forum Oficjalne Aktualności
Co po „Wichrowych wzgórzach”? Książki dla miłośników sióstr Brontë i Jane Austen
Jest prawdą powszechnie znaną, że każda kobieta powinna jak najszybciej znaleźć męża. Jeśli, oczywiście, żyje w XIX wieku i nie zamierza się buntować przeciw skostniałej tradycji. W przeciwnym bowiem razie czeka ją koszmarny los – staropanieństwo, uczenie cudzych dziatek, życie na łasce innych lub, o zgrozo, może jej się w głowie uroić nawet marzenie o pisarskiej karierze.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [20]
Biorąc pod uwagę fakt, że Wichrowe wzgórza to jednak rasowy thriller, niesamowicie romansowa ta lista, a brak przede wszystkim Frankensteina w zasadzie identycznym motywem przewodnim - odrzucenie powodujące samonakręcającą się spiralę nienawiści / zbrodni. I jakby nie patrzeć, wraz z Wichrowymi wzgórzami oraz Drakulą, to właśnie Frankenstein tworzy tercet najbardziej...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejPolecam "Dzieła wybrane " Jane Austen, sa dwa tomy, naprawdę warto przeczytać!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDlaczego ten wstęp zaczyna się od wspomnienia czasów wiktoriańskich? Przecież Austen to przełom XVIII i XIX wieku i czasy regencji.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postProponowanie wielbicielom XIX - wiecznej powieści brytyjskiej utworów współczesnych jest jak serwowanie osobie o wykwintnym podniebieniu zamiast zupy krem kleiku. Nie wspominając już o tym, że porównywanie Jane Austen do jakichkolwiek współczesnych autorów, którzy próbują imitować jej styl to zwykła ignorancja, która była by nie do zaakceptowania w bardziej wyrobionych...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejGeneralnie zgoda, ale Elizabeth Gaskell to jednak XIX wiek.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTak, Gaskell i du Maurier w tym zestawieniu, jak najbardziej pasują, lecz procentową większość stanowią jednak utwory współczesne.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKażdemu, kto lubi powieści w tym stylu polecam Penmarric oraz Mroczny anioł
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTrzynastą opowieść zdecydowanie polecam. Od Daphne du Maurier dużo wyżej od Rebeki oceniam Oberżę na pustkowiu i Zatokę Francuza. Do listy klimatycznych książek dorzuciłabym też Milczący zamek
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejKsiążki Sophie Irwin też mają taki klimat Towarzyski poradnik dla panien bez posagu Towarzyski przewodnik po skandalach
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMniej znane a równie świetne - Posiadłość East Lynne i Kobieta w bieli
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postEmma Donoghue "Cud" - współczesna pisarka a klimaty na wskroś wiktoriańskie.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post