem, bywały… różne. „Światy z pikseli” bardzo mi pomogły.
więcej Pokaż mimo toOgółem trzeba zaznaczyć, że badania nad grami nie są aż tak zajmujące, by co rusz stykać się na ich obszarze z nowymi autorami. Nazwiska takie...
Nie tego się spodziewałem - za dużo analizy a za mało o tematyce która mnie interesuje (gry stricte jako gry)
Nie tego się spodziewałem - za dużo analizy a za mało o tematyce która mnie interesuje (gry stricte jako gry)
Pokaż mimo to